Webwinkel naast vaste baan

1
Ik wil graag een gereedschapwebshop beginnen naast mijn vaste baan als timmerman.

Ik hoef er dus niet van te leven.

nu is mijn vraag, is dat te doen naast mijn baan? in de avonduren en zaterdags?

heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt!

Re: Webwinkel naast vaste baan

2
Ligt eraan wat voor service niveau je de klant wenst te bieden. Telefonische support en vandaag besteld en morgen geleverd is bijna niet mogelijk als je dat zelf ook wil beheren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel naast vaste baan

6
Oke, dat zit dus wel goed.
Met telefoon tussen schouder en oor was eigenlijk niet de bedoeling, mijn vaste baan moet er natuurlijk niet onder lijden. ( en mijn vingers al helemaal niet)

Hoe gaat het eigenlijk met inkopen?
moet ik dan contact op nemen met fabrieken zoals Makita oid? want groothandels zijn er niet.

Re: Webwinkel naast vaste baan

7
Dat heb je toch echt fout over die groothandelaars. Er zijn zat leveranciers in Nederland die dat soort artikelen leveren. Heb altijd met een aantal leveranciers gewerkt die merken als Makita, Gedore, Hazet, Midlock, Bosch en Toma voeren. Heb bij mijn vorige baan hier altijd prima contact mee gehad en leveren ook snel en secuur.

Ik zal je er eentje verklappen: http://www.toolspecial.com/merken.html
Toolspecial staat regelmatig op beurzen, altijd interessant om de heren bezig te zien met hun producten.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Webwinkel naast vaste baan

8
Oke, dus toch wel.

Stel ik zou voor mijn webshop daar artikelen bestellen,
hoe gaat dat dan met de prijzen in mijn webshop, aangezien de prijzen waar ze het daar voor verkopen gewoon in hun folders staan.
krijg ik dan korting bij afname van een x aantal producten? of hoe moet ik mijn verkoopprijs bepalen?

Re: Webwinkel naast vaste baan

9
De prijzen in de Toolspecial zijn adviesprijzen voor grossiers. De werkelijke inkoopsprijs is dus lager als daar vermeld. Een aantal keer per jaar stuurt Toolspecial een bundel met folders naar aangesloten grossiers die ze dan op hun beurt weer verspreiden aan klanten. TS richt zich eigenlijk voor een groot deel op automotive.

Dit is een van de vele leveranciers in Nederland die kwaliteitsgereedschap levert.
Zo weet ik dat http://www.vanheck.nl ook een assortiment gereedschap heeft.
De andere leveranciers mag ik je helaas niet mededelen.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Webwinkel naast vaste baan

11
Ik zou echter zeggen, maak voor jezelf wel een plan wat er allemaal bij komt kijken. Eenmaal een webwinkel online heb je ook andere kosten en werkzaamheden denk aan marketing, zoekmachine optimalisatie, content, etc.

De eerste tijd zal het dus vooral geld kosten om later te kunnen oogsten. Houd er ook rekening mee dat klanten tegenwoordig binnen 24 uur antwoord verwachten. Zeker met een drukke week of een vakantie kan dat soms lastig zijn.

Kortom, het is te doen, maar oriënteer je goed. Te vaak zie ik mensen het "er even bij doen". Je moet alleen dan wel goed afvragen wat jouw voordeel is ten opzichte van partijen die wel full-time met hun webwinkel bezig zijn.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m