Welk betalingssysteem is aan te raden?

1
Hallo,
Ik ben me een beetje in de betalingssystemen gaan verdiepen en ik kom vel verschillende tegen.
Wat zijn jullie ervaringen en welke raden jullie aan?
Wat zijn de kosten per transactie?
Hoop dat ik ze dan allemaal duidelijk op een rijtje kan zetten en wegstrepen.
Groetjes

Re: Welk betalingssysteem is aan te raden?

2
Zelf maak ik gebruik van Multisafepay. Ik ben daar op zich erg tevreden mee. Het voordeel van een dergelijke service is natuurlijk dat je zelf niet heel druk hoeft te maken om de veiligheid van de betaalomgeving.

Ik heb verder geen ervaring met andere services dus daar zouden andere mensen je wellicht wat over kunnen vertellen.

Kosten voor MultiSafepay Connect

Kosten Registratiekosten (eenmalig)
€ 74,95

Maandbedrag (incl. 300 transacties)
€ 45,00

Prijs per transactie > 300
€ 0,15

Uitbetalingen per batch
€ 0,50

Refunds
€ 0,19

Re: Welk betalingssysteem is aan te raden?

3
Gebruik ook Multisafepay, voldoet prima. In principe zijn ze ook allemaal ongeveer hetzelfde en betaal je ook hetzelfde aantal bij transacties als je een klein aantal hebt. Zelf maak ik gebruik van de simpele versie van Multisafepay, geen connect in ieder geval en betaal dacht ik €0,49 per transactie.

Re: Welk betalingssysteem is aan te raden?

4
Cardgate+ voor iDeal, mrCash, creditcardbetalingen, Direct-Ebanking etc. Daarnaast PayPal (rechtstreeks) en vooraf overmaken per bank. Tenslotte nog PostNL Remboers, maar dat zit een beetje verstopt in de hoop dat niet teveel klanten er gebruik van maken.
Over CardGate ben ik erg tevreden: een degelijke club met prima rapportage en ze verwerken ook creditcards. Laag minimum in rekening gebrachte transactiekosten € 20,-- per maand (maar daar zit ik uiteraard altijd overheen) iDeal transactie €0,58. Voor grotere volumes zijn kortingen mogelijk geloof ik. Tenslotte: nooit gedoe met uitbetalingen, zonodig krijg je een mens aan de telefoon. Multisafepay heb ik een tijdje gehad. Voor het eenvoudigste abo moest elke klant een apart MSP account aanmaken en dat werkte niet goed. Rechtstreeks iDeal bij de ING heb ik ook gehad, maar na de invoering van de abonnementskosten ben ik daar weggegaan. Wanneer je alleen iDeal wilt aanbieden is SiSow ook wel aardig en goedkoop. Ze beloven al tijden een creditcard verwerking die nog steeds niet is gerealiseerd, dus voor mij valt dat af.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Welk betalingssysteem is aan te raden?

6
ik gebruik sisow, werkt perfect, nooit last mee, geen vaste kosten en de goedkoopste van allemaal.
sluit ik me bij aan.

Als je echt gaat groeien en boven de 300 transacties (p/maand) komt krijg je een hoger maandabonnement bij Multisafepay, als dank :( .

Re: Welk betalingssysteem is aan te raden?

9
Beste Nagellakje,

Er is in Nederland nogal wat keuze want er zijn 17 payment service providers actief. Wij raden je aan in ieder geval iDEAL, creditcards en of Paypal en een achteraf betaalmethode op te nemen van partijen als AfterPay, Billink, Klarna of Sisow e-care.

Als je klein wilt beginnen dan kan je prima uit de voeten met iDEAL alleen. Meeste online betalingen gaan namelijk met iDEAL.

Heb je ook klanten uit Duitsland en Belgie dan is het verstandig GiroPay (iDEAL variant Duitsland) en Bankcontact Mr Cash (iDEAL variant Be) in te zetten. Die worden daar veruit het meest gebruikt.

Tarieven verschillen behoorlijk en voor iDEAL loopt dat van € 0,35 - € 0,99 per transactie op gepubliceerde tarieven. Op onze site staan verschillende aanbiedingen waar je gratis gebruik van kan maken.

Succes!
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl

Re: Welk betalingssysteem is aan te raden?

10
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ze allemaal even bekeken en vergeleken.
Het enige is waar ik nog vragen over heb is wat het betekend bijv. 50 cent per uitbetaalde batch
Is dat dat je er dan nog 50 cent over de transactiekosten heen moet betalen?
Of dat je kunt wachten met uitbetalen tot een aantal transacties gedaan zijn en dat je het dan kan laten overschrijven op je rekening en dat je dan die 50cent moet betalen.

Re: Welk betalingssysteem is aan te raden?

13
nagellakje schreef:Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ze allemaal even bekeken en vergeleken.
Het enige is waar ik nog vragen over heb is wat het betekend bijv. 50 cent per uitbetaalde batch
Is dat dat je er dan nog 50 cent over de transactiekosten heen moet betalen?
Of dat je kunt wachten met uitbetalen tot een aantal transacties gedaan zijn en dat je het dan kan laten overschrijven op je rekening en dat je dan die 50cent moet betalen.
Je kunt inderdaad wachten totdat je meerdere betalingen binnen hebt en bijvoorbeeld eind van de maand uit wilt laten betalen. Je betaald dan nog één keer €0,50 totaal.

Re: Welk betalingssysteem is aan te raden?

18
Webwinkelhouder schreef:
ik gebruik sisow, werkt perfect, nooit last mee, geen vaste kosten en de goedkoopste van allemaal.
sluit ik me bij aan.

Als je echt gaat groeien en boven de 300 transacties (p/maand) komt krijg je een hoger maandabonnement bij Multisafepay, als dank :( .
Bij Multisafepay betaal je als ik het goed begrijp 45 euro per maand tot 300 transacties, en dan 0,15 cent bij elke volgende?
Bij Sisow betaal je bij 300 transacties per maand 135 euro (300 x 0,45) en 0,45 bij elke volgende transactie.

Volgens mij is sisow dan dus alleen goedkoper tot 100 transacties per maand maar ben je bij een hoger aantal goedkoper uit bij Multisafepay (en elders is het wellicht nog goedkoper).