Affiliated marketing vraagjes

1
Hey allemaal,

-Hoeveel sales kan ik verwachten door affiliated marketing, 5 per week? 30 per week? (ik begrijp dat dit enorm verschilt maar een indicatie miss?)

-Welke aanbieders hebben het beste netwerk?

-Hoe lang duurt het om een affiliate-programma te starten? Dus van inschrijving/aanmelding tot sale?

-Wat zijn redenen om het niet te doen? Als je betaald per sale lijkt het mij dat het nooit kwaad kan.

groetjes en bedankt!

(Ik ben nieuw hier dus excuses als ik in de verkeerde trench zit.)

2
Mijn eerste advies is, iets meer informatie over je webshop (met wellicht een linkje) zou iets handiger zijn geweest om concreter in te gaan op je vragen.

-Hoeveel sales kan ik verwachten door affiliated marketing, 5 per week? 30 per week? (ik begrijp dat dit enorm verschilt maar een indicatie miss?)
Essentieel is toch welke producten verkoop je? Hoe ziet je website eruit? Bij een slechte landingspagina heb je wel veel kliks maar weinig verkopen. Dus er is weinig van te zeggen. Ook is van belang welke publishers een link op de website plaatst. Hoeveel commissie je geeft etcetera.

-Welke aanbieders hebben het beste netwerk?
Voor een website in babyartikelen zou ik bijvoorbeeld naar Affiliate 4 You gaan....en wat is belangrijk? Aantal publishers, prijs? Vraag informatie op bij de diverse netwerken en ga ze dan vergelijken.

-Hoe lang duurt het om een affiliate-programma te starten? Dus van inschrijving/aanmelding tot sale?
Wat betreft de aanmelding hetzelfde, doe je de implementatie van de code zelf, banners en tekstlink zelf. Dan kun je bij de meeste netwerken binnen een week online zijn.

-Wat zijn redenen om het niet te doen? Als je betaald per sale lijkt het mij dat het nooit kwaad kan.
Naar mijn mening zijn er geen redenen om het niet te doen, maar je moet er wel rekening mee houden dat je de investering en vaste kosten terug verdient.[/i]
~ Yvo

Re: Affiliated Marketing Vraagjes

3
Zesbee schreef:-Wat zijn redenen om het niet te doen? Als je betaald per sale lijkt het mij dat het nooit kwaad kan.
Je hebt meestal aansluitkosten, soms wat vaste kosten als administratie kosten of dataverkeer kosten. Daarnaast betaal je soms per click of lead. In het geval van een hypotheek is per sale betalen meestal geen optie omdat er te veel tijd tussenzit. Een lead is dan gemakkelijker af te rekenen.

Voor webwinkels is per sale afrekenen de meest veilige manier. Waarom het niet doen? Omdat vaste klanten mogelijk ook de cookies krijgen. Als Bol.com nu een affiliate deal met een grote uitgever maakt, en alle cookies gaat omzet over naar de uitgever, dan gaat een gedeelte van de omzet van mensen die toch al bij Bol.com gaan kopen, nu naar de affiliate. Dat wil je mogelijk niet. Verder gaat je volume stijgen. Wil je dat? Als je het nu wel prima vind gaan en niet echt naar volume stijging op zoek bent is zelf de reclame doen goedkoper dan affiliates.

Daarnaast moet je voldoende marge hebben om een goede deal te kunnen maken. Voor een cent gaat een affiliate je niet noemen. Hoeveel geef je weg?

Als het succesvol wordt kan het je veel geld kosten. Maar stijgt je volume, en als je marge groot genoeg is je winst ook, gelukkig ook.

Affiliate is een reclame vorm waarbij het risico extreem laag is. Maar het blijft reclame met de risicos van reclame.