Marktplaats advertenties duur?

1
Beste lezende,

Op marktplaats producten aanbieden die in je webshop beschikbaar zijn is opzicht een goede manier van promotie.

Let alleen wel op bij als je admarkt gebruikt dat je betaald voor de click op je advertentie en niet op de doorverwijzing van je site.

Om eerlijk te zijn vind ik dit geen cpc princiepe, maar ok had ik maar beter moeten lezen.

Gr Ronald http://Technie.nl

2
Vandaag kreeg ik een telefoontje van een medewerker van markplaats. Zij zag dat ik een bonus van 50 euro kan krijgen om ik in markplaats admarkt mijn webshop te promoten. Zij zag die dat gratis is, dat ik kan stopen met de service als ik wil. enz.…
Hebben jullie ook ervaring met dit soort aanbod?

Groetjes
Yuli

3
Ja helaas wel een hele vervelende... had netjes alles ingesteld met een maximum van €50,- krijg ik lekker nog elke maand een rekening van 2 euro en een beetje...

Nu zelfs een incassobureau achter me aan... omdat marktplaats hun zaakjes niet op orde hebben/hadden...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

4
zeker heel vervelend, ze hadden ook tegen me gezegd dat de eerste 50 euro's gratis krijg...mooie niet, 2 rekeningen gekregen van 30 en 15 euro's...ik heb het wel betaald..maar ik zal nooit meer daar adverteren..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik heb daar ook gebruik van gemaakt vorig jaar. Enige probleem wat ik had dat ik ook een rekening kreeg van rond de 8 euro. weet het bedrag niet meer precies. Ik heb het niet uitgeplozen maar ik zat me te bedenken dat het wel eens kon zijn dat die 50 euro tegoed inclusief btw is. En als je adverteert dan zijn volgens mij de click-prijzen ex btw. Dus als jij je grens op 50 euro instelt (zodat het daarna automatisch stopt) dan is die grens 50 euro ex btw. Maar je tegoed was dus maar ca. 42,00 euro ex btw. Die 8 euro plus een beetje kwam toen wel overeen met deze berekening. Dus ik denk wel dat je daar aan moet denken.

Overigens vind ik het een onhandig en duur systeem. Google kan ook duur zijn natuurlijk maar volgens mij is dat wel "eerlijker", zij het een stuk ingewikkelder als je daar succesvol in wilt zijn.

Had zelf overigens ook een matige tot slechte conversie via MP. Ik weet ook nog steeds niet goed of de gemiddelde MP bezoeker nu wel goed is te targeten voor een (onze) webshop. MP is toch net een braderie/markt op straat.. mensen zoeken naar koopjes, aanbiedingen, opruimingen etc..

6
Voor mijn webwinkels maak ik ook gebruik van de Admarkt. Bij enkele haal ik hogere conversies dan met Adwords maar voor sommige webwinkels werkte het totaal niet (geen conversie). Het is dus even proberen.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

Re: Marktplaats advertenties duur?

7
huge topic kick,

ik werd vandaag ook gebeld, beetje vervelend telefoongesprek, maar ik maakte ook kans op 50 euro gratis advertentie tegoed.

Helaas wist meneer eigenlijk weinig over de werkelijke inhoud van het systeem, want volgens deze heer kun je al voor 2.5 cent per click adverteren en hoe vaker er geklikt wordt hoe hoger je komt te staan. en voor 2.5 cent per click kun je een heleboel advertenties kopen.

Verder gaf ik hem aan dat de doelgroep van Marktplaats internetters zijn die opzoek zijn naar een 2de hands artikel, waarom zou ik dan mijn dure nieuwe producten daar promoten.

Ik blijf wel bij google adwords, alleen wel met een aangepast maximaal tarief.

Re: Marktplaats advertenties duur?

8
Technie schreef:Beste lezende,

Op marktplaats producten aanbieden die in je webshop beschikbaar zijn is opzicht een goede manier van promotie.

Let alleen wel op bij als je admarkt gebruikt dat je betaald voor de click op je advertentie en niet op de doorverwijzing van je site.

Om eerlijk te zijn vind ik dit geen cpc princiepe, maar ok had ik maar beter moeten lezen.

Gr Ronald http://Technie.nl
ook na activatie van de 50 euro gratis tegoed 2 facturen 38 en 22 euro ontvangen, maar na een zeer duidelijke Email gestuurd te hebben is alles keurig gecrediteerd.
www.blijfvitaal.nl, voedingssupplementen, sportvoeding en spierverzorgingsproducten.
Alleen het beste is goed genoeg.

Re: Marktplaats advertenties duur?

10
Wat ik me dan dus afvraag, bereik je wel de goede doelgroep op Marktplaats. Je kunt natuurlijk bieden op de juiste zoekwoorden maar je komt toch op marktplaats om iets tweedehands te zoeken of net dat ene speciale dingetje wat je al jaren zoekt (verzamelaars)

Ik laat deze aanbieding voorbijgaan, to good to be true

Re: Marktplaats advertenties duur?

12
Volgens mij bied je niet op zoekwoorden maar geef je gewoon een max te besteden bedrag in per click om bovenaan in een bepaalde categorie te staan. En nou weet ik niet of ik het bij ht rechte eind heb, mss heb ik het totaal verkeerd begrepen en het is alweer een tijdje terug.. Maar wat ik tegen dat hele systeem daar had was dat je continue je bod moest blijven verhogen om boven aan te willen staan. Bij Adwords van Google zijn er een soort van "blinde veilingen".. je weet niet wat het bod is van de andere adverteerdes per zoekwoord. bovendien zijn daar heel veel factoren waar je zelf nog wat aan kan sleutelen (landingspagina etc.. ) wat het meteen zo ingewikkeld maakt. MP lijkt een stuk makkelijker maar meteen ondoenlijk duur op een gegeven moment.

Je begint met 10 cent bijv. en dan kijk je na 2 dagen weer es.. en dan staat er gewoon "je staat nu op plek 5. Bied minimaal 13 cent om weer bovenaan te staan." .. dus je bied 14 cent of 15 cent.. je wilt wat zekerheid tenslotte. 3 Dagen later ..."je staat nu op plek 12. Bied minimaal 18 cent om bovenaan de rubriek te staan.".. ... enz.. m.a.w. degene met het grootste rklamebudget staat altijd bovenaan.

Nogmaals, ik kan er volkomen naast zitten maar dit is wat ik toen heb begrepen hoe het werkte.

Even terzijde trouwens, als consument, cq koopjes zoeker op MP vind ik die hele commerciele advertenties zwaar vervelend. Vind MP er niet beter op geworden.

Re: Marktplaats advertenties duur?

15
De truuk vanuit Admarkt is dat ze WEL meegenomen worden in de interne zoekmachine. Enkel de titel van het artikel overigens.

Denk dat we meer niet hoeven te zeggen, de interne zoekmachine is niet op cpc prijs gebaseerd, maar op relevantie. Dus kan je zeker voor een paar cent per klik al 'adverteren'...

Wat bij Marktplaats wel goed lijkt te werken voor een grote doelgroep is de reactie open laten staan op de advertenties, maar bieden uitzetten, dat werkt nadeling (veelal door nigerianen die ineens een exhorbitant bedrag bieden) en waardoor je advertentie ineens minder aantrekkelijk gevonden wordt in de overzichtspagina's.
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma