Kleur webshop

1
Dag allemaal,

Ik ben benieuwd of er nog onderzoeken online staan welke kleur webshops moeten hebben. Welke kleur past bij welk product, welke kleur genereert de hoogste koopintentie etc etc.

Ik hoop dat iemand meer weet, ik zie maar enkele onderzoekjes staan.

Groeten,

jeroen

Re: Kleur webshop

4
Het topic is ruim een jaar oud. Hoeft op zich geen probleem te zijn, maar kom dan tenminste met een bronvermelding ipv. "ergens gelezen", of laat het topic voor wat het is. :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kleur webshop

5
Blauw #0044CC voor tekstlinks levert Microsoft jaarlijks 80 miljoen dollar extra omzet op. Daarnaast lijkt oranje de beste kleur voor knoppen:

http://shockmarketer.com/call-to-action-color/

Oranje, op de voet gevolgd door rood, zijn ook volgens anderen de beste kleuren voor een call-to-action:

http://www.karelgeenen.nl/19/call-to-ac ... renschema/

http://www.usability-vlaanderen.com/201 ... nbare.html

Alle genoemde bronnen verwijzen door naar nog meer bronnen :)
StoreCore.io

Re: Kleur webshop

6
Ik ben iets té enthousiast op dit gebied.

Vroeger heb ik ook altijd websites gehad ( geen webshops ) en daar was ik constant mee bezig, dan weer een knopje hier veranderen, dan weer een lettertje daar.

Ik betrap me er op dat ik dat nu bij mijn webshop ook af en toe nog doe, niet erg fijn voor de klanten aan de ene kant als er iedere week iets anders is.

Zo heb ik eerst rode knoppen gehad, toen overgegaan naar groene ipv oranje omdat het logo ook gedeeltelijk groen is. Nu toch weer door het lezen van aantal artikels overgestapt naar oranje.

Opzich vind ik het een verbetering t.o.v. de vorige layout met groene knoppen. Dus nu blijf ik met mijn vingers van de Thema editor af.

Re: Kleur webshop

7
Ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Heb ik mijn eigen graf nu gegraven of ziet het er wel aantrekkelijk uit? Link in signature..

Re: Kleur webshop

8
oogt best prettig! (rustig, duidelijk)
(maar zie geen prijs bij die eco wrap dingen?)

ik heb laatst ook zitten rommelen met de kleur van mn buttons, uiteindelijk het gelaten zoals het was.Had het idee dat het te schreeuwerig was als ik de buttons in een opvallende,van de rest van de pagina afwijkende kleur zou doen. Misschien toch eens een tijdje testen,ik vind het reuze interessant wat een kleurverschil kan betekenen.

Re: Kleur webshop

9
Bedankt voor je reactie jupiter.

Betreft de reWrap sleeves, geloof ik dat je op de pagina bent geweest nadat je op de headline hebt geklikt op de homepagina. Daar staan inderdaad geen prijzen. Als je op de bestel direct knop op die pagina, de merk categorie reWrap of gewoon op een pagina van een smartphone waar de case compatibel mee is klikt, staan er wél de prijzen bij.

Kleur doet blijkbaar inderdaad meer dan dat je soms zelf denkt of verwacht. Maar het is natuurlijk niet meer dan logisch dat wanneer een knop opvalt en er 'aantrekkelijk' uitziet je er sneller op klikt.