Veel spam op het forum

1
Het is opvallend: er verschijnen nauwelijks (nog) inhoudelijke bijdragen op dit forum, terwijl er een overvloed is van spam berichten, al dan niet in cyrillische lettertekens.
Is het forum nog wel relevant?

Re: Veel spam op het forum

4
We zijn er al mee bezig hoor! Al een weekje op twee achter de schermen, ik verwacht dat dit binnen 2 weken live zal zijn. Het duurt wat langer omdat ik het wel gelijk goed wil doen, dus was even aan het inventariseren hoe andere fora dit oplossen. Door de opkomst van AI zijn gekke vragen bijvoorbeeld niet meer zo handig en ook captcha's werken lang niet altijd. Een extra check, bijvoorbeeld overtypen van cijfercode via sms, kan wel. Maar is ook wel weer lastiger voor nieuwe gebruikers en ik wil dan zeker weten dat we daarmee niet zelf ook spammers worden (doordat we allemaal smsjes sturen naar niet bestaande nummers). Kwestie van even goed uitzoeken dus wat handig en niet al te omslachtig is!
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!