Webshop starten naast mijn bloemenwinkel

1
Hoi allemaal,
Ik ben Femke Visser uit Breda en nieuw op dit forum. Ik run al een tijdje een kleine bloemenwinkel en wil nu de stap maken om ook online bloemen te verkopen. Ik heb nog geen ervaring met webshops en wil het graag stap voor stap doen, zodat het overzichtelijk blijft.
Mijn vraag is vooral: hoe pak je het slim aan als je een fysieke winkel hebt en tegelijkertijd een webshop wilt opstarten? Moet ik eerst nadenken over voorraad en verzending, of is het belangrijker om een overzichtelijke website en goede foto’s te hebben? En hoe bepaal je welke producten je het beste eerst online kunt zetten?
Ik hoor graag ervaringen of tips van andere ondernemers die deze combinatie al hebben geprobeerd. Alles wat helpt om te voorkomen dat ik overweldigd raak, is welkom!
Pips NYT

Re: Webshop starten naast mijn bloemenwinkel

2
Hoi Femke,

Welkom! Leuk dat je ook online wilt verkopen. Bloemen is natuurlijk een expertise op zich. Hoe houd je bijvoorbeeld nu je voorraad bij? Ik verwacht dat je dagelijks wisselt bij verse bloemen. Wat zijn verder de doelen van je webshop? Wil je aansluiten bij een keten als Fleurop, of echt je eigen webshop? En wil je dan alleen in je eigen regio aanbieden (en leveren!) of wat had je daarbij verder in gedachten?
Nu op mijn weblogs: