Website uiterlijk

1
Beste mensen, ik sta voor een keuze en ik vind hem moeilijk. Daarom zou ik jullie mening graag horen.

Mijn website wordt opnieuw opgebouwd door een webdesignbedrijf. De website is voor smeden maar ook voor klanten van smeden. Aan de ene kant bieden wij de smeden een forum en een winkel waar zij hun spullen kunnen kopen, aan de andere kant treden wij op als bemiddelaar tussen smeden en hun klanten.

Bijvoorbeeld hoefsmeden:
Een klant wil zijn paarden laten beslaan en bestelt via onze website een hoefsmid.

Of siersmeden:
Een klant bouwt een kantoor en wil een kunstwerk in de hal. Hij zoekt een siersmid en komt bij ons uit.

nu heb ik als stramien voor de website het volgende beeld opgestuurd gekregen:
Afbeelding


Ik vind het persoonlijk een mooie site worden zo.
Maar voor de bezoeker op deze pagina komt, krijgt deze eerst een splashscreen te zien waar de keuze gemaakt kan worden : Ik ben een smid / ik zoek een smid

Voor de smeden zelf vind ik dit voorbeeld perfect. Ervaring leert dat smeden wel wat hebben met de donkerte...

Maar voor de klanten (Ik zoek een smid) vind ik dit veel te duister.
Nu kreeg ik de volgende twee opties opgestuurd voor dat gedeelte:

Optie 1
Afbeelding


optie 2
Afbeelding


Wat zouden jullie als klant prettiger vinden en vertrouwelijker overkomen? Ik kan zelf maar moeilijk een keuze maken.

Of moet ik niet te moeilijk denken en het bij het origineel houden?

Re: Website uiterlijk

3
Ok, dat is helemaal drastisch.
Het blijft natuurlijk een smeedwebsite. Zwart vind ik daar op zich wel bij horen, zeker voor de smeden. Maar je kunt de twee delen niet teveel van elkaar laten afwijken. Dan verlies je de cohesie ben ik bang.

Re: Website uiterlijk

4
Het origineel vind ik de beste van de drie. Bij optie 2 zweeft de webpagina in het luchtledige en heb je minder één geheel. Optie 3 is niet slechts veiliger maar meteen ook saai door het grijs; bovendien verliezen de oranje koppen dan aan kracht.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Website uiterlijk

6
Optie 1 vind ik ook het mooist...
Als je 2 verschillende stijlen wilt voor consumenten en smeden vind ik optie 3 ook een aardige. Echter ik vind dat de designer toch nog wel wat beter zijn best mag doen. De achtergrond van het tekstvlak mag in mijn ogen wel wat spannender dan een effen grijs vlak ;)

Re: Website uiterlijk

7
ik ga de ontwerper inderdaad eens vragen om dat grijze vlak van optie 2 wat op te pimpen. Wellicht wordt het daar wat aantrekkelijker door.

Re: Website uiterlijk

8
Ward schreef:Het origineel vind ik de beste van de drie. Bij optie 2 zweeft de webpagina in het luchtledige en heb je minder één geheel. Optie 3 is niet slechts veiliger maar meteen ook saai door het grijs; bovendien verliezen de oranje koppen dan aan kracht.
helemaal mee eens!