Marge van verdelers

1
Hallo!

heeft iemand zicht op de marges die verdelers en winkels willen op bijvoorbeeld baby-artikelen?
Stel dat een product een winkelprijs heeft van 24.95 €.
Ik hoor dat winkels een marge willen van 2.1, ze willen dus inkopen aan 11,88 €.

Maar hoe zit het met de verdeler?
Aan hoeveel wil die maximum aankopen bij de producent??

Re: Marge van verdelers

2
Zoals ik het "geleerd" heb

Groothandel naar distributeur/winkel: Prijs maal 1.8
Distributeur/winkel naar consument: Prijs maal 2.2

Dat was "vroeger" de regel, echter door de wannabee ik ben ondernemer mentaliteit die anno 2013 heerst gaat men veel concurreren op prijs ipv kwaliteit, niche en service. Dat maakt de markt kapot hedendaags, ook het wannabee importeren vanuit China lijkt hot (tot ze flink genaaid worden voor een xxxx bedrag) of de douane nog even een rekening na stuurt (of je lading niet vrijlaat en vernietigd)

Hierdoor zakken die marges enorm en word de retail onder druk gezet doordat er meer verkocht moet worden, meer uren gedraaid voor alle kosten gedekt zijn (en nog geen boterhammen op tafel liggen)

Ik ben dan weer zo een "klootzak" die me wel aan de oude regels houd :P en ook gewoon dagelijks x/xx orders heb. De klantenservice/service bij ons maakt dan het verschil and guess what. de wannabees zijn weg na een jaar (dan komt erineens een blauwe brief binnen) en wij zijn er nog na 6 jaar :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Marge van verdelers

3
De prijsformule "inkoop keer twee" gaat in veel branches al langer niet meer op. Als ik even mag vloeken in de kerk: je kunt dat nauwkeurig per branche terugvinden in cijfers van het HBD.

Dat veel aspirant-ondernemers niet kunnen rekenen, is inderdaad een groot probleem. Maar wel een probleem van een andere orde en uiteindelijk altijd... hún probleem.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.