Snoobi

1
Wij kregen net een telefoontje van Snoobi nav ons bezoek aan de wwvd.

We hebben nu een maand gratis hun statistieken en dergelijke. Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben? Van 1 iemand weet ik het maar ben benieuwd of er meer zijn :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Snoobi

2
PeterPastoor schreef:Van 1 iemand weet ik het
:D

Ik ben heel positief over Snoobi. Het pakket is heel uitgebreid en dus prima geschikt voor de gevorderde gebruiker.

Ik heb overigens geen aandelen in Snoobi, mochten mensen dat denken.

Re: Snoobi

3
Wouter Hol schreef:
PeterPastoor schreef:Van 1 iemand weet ik het
:D

Ik ben heel positief over Snoobi. Het pakket is heel uitgebreid en dus prima geschikt voor de gevorderde gebruiker.

Ik heb overigens geen aandelen in Snoobi, mochten mensen dat denken.
Wist niet of je het erg vond dat ik het hier zou melden ;)

Je zegt voor de gevorderde gebruiker...dus wij kunnen hier nog beter even mee wachten?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Snoobi

4
Hangt er vanaf hoeveel je nu al doet met het meten van het gedrag van je bezoekers. Snoobi is veel uitgebreider dan Google Analytics dus als je vind dat je in Google Analytics beperkt wordt in je mogelijkheden dan is Snoobi een mooie oplossing. Je kan vanalles snel en eenvoudig meten door middel van de zogenaamde KPI rapporten. Ook met terugwerkende kracht. Je zou dus bijvoorbeeld met terugwerkende kracht iets kunnen meten over december vorig jaar. Mits je Snoobi toen al had draaien uiteraard.

Als je alleen wilt weten hoeveel bezoekers je hebt dan is Snoobi echt overdreven om te gaan gebruiken. Maar als het goed is wil je veel meer weten over je bezoekers dan alleen het aantal.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Snoobi

5
Google Analytics is erg handig voor een snelle "PowerPoint in Flash", maar van statistische significantie en relevantie heeft het ding geen kaas gegeten.

Als je echt het naadje van de kous wilt weten, trek je de serverlogs en verkoopstatistieken door Excel. Dat kost vooral veel tijd en moeite, maar verder is het gratis.
StoreCore.io

Re: Snoobi

7
Op de Snoobi website zie ik het woord webshop veel terug. Is deze software ook de moeite waard voor het bijhouden van een website (weblog/nieuwssite). Ik gebuik momenteel Webmaster Tools, GA en Piwik. GA en Piwik combineer ik bewust omdat ze beide hun tekortkomingen hebben imo.

Re: Snoobi

8
Je kan er ook prima gewone sites mee meten. Er zijn bijvoorbeeld ook plugins voor B2B bedrijven beschikbaar. Met zo'n plugin kan je zien welk bedrijf jouw site bezoekt, inclusief contactgegevens en medewerkers (!) Zo kan je "toevallig" een week later bellen naar ze als je merkt dat ze vaak op een bepaalde productpagina kijken bijvoorbeeld.

Ze zijn nu vooral bezig met webshops omdat daar de meeste groei is en omdat daar het meeste te meten valt. Een statische site met 5 pagina's is makkelijker te meten dan een webshop met duizenden artikelen.

Ik zie inderdaad dat de kosten niet vermeld zijn op hun site. Het hangt af van welk pakket en welke plugins je neemt. Het is niet goedkoop, je zit al snel aan 100 tot 300 euro per maand. Ik zal eens vragen of zij hier zelf willen reageren :)

Re: Snoobi

9
Wouter Hol schreef:Je kan er ook prima gewone sites mee meten. Er zijn bijvoorbeeld ook plugins voor B2B bedrijven beschikbaar. Met zo'n plugin kan je zien welk bedrijf jouw site bezoekt, inclusief contactgegevens en medewerkers (!) Zo kan je "toevallig" een week later bellen naar ze als je merkt dat ze vaak op een bepaalde productpagina kijken bijvoorbeeld.

Is dit niet in strijd met de wet mbt privcay? of geven de bedrijven hier expliciet toestemming voor?

Re: Snoobi

10
Ilse2010 schreef:Is dit niet in strijd met de wet mbt privcay? of geven de bedrijven hier expliciet toestemming voor?
Dat is tot op zekere hoogte inderdaad in strijd met privacywetgeving: zonder expliciete waarschuwing in een privacyverklaring kun je er niet mee wegkomen. Google legt de verantwoordelijkheid voor een dergelijke waarschuwing trouwens ook expliciet bij de gebruiker van Google Analytics.

Daarnaast geldt in de Europese Unie nog een exportverbod voor persoonsgegevens, wat er praktisch op neerkomt dat je niet zomaar allerlei gebruikersgegevens kunt laten opslaan door een of andere Amerikaanse dotcom.

In geanonimiseerde vorm kun je veel gegevens wel gebruiken, bijvoorbeeld voor marktonderzoek, maar voor alle tot één persoon te herleiden gegevens (personally identifiable information of PII) is meer nodig.
StoreCore.io

Re: Snoobi

11
We hebben het hier over bedrijfsgegevens niet over persoonsgegevens...

Bedrijfsgegevens mag je veel meer mee zeker als deze ook nog op 1 of andere manier openbaar zijn.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Snoobi

12
Dit betreft inderdaad geen persoonsgegevens, maar bedrijfsgegevens. B2B wil zeggen business to business, dus als je aan bedrijven levert.

De bedrijfsgegevens komen uit diverse openbare bronnen als het KVK register en dergelijk. Er is een apart bedrijf die deze data verzamelt en controleert. Bij een presentatie van Snoobi werd verteld hoe zij dit doen en hoe dat werkt. Juridisch is het in elk geval sluitend, al zou ik verder niet weten hoe of wat. Zelf doe ik niet zo veel met B2B dus heel scherp heb ik tijdens dat stukje van de presentatie niet opgelet :)

Re: Snoobi

13
Opzich wel teleurstellend dat er nergens een demo of duidelijke screenshots staan. Veel te veel tekst en te weinig om te laten zien, ook al zie ik wel dat dit potentie heeft. Eerst contact opnemen kan een vervelende extra stap zijn om eerst een demo te zien of een proefversie aan te vragen.

Re: Snoobi

14
Ze hebben een crawler die bij onze website elke dag de startpagina een keer ophaalt ... :roll: