2
Gelukkig wel. Dat heeft mij geleerd dat mijn eigen campagnes waarschijnlijk behoorlijk goed in elkaar zitten.

Een pilot met een GAP kostte me aan klikken gemiddeld 6 (!) maal zo veel aan CPC (directe klikkosten), daarbovenop kwamen nog eens 10% fee op die klikkosten + 90 euro vaste kosten per maand voor bijsturen van de campagnes.....

Doordat de advertenties daardoor snel aan hun maximum dagbudget zaten, werden ze het grootste deel van de dag niet getoond. Orders die er dan al uitkwamen, lagen ver onder de gemiddelde orderwaarde; waarschijnlijk werd er dus ook een verkeerd publiek mee bereikt. Dit alles ondanks dat hij zoekwoorden, instellingen en kostenoverzicht had ontvangen van mijn lopende campagnes.

Na 2 weken pilot stopgezet omdat de kosten en omzetverlies behoorlijk hard gingen.

Uiteraard gaat dit niet voor alle GAP's op (dat hoop ik tenminste........). Mocht je een GAP inschakelen, dan adviseer ik je er in begin bovenop te zitten. Maar wellicht heb ik alleen pech gehad met de mijne...

Succes in elk geval!

3
@cristallo,

Volgens mij wordt hier contactpersonen in Ierland bedoeld en geen Google Adwords Professionals die NIET in dienst zijn van Adwords?

Ja, wij hebben wel contacten bij Google zelf, contacten verlopen altijd zeel professioneel en vriendelijk, maar we gebruiken ze alleen bij uitzonderlijke vraagstukken, in de regel hebben we ze niet echt nodig.
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma