Hoeveel orders per dag?

1
Ben zelf ook van plan om een webwinkel te beginnen, en vind het dan ook een heel leuk forum om te lezen. Weet dat het veel tijd is, maar ben me dan ook goed aan het inlezen.

Heb veel gelezen over aantallen unieke bezoekers en gewenste conversies percentages. Maar ik hoop dat jullie ook willen vertellen hoeveel orders jullie gemiddeld per dag hebben. Dan heb ik het niet over prijzen, winst percentages etc. Maar gewoon om me iets voor te kunnen stellen bij het aantal doosjes dat je per dag moet inpakken/versturen.

Zijn dat er minder als 10 per dag of rond de 25 per dag, rond de 50 per dag of een stuk meer als 50 per dag.

Op deze manier kan ik, en misschien ook andere lezers, me beter een voorstelling maken bij de hoeveel tijd en moeite die het kost om een webwinkel te runnen/starten.

Re: Hoeveel orders per dag?

2
Verschilt per webwinkel natuurlijk. De ene heeft 1 order per maand en de andere hebben er duizenden per dag. Daar kun jij niets uit opmaken dat het voor jou ook zou gelden. Lijkt me niet slim op basis van de orders van andere webwinkeliers te gaan overwegen of je een webwinkel gaat starten.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Hoeveel orders per dag?

4
Wat iemand anders aan orders heeft is totaal niet van toepassing op jouw situatie. Het aantal orders is afhankelijk van zoveel verschillende elementen welke allemaal beïnvloed kunnen worden door de eigenaar van de site.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoeveel orders per dag?

5
Oke, dus een beetje een zelfde vraag als wat verdien je per maand? Daar wil ook nooit iemand antwoord opgeven natuurlijk.
Natuurlijk ligt het aantal orders aan veel factoren, maar toch vraag ik het me af.

Ook niemand een heel algemeen antwoord? Meer of minder dan 25 orders per dag?

Re: Hoeveel orders per dag?

6
goedgewoon schreef:Oke, dus een beetje een zelfde vraag als wat verdien je per maand?
Dat is een compleet andere vraag. Ontzettend veel shops doen enorme omzetten en doen enorm veel orders per dag, maar voor de eigenaar is het nog steeds "een bijbaantje" omdat hij er simpelweg zijn brood niet mee kan beleggen. Raar, maar vaker waar dan je zou willen hopen.

Re: Hoeveel orders per dag?

8
Hij verdient niet aan de verkopen, maar aan de bellers :

Contact gegevens Plasma-discounter.nl
Bronsstraat 10
1411 AV, Naarden
NL 0900-3331133 (€ 0,80 c/pm)
BE 0900-51961 (€ 0,80 c/pm)

Re: Hoeveel orders per dag?

10
vampirelord schreef:Hij verdient niet aan de verkopen, maar aan de bellers
Laat die domeinnaam nu onder de holding vallen waar ook Wehkamp onder valt, en misschien wel de meest winstgevende speler uit de ecommerce zijn. ;-) Bij die webwinkel wordt ook aan de verkopen verdiend.

Verder valt het me tegen van de forumgebruikers. Mijn ervaring tot nu toe was dat de meeste webwinkeliers niet zo verlegen waren en het me altijd wel vertelden als ik de vraag stelde. Maar een forumpost is misschien een ander verhaal. Zie je het natuurlijk jaren later nog staan en dat is misschien niet wat iedereen wil?
Nu op mijn weblogs:

Re: Hoeveel orders per dag?

11
Dirkjan schreef: Verder valt het me tegen van de forumgebruikers. Mijn ervaring tot nu toe was dat de meeste webwinkeliers niet zo verlegen waren en het me altijd wel vertelden als ik de vraag stelde.
Deze vraag beantwoorden zonder context te geven is totale onzin. We hebben tenminste forumleden die dat inzien en dus nadenken over de vraag. :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Hoeveel orders per dag?

12
Plasma-Discounter (create2fit) verdient vrijwel niets aan de verkopen... Dat is toch algemeen bekend? Die verkopen met zeer minimale marges.

Wat Wehkamp betreft, Wehkamp zag grote omzet en daar kansen in. Wehkamp is vergelijkbaar met de Telefoongids. Namelijk een bedrijf, wat ooit gigantisch geweest is in de 'postorder'. Maar met de komst van internet het marktaandeel drastisch heeft zien krimpen. Daardoor proberen ze gewoon zo nu en dan eens wat geks, zoals zo'n overname.

De Telefoongids heeft op eenzelfde manier nu, dat ze proberen websites te verkopen aan bedrijven.

Dit zijn oudere bedrijven, die proberen op een creatieve manier het hoofd boven water te houden, terwijl ze hun marktaandeel drastisch zien krimpen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!