Incasso wegens niet betaalde retour

1
Graag jullie mening.

Klant stuurt ons een product terug, en wil aankoopbedrag terug. Geen probleem natuurlijk.

- Op het RMA formulier heeft hij echter geen rekeningnummer ingevuld. Klant heeft met IDEAL betaald via targetpay dus wij krijgen dan geen rekeningnummer te zien.

- Telefonisch contact opgenomen met klant, geen contact dus voicemail ingesproken met verzoek om rekeningnummer voor terugboeking. Geen reactie.

- Rma apart gelegd, in afwachting van reactie klant.

Twee weken later ontvangen wij een aanmaning van een incassobureau met € 40,- extra kosten waarin de klant zijn geld terug eist. (hoofdsom € 69,95) 

Ben uiteraard niet van plan om deze incassokosten te betalen. Maar om dit voor de rechter te laten komen gaat me ook weer wat ver. Wat zouden jullie doen?

Re: Incasso wegens niet betaalde retour

2
Contact opnemen met het incasso bureau dat de consument niet heeft gereageerd op verzoek tot het achterlaten van een rekeningnummer, waarop het geld teruggestuurd moest worden, verzuimd heeft om eerst contact met jullie op te nemen en dat jullie niet van plan zijn de kosten te betalen wegens nalatigheid van de consument. Stuur de consument hetzelfde bericht en vertel daarbij dat je graag de rekeningnummer van de consument ontvangt, om het af te ronden.

Daarbij uiteraard ook bewijzen mee sturen dat je contact heb opgenomen met de consument.

Re: Incasso wegens niet betaalde retour

3
Je zit sowieso fout. De klant hoeft geen rekeningnummer door te geven en jij mag niet via een bankoverschrijving terug betalen. Je dient de Ideal transactie bij Targetpay terug te draaien. Een klant terugbetalen moet altijd via dezelfde betaalmethode.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!