Ik neem in deze aan dat je de 20% korting bedoelt via een CSS-partner. Vanwege de megaboete die Google heeft gekregen van de EU, heeft Google daar iets op bedacht. Je kunt Google Shopping advertenties alleen uit laten voeren via een "reseller" van Google Shopping ads: CSS partners:
https://comparisonshoppingpartners.with ... _search%3A.
De default CSS-partner van je Merchant Center is altijd Google Shopping. Je kunt je Merchant Center echter ook laten "claimen" door 1 of meerdere CSS-partners. In de praktijk komt het erop neer dat als je via Google CSS 1 euro biedt, je via een CSS partner maar 0,80 hoeft te bieden.
Er zit wel verschil in het "Type CSS-partners":
- CSS-partners die je Merchant Center koppelen, maar waarbij je zélf moet adverteren via je eigen Google Ads account. Denk hierbij aan bedrijven zoals Producthero of Bigshopper. Ook zijn er agencies die zo'n CSS hebben opgezet en dit als service aan hun klanten aanbieden.
- CSS-partners die je Merchant Center koppelen, maar vanuit hun eigen Google Ads account voor jou gaan adverteren. Dit zijn veelal vergelijkingssites, die op affiliate basis de klik weer doorsturen naar jouw website.
Om verschillende redenen zou ik je willen adviseren om altijd voor optie 1 te kiezen. Dan heb je én het voordeel van adverteren via een CSS-partner, én je houdt de controle over je Shopping campagnes. Enig "nadeel" is dat je zelf tijd in het beheer van je campagne moet stoppen. Maar als je daar helemaal geen zin in hebt, kun je altijd een Smart Shopping campagne opzetten en erop vertrouwen dat Google het goed voor je regelt

.
Met
Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over
Enhanced Ecommerce.