Best wel een laag percentage, wel een goed punt over het feit dat de meesten toch met hun smartphone in de hand zitten en dan snel even een review kunnen invullen.Sabine Emilie schreef:Gemiddeld vult 5% van de klanten inderdaad reviews in. Mijn ervaring is dit percentage sterk omhoog gaat als je klanten per SMS vraagt om je product of dienst te reviewen. Het SMS' je kan je heel eenvoudig houden:
"Dank u voor uw aankoop. Bent u tevreden? Laat het ons a.u.b weten door een review te plaatsen." + link waar uw de review wilt hebben. Tegenwoordig hebben mensen meer hun telefoon in hun handen dan dat ze voor een laptop zitten. Daarbij zullen gebruikers meer " vrije tijd" hebben op het moment dat ze op hun mobiel zitten dan wanneer ze achter hun laptop zitten. Een review plaatsen, bijvoorbeeld, als je je in de trein zit te vervelen is niet zoveel moeite. Een ander voordeel is dat je via deze manier meteen een review op meerdere site kan laten plaatsen.
Re: Hoeveel klanten vullen review in?
32Hou je ons op de hoogte Momotica? voor een beginneling zoals ik zijn de ervaringen van andere starters erg interessant.Momotica schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik ga het gewoon eens proberen, ik heb wel de (standaard) uitnodiging mail wat persoonlijker gemaakt nu.
Re: Hoeveel klanten vullen review in?
33Een heel mooi idee.Gustavo Woltmann schreef:Best wel een laag percentage, wel een goed punt over het feit dat de meesten toch met hun smartphone in de hand zitten en dan snel even een review kunnen invullen.Sabine Emilie schreef:Gemiddeld vult 5% van de klanten inderdaad reviews in. Mijn ervaring is dit percentage sterk omhoog gaat als je klanten per SMS vraagt om je product of dienst te reviewen. Het SMS' je kan je heel eenvoudig houden:
"Dank u voor uw aankoop. Bent u tevreden? Laat het ons a.u.b weten door een review te plaatsen." + link waar uw de review wilt hebben. Tegenwoordig hebben mensen meer hun telefoon in hun handen dan dat ze voor een laptop zitten. Daarbij zullen gebruikers meer " vrije tijd" hebben op het moment dat ze op hun mobiel zitten dan wanneer ze achter hun laptop zitten. Een review plaatsen, bijvoorbeeld, als je je in de trein zit te vervelen is niet zoveel moeite. Een ander voordeel is dat je via deze manier meteen een review op meerdere site kan laten plaatsen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Hoeveel klanten vullen review in?
34Wij hadden laatst een actie om onder de reviews een cadeau pakket te verloten.
Dit hielp zeer goed
Dit hielp zeer goed

Heathenmead.nl voor al uw honing wijn en mede bier.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Hoeveel klanten vullen review in?
35En hoeveel van jullie klanten vullen een review in?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Hoeveel klanten vullen review in?
36Momenteel zitten wij ongeveer rond de 15% - 20%.WebwinkelMeerwaarde schreef:En hoeveel van jullie klanten vullen een review in?
Maar voor de actie was dit ook maar rond de 5%.
Heathenmead.nl voor al uw honing wijn en mede bier.
Re: Hoeveel klanten vullen review in?
37Het is niet elke maand hetzelfde. Gemiddeld zal het ongeveer tussen de 5% t/m 10% zijn.
Dit is wel toegenomen door de klanten een incentive te geven om een review te plaatsen, bijv. spaarpunten, korting of iets dergelijks.
Dit is wel toegenomen door de klanten een incentive te geven om een review te plaatsen, bijv. spaarpunten, korting of iets dergelijks.
Re: Hoeveel klanten vullen review in?
38Bedankt voor je input.
Zo te lezen zit je op hetzelfde percentage als Veel anderen hier.
Zo te lezen zit je op hetzelfde percentage als Veel anderen hier.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Hoeveel klanten vullen review in?
39Ik ben nieuw op dit forum waardoor ik wat laat reageer maar wat me opvalt is dat de meeste shops die hier gereageerd hebben tussen de 5% en 15% respons hebben op een review verzoek. Als ik vervolgens kijk naar het aantal reviews dat die shops online hebben staan dan zijn dat er nooit meer dan een paar honderd. Dat terwijl alle reacties al maanden geleden gepost zijn.. :shock:
Wij zijn ongeveer een jaar bezig met onze online biologische winkel en hebben momenteel meer dan 1300 beoordelingen via Kiyoh door simpel weg elke klant automatisch een hele korte enquête te sturen met alleen een paar simpele vragen over de levering. Daarnaast kondigen we aan dat we een paar dagen na het leveren van de bestelling een uitnodiging zullen sturen voor een review waarbij we aangeven dat hun mening/ feedback erg gewaardeerd wordt. Veel meer is er niet nodig volgens mij.. Onze respons ligt rond de 20%
Gr. Reinier
Wij zijn ongeveer een jaar bezig met onze online biologische winkel en hebben momenteel meer dan 1300 beoordelingen via Kiyoh door simpel weg elke klant automatisch een hele korte enquête te sturen met alleen een paar simpele vragen over de levering. Daarnaast kondigen we aan dat we een paar dagen na het leveren van de bestelling een uitnodiging zullen sturen voor een review waarbij we aangeven dat hun mening/ feedback erg gewaardeerd wordt. Veel meer is er niet nodig volgens mij.. Onze respons ligt rond de 20%

Gr. Reinier
Re: Hoeveel klanten vullen review in?
40Je hebt hier wel een bijzondere doelgroep te pakken natuurlijk. 20% is erg nettjes en daar mag je heel tevreden mee zijn wat mij betreft! Wij zitten zelf op een enorm laag percentage, maar promoten dit op het moment dan ook geheel niet. Of dat verstandig is of niet is een tweede, maar voorlopig nog niet nodig gehadReinierM. schreef: Ik ben nieuw op dit forum waardoor ik wat laat reageer maar wat me opvalt is dat de meeste shops die hier gereageerd hebben tussen de 5% en 15% respons hebben op een review verzoek. Als ik vervolgens kijk naar het aantal reviews dat die shops online hebben staan dan zijn dat er nooit meer dan een paar honderd. Dat terwijl alle reacties al maanden geleden gepost zijn.. :shock:
Wij zijn ongeveer een jaar bezig met onze online biologische winkel en hebben momenteel meer dan 1300 beoordelingen via Kiyoh door simpel weg elke klant automatisch een hele korte enquête te sturen met alleen een paar simpele vragen over de levering. Daarnaast kondigen we aan dat we een paar dagen na het leveren van de bestelling een uitnodiging zullen sturen voor een review waarbij we aangeven dat hun mening/ feedback erg gewaardeerd wordt. Veel meer is er niet nodig volgens mij.. Onze respons ligt rond de 20%
Gr. Reinier
