PostNL verhoogde verzending kosten voor brieven naar buitenland tussen 100 en 250gr van meer dan 50% vanaf 2013. Wat te doen?
Ik ben geen professionele webwinkel, maar ik verkoop 2e hands boeken in het Engels, Duits en Italiaans via Amazon (ik ben een “European Seller”). Ik verzend niet veel boeken, ongeveer 1 of 2 per dag. Amazon bepaalt de verzendkosten voor Amazon.it, Amazon,de, etc en ik kan het niet veranderen.
Mijn probleem is dat in 2012, vroeg PostNL een bedrag van 2,30 E voor brieven (of boeken) tot 250gr naar Europe, in 2013 door hen verhoogd tot 4,50 E. Die mij verplicht om mijn prijzen te verhogen dus mijn boeken zijn niet langer concurrerend op Amazon marketplace (de winst was al laag genoeg daarvoor)
Enig idee van wat te doen in mijn situatie? Andere koeriers? De verkoop via mijn eigen webwinkel? Men andere “marketplaces”? Moet ik de boeken opgeven en een andere “zaak” starten (=verkopen duurdere goederen)? Hebben jullie andere idee-en?
Hartelijk dank voor uw aandacht.
MVG
Stef
Re: PostNL verhoogde kosten brieven tot 250gr vam meer van 5
2€4.50 is een raar tarief. In 2012 was het €3.40, oftewel 4 Europazegels van €0.85. De Europazegel is naar €0.90, dus je zou verwachten dat het tarief naar €3.60 zou gaan, maar het is naar 5 Europazegels gegaan.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
3Ik vind de stijging ook wel erg groot. Bij de hoogste gewichten is brievenbuspost zelfs duurder dan een pakket. 

Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten
4Ja, het was 3.40 E (niet 2.30 E, sorry) en nu is 4.5 E.
En ja, je hebt 5 postzegels nodig in plaats van 4.
Ik vraag me af: waroom het maken zo duur for Europe?
Prijzen for de rest van de wereld zijn bijna dezelfde nu!
Ik heb een klacht aan postNL geschreven maar...pff
En ja, je hebt 5 postzegels nodig in plaats van 4.
Ik vraag me af: waroom het maken zo duur for Europe?
Prijzen for de rest van de wereld zijn bijna dezelfde nu!
Ik heb een klacht aan postNL geschreven maar...pff
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!