Re: Keurmerk voor uw Webwinkel

31
@Meesleepbeest, ik weet inmiddels heel goed dat juist jij er uiterst zorgvuldig mee om zult gaan! Mijn opmerking was vooral bedoeld voor iedereen die op het onzalige idee komt om het logo van ConsuWijzer gedachteloos op de homepage te plakken.
StoreCore.io

33
Off-topic
PeterPastoor schreef:
Een Webshopeigenaar moet volgens de Nederlandse wet de volgende info op de Webshop vermelden.

* Inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel.
Onzin. Dit is niet verplicht. Je komt wel betrouwbaarder over en als je een grote webwinkel bent moet het wel,

maar aan het begin zeker nog niet verplicht ;)
Volgens mij is het wel verplicht, of het moet weer afgeschaft zijn.

Lang geleden, ten tijde van de overheidscampagne "Nederland gaat digitaal", heb ik bij een webbouwer nog alle websites van hun klanten aan zitten passen omdat KvK nummers ineens verplicht op de website vermeld moesten worden.
Dat hebben we toen wel eerst dubbel gechecked voor we aan die klus begonnen ;)
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]

34
Klopt, tegenwoordig is dat verplicht, met enkele uitzonderingen. De verplichting geldt trouwens ook voor al het andere verkeer wat je de 'deur' uit doet in naam van je shop. Dus ook op email, en dergelijken ben je verplicht je KvK te vermelden.
http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/cont ... webwinkel/

Nu is het wel jammer dat met onderstaande niks gedaan wordt, dat zou een hoop wildgroei schelen :lol: :lol:
Het niet voldoen aan deze verplichting levert een economisch delict op (een overtreding, waarop een geldboete van maximaal € 16.750, een taakstraf of maximaal zes maanden gevangenisstraf staat).
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!