Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de website
Mijn advies is om de campagne zo thematisch mogelijk op te bouwen. Dus niet 1 advertentiegroep met bijv. 'zwarte fietsen', 'racefietsen', 'stadsfietsen' maar alles uitsplitsen in losse groepen. Op die manier kun je zoekwoorden beter aan laten sluiten op advertenties en landingspagina's.
Daarnaast kun je zoals eerder aangegeven de matching beperken:
[woord] - Exact: Advertenties worden alleen vertoond als er gezocht wordt op 'woord'.
"woord" - Zinsdeel: Advertenties worden vertoond als het onderdeel van een zin is zoals 'Ik ben op zoek naar een nieuw woord'
+woord - Broad match modified: Breed zoeken zonder aanverwante thema's en synoniemen.
- Ook kun je de targeting aanpassen. Zitten potentiële klanten in heel Nederland of is het meer in de buurt?
- Je kunt een aangepaste scheduling gebruiken zodat je 's nachts niet vertoond wordt. 's Nachts is is doorgaans de laagste conversieratio, uitzonderingen daargelaten.
- Heb je extensies toegevoegd? (Sitelinks / Highlight / Website informatie / Prijs extensies etc?) Deze presteren doorgaans goed en verhogen de CTR omdat de advertentie groter en dus beter zichtbaar is.
- Sluit je voldoende uit? Zoekwoorden waar je nooit op gevonden wilt worden kun je opnemen in een uitsluitingslijst en toepassen voor alle campagnes. Dit scheelt veel werk

- Gebruik je Google Shopping? Daar zijn doorgaans goede resultaten voor webwinkels te behalen.
- Indien je genoeg traffic hebt (> 1000 sessies per maand) dan kun je overwegen om remarketing in te zetten. Hierbij benader je mensen die jouw site al eens eerder bezocht hebben.
- Je kunt de 'maximaliseren klikken' biedstrategie overwegen. Ik moet echter zeggen dat ik hier zelf erg wisselde ervaringen mee heb gehad.
Voor de rest: Veel tunen, uitsluiten en optimaliseren. Met subtiele aanpassingen kun je de CTR van advertenties oppoetsen waardoor je kwaliteit score stijgt. Daardoor ga je uiteindelijk een lagere CPC betalen voor dezelfde positie. Staar je overigens niet blind op positie: Dat is eigenlijk niet heel relevant. Het gaat om volume creëren.
Succes!