Ervaringen affiliates

1
Wat zijn jullie ervaringen met affiliate aanbieders zoals Tradetracker en Cleafs?

Al vrij snel na het starten van onze webshop werden we door cleafs benaderd, echter zijn we nogal sceptisch over de resultaten van zo'n programma.

Wie van jullie heeft er ervaring mee en wegen de kosten op tegen de baten?

2
Met de 2 bedrijven die je noemt heb ik geen ervaring. Wel met Tradedoubler en Daisycon. Vooral met de laatste heb ik goede ervaringen maar dat is ook de partij met wie ik het laatste contact heb opgenomen. Tradedoubler zal nu, jaren later, waarschijnlijk ook een heel gebruiksvriendelijk systeem hebben staan.

Mijn voorkeur is voor Daisycon gegaan omdat ik een ander bedrijf kon die daar goede ervaringen mee had. Vrij transparant bedrijf en een van de groteren in de markt. Ik ben er wel tevreden over. Affiliate marketing op zich ben ik positief over. Cleafs en Tradetracker kan ik helaas dus niet zoveel over zeggen.

Dat Cleafs jou benaderd zou voor mij wel een pre zijn. Blijkbaar val je in hun doelgroep!

3
Wij werken samen met TradeTracker, mede doordat we ook websites in België, Duitsland en Engeland hebben. Daardoor hebben we een exclusief contract met TradeTracker gesloten. Hierover zijn we tot nu toe erg tevreden.

Cleafs ken ik niet echt....

Wat betreft kosten en baten, loopt dit bij ons erg goed. Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. Afhankelijk van de marge en de productgroep. Maar niet geheel onbelangrijk is welke commissie betaal je en wat betaal je aan vaste maand kosten.

Mocht je willen starten met affiliate marketing, is mijn advies vraag gewoon overal informatie op en vergelijk dan de prijzen en het aanbod wat je hiervoor terug krijgt.
~ Yvo