Ben op dit moment bezig met een uitgebreid (gratis te downloaden) e-book over affiliate marketing voor webwinkel eigenaren. Wie voelt zich geroepen dit e-book te lezen en van feedback te voorzien?
Een voorlopige inhoudsopgave kun je hier al downloaden: http://dl.dropbox.com/u/4001415/inhouds ... enaren.pdf
Re: Affiliate Marketing
32Vanwege deadlines voor nieuw eigen werk heb ik het op het moment druk, maar de komende weken wil ik er wel eens een blik op werpen.
Misschien kun je het gezien de beperkte omvang beter een "white paper" noemen, of bijvoorbeeld een "leidraad" of gewoon "handleiding".
Misschien kun je het gezien de beperkte omvang beter een "white paper" noemen, of bijvoorbeeld een "leidraad" of gewoon "handleiding".
33het is nog een voorlopige inhoudsopgave, uiteindelijk wordt het een compleet e-book met cover, opmaak ed.
Heb je alvast aanvullingen op de inhoudsopgave, dan ontvang ik die graag van je.
Alvast bedankt voor je reactie in elk geval.
Heb je alvast aanvullingen op de inhoudsopgave, dan ontvang ik die graag van je.
Alvast bedankt voor je reactie in elk geval.
Feedback gevraagd: http://bit.ly/e1c5a5
34Gebruik in elk geval de juiste kapitalisatie van eigennamen, anders staat het ondeskundig of gewoon slordig. Niet "Tradetracker" maar TradeTracker, niet "Tradedoubler" maar TradeDoubler, enzovoort.
Inhoudelijk mis ik een ruimer kader: affiliate marketing als onderdeel van je marketingmix, zowel online als offline. Hoeft echt niet heel theoretisch te worden, maar webwinkeliers worstelen nu eenmaal met vragen zoals: "Zal ik voor een paar duizend euro in het lokale suffertje adverteren of kan ik mijn budget beter anders besteden?"
Verder doen "cases" met praktijkvoorbeelden het altijd goed. En dan niet alleen op z'n Amerikaans alleen maar allerlei jubelverhalen, want van fouten van anderen kun je ook veel leren.
Inhoudelijk mis ik een ruimer kader: affiliate marketing als onderdeel van je marketingmix, zowel online als offline. Hoeft echt niet heel theoretisch te worden, maar webwinkeliers worstelen nu eenmaal met vragen zoals: "Zal ik voor een paar duizend euro in het lokale suffertje adverteren of kan ik mijn budget beter anders besteden?"
Verder doen "cases" met praktijkvoorbeelden het altijd goed. En dan niet alleen op z'n Amerikaans alleen maar allerlei jubelverhalen, want van fouten van anderen kun je ook veel leren.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
35bedankt voor de tips en aanvullingen.
36Afhankelijk van de branche trek je overigens sneller of minder snel affiliates (publishers) aan die wellicht niet zo goed aansluiten bij jouw onderwerp. Dit neemt echter niet weg dat je eigenlijk via een verlengstuk gebruik maakt van de kwaliteiten (op het gebied van internet marketing) van zo'n website eigenaar. Vaak zijn zij goed in staat om nieuwe markten aan te boren, out of box te denken en simpelweg in staat om snel bij te sturen.
Ik ben zelf publisher van een aantal vrij populaire travel websites. Ik trek vele duizenden unieke bezoekers per maand die voor de merchant/adverteerder een potentiele klant zijn. Ik heb diverse zeer goede (jarenlange) relaties met reisbureaus die happy zijn dat ze op mijn site adverteren via affiliate marketing. Soms kies ik voor een onderhandse regeling; aangezien het netwerk dan tenminste niet die 30% van mijn salesvergoeding af kan pakken (over het algemeen komt het erop neer dat ik deze regeling allang had en aan blijf houden ondanks affiliate marketing campagnes van de adverteerder).
Branding wordt een publisher niet voor betaald. Voor mij als publisher is dit soms zuur; vooral als ik vele honderden kliks wegzet (en vele duizenden impressies) zonder dat ik er een cent voor krijg. Dit accepteer ik echter wanneer de adverteerder in kwestie netjes met mij omgaat. Ik krijg namelijk bij een geregistreerde sale wel ineens 4% van de orderwaarde; die er bij een grote dure reis niet om liegt. Ik ken diverse affiliates die zo jaarlijks miljoenen euro's aan omzet genereren voor de adverteerders die ze promoten.
De vraag voor veel adverteerders is waar die vergoeding precies vandaan moet komen; om uiteindelijk inderdaad te kunnen stellen dat je pas betaalt als die sale is gezet. Er zijn bijvoorbeeld reisbureaus die ik dan veel traffic bezorg (waar ik dus niet voor betaald wordt) en dan vervolgens een afkeurpercentage hebben van 90%....daar wordt ik dan natuurlijk niet vrolijk van.
Als je het als adverteerder goed en slim aanpakt is affiliate marketing een zeer mooi middel om aan de mix toe te voegen. Het budget zou echter los van je marketingbudget moeten staan en het is ook niet het een of het ander; losse regelingen, snuffertjes, Adwords, FB ads.....prachtig dat het allemaal naast elkaar kan!
Ik ben zelf publisher van een aantal vrij populaire travel websites. Ik trek vele duizenden unieke bezoekers per maand die voor de merchant/adverteerder een potentiele klant zijn. Ik heb diverse zeer goede (jarenlange) relaties met reisbureaus die happy zijn dat ze op mijn site adverteren via affiliate marketing. Soms kies ik voor een onderhandse regeling; aangezien het netwerk dan tenminste niet die 30% van mijn salesvergoeding af kan pakken (over het algemeen komt het erop neer dat ik deze regeling allang had en aan blijf houden ondanks affiliate marketing campagnes van de adverteerder).
Branding wordt een publisher niet voor betaald. Voor mij als publisher is dit soms zuur; vooral als ik vele honderden kliks wegzet (en vele duizenden impressies) zonder dat ik er een cent voor krijg. Dit accepteer ik echter wanneer de adverteerder in kwestie netjes met mij omgaat. Ik krijg namelijk bij een geregistreerde sale wel ineens 4% van de orderwaarde; die er bij een grote dure reis niet om liegt. Ik ken diverse affiliates die zo jaarlijks miljoenen euro's aan omzet genereren voor de adverteerders die ze promoten.
De vraag voor veel adverteerders is waar die vergoeding precies vandaan moet komen; om uiteindelijk inderdaad te kunnen stellen dat je pas betaalt als die sale is gezet. Er zijn bijvoorbeeld reisbureaus die ik dan veel traffic bezorg (waar ik dus niet voor betaald wordt) en dan vervolgens een afkeurpercentage hebben van 90%....daar wordt ik dan natuurlijk niet vrolijk van.
Als je het als adverteerder goed en slim aanpakt is affiliate marketing een zeer mooi middel om aan de mix toe te voegen. Het budget zou echter los van je marketingbudget moeten staan en het is ook niet het een of het ander; losse regelingen, snuffertjes, Adwords, FB ads.....prachtig dat het allemaal naast elkaar kan!
37Bedankt voor je aanvulling. Ben zelf in het verleden affiliate geweest van diverse telecom aanbieders en had last van hoog weigeringspercentage en als de verkoop al werd goedgekeurd, duurde het heel lang voordat er werd uitbetaald aan het netwerk, die vervolgens mij weer uitbetaalde.
Ik heb inmiddels de inhoudsopgave aangevuld op basis van de suggesties die hier gedaan werden. Indien je ook aanvullingen hebt, dan stel ik die zeer op prijs.
Overigens iedereen die feedback wil geven, kan in dit e-book opgenomen worden in het dankwoord.
http://dl.dropbox.com/u/4001415/inhouds ... enaren.pdf
Ik heb inmiddels de inhoudsopgave aangevuld op basis van de suggesties die hier gedaan werden. Indien je ook aanvullingen hebt, dan stel ik die zeer op prijs.
Overigens iedereen die feedback wil geven, kan in dit e-book opgenomen worden in het dankwoord.
http://dl.dropbox.com/u/4001415/inhouds ... enaren.pdf
38Ik heb zelf twee keer meegemaakt dat het partnerprogramma van een bekende webwinkel zogenaamd "verbeterd" werd. Niet alleen moest je je daarom opnieuw aanmelden als affiliate, ook verdween het tegoed op je oude account spoorloos.
Gelukkig ging het maar om een paar tientjes (uitkeringsdrempel was 50 euro), maar omdat het twee keer gebeurde, heb ik een donkerbruin vermoeden dat het boze opzet was. Nadat me voor de tweede keer een tegoed door de neus werd geboord, ben ik met dit partnerprogramma opgehouden. En meer dan dat: ik zal ook nóóit meer wat bij die webwinkel kopen.
Gelukkig ging het maar om een paar tientjes (uitkeringsdrempel was 50 euro), maar omdat het twee keer gebeurde, heb ik een donkerbruin vermoeden dat het boze opzet was. Nadat me voor de tweede keer een tegoed door de neus werd geboord, ben ik met dit partnerprogramma opgehouden. En meer dan dat: ik zal ook nóóit meer wat bij die webwinkel kopen.
39Dito... behalve dat laatste zinnetje. Dat gaat me niet lukken ben ik bang.Ward schreef:Nadat me voor de tweede keer een tegoed door de neus werd geboord, ben ik met dit partnerprogramma opgehouden. En meer dan dat: ik zal ook nóóit meer wat bij die webwinkel kopen.
Nu op mijn weblogs:
40Tja. Inderdaad frustrerend. Als je echter een paar honderd of zelfs een paar duizend euro's per maand verdient met affiliate marketing neem je dat soort 'nadelen' voor lief. De branche is nog relatief jong; je hebt altijd partijen die ook zelf eerst een paar lesjes moeten leren. Niet altijd is het keiharde opzet. Er zit niet altijd iemand aan de andere kant van de lijn sales af te keuren omdat hij die vergoeding in zijn zak wil steken (houden). Dit soort partijen verdwijnen vanzelf weer, want affiliates laten dit maar 1 keer toe.
Ik heb diverse keren partijen gehad waar ik voor duizenden euro's omzet draaide. Vervolgens werden alle sales (1x ging het om 15 verkochte voetbalkaarten voor het WK) afgekeurd vanwege 'onbestelbaar'. Na veel contact kreeg ik te horen dat ik niet zo moest zeuren omdat zij (adverteerder) er ook niets aan kon doen aangezien het om een technisch probleem ging. Kijk; dat is dus 1x en nooit meer
.
In de travel gaat het gelukkig meestal anders; hoewel ik best een paar aanbieders ken die er misbruik van maken (bv. standaard 1x maand keuren en vervolgens altijd 'toevallig' 50% afkeuren).
Ik heb diverse keren partijen gehad waar ik voor duizenden euro's omzet draaide. Vervolgens werden alle sales (1x ging het om 15 verkochte voetbalkaarten voor het WK) afgekeurd vanwege 'onbestelbaar'. Na veel contact kreeg ik te horen dat ik niet zo moest zeuren omdat zij (adverteerder) er ook niets aan kon doen aangezien het om een technisch probleem ging. Kijk; dat is dus 1x en nooit meer

In de travel gaat het gelukkig meestal anders; hoewel ik best een paar aanbieders ken die er misbruik van maken (bv. standaard 1x maand keuren en vervolgens altijd 'toevallig' 50% afkeuren).

41Ik snap niet waarom iedereen zich dood staart op dingen zoals "Adwords" en "affiliate marketing" terwijl er veel betere en effectievere manieren zijn. Niet vergeten dat Adwords kliks en affiliate sales verkregen worden via "reclame" links. En bijna alles komt toch eerst via de zoekmachines. Dat blijft toch de bron van alles. Dus is het niet beter om je te richten op "organic traffic" opgepikt bij de bron? Zeker omdat de meeste consumenten ook niet graag klikken op reclame links door het gevoel van door de strot geduwd krijgen...
Het credo is helpen kopen en niet verkopen. Mensen blijven nou eenmaal graag zelf beslissingen nemen al is dat slechts gevoelsmatig. Als een consument dmv zoeken op een site terecht komen hebben ze daar een veel beter gevoel bij.
Zelf heb ik bv specifieke sites (SEO A+) om mijn producten aan de man te brengen. Gratis verkeer
Een mooi voorbeeld:
Gadgets4men.nl biedt o.a. Android tablets. Binnen dat segment is Adwords of affiliate marketing beide duur. Zeker als je moet concureren met de grote retailers. Dus ben ik voornamelijk bezig geweest met SEO. Omdat dit voor een site waarbij de merknaam/branding de hoofdzaak van het domein is, wordt hoog ranken in zoekmachines iets lastiger. Zodoende heb ik getest met satelliet sites voor één van mijn producten. Dat is de Flytouch3 geworden. De satelliet site heet dan ook flytouch3.nl. En quess what... op mijn 3 belangrijkste keywords rankt deze site 1 op google, yahoo en bing. Deze site trekt zonder externe reclame zo'n 1000-1500 bezoekers per maand momenteel en is slechts 2-3 maanden in de lucht. Dit is ongeveer de helft van het totale zoekverkeer op Google. De site is verschrikkelijk simpel uitgevoerd en toch is de conversie met ruim één procent prima. Heb de site met Wordpress gemaakt omdat dat voor SEO doeleinden makkelijker was ivm het vele testen van diverse SEO onderdelen. Later kan de site altijd nog een professionelere uitstraling krijgen, maar dat was in 1e instantie niet het uitgangspunt, maar de conversies zijn mee genomen. Belangrijkste in mijn ogen is dat de bezoeker het helemaal zelf gevonden heeft (geen dwanggevoel) en een beperkte keuze in de door hem/haar gevonden mogelijkheden heeft waar ze uiteindelijk ook naar gezocht hebben nietwaar. En als ze dan toch iets meer willen zien komen ze vanzelf terecht op gadgets4men.nl
Ik ben gewoon heel simpel mijn eigen affiliate geworden
Zoek voor de lol zelf maar eens op google op de keywords: Flytouch3, flytouch 3 en fly touch 3
Ik heb mij dus noodgedwongen moeten verdiepen in vooral SEO waarbij de onpage SEO na de Panda update het belangrijkste blijkt te zijn. Vele uren studeren, maar de vruchten hoef ik niet te plukken, want deze vallen nu vanzelf uit de Google boom
Als er iemand is die graag meer wil weten/doen met deze informatie, mag je me altijd een mailtje sturen uiteraard. Maar als ik het voor je moet doen zal het niet helemaal gratis zijn. Maar zal ook geen absurde bedragen vragen, deze zullen wel op een regelmatige en vooral lange termijn gericht zijn.
Dennis

Het credo is helpen kopen en niet verkopen. Mensen blijven nou eenmaal graag zelf beslissingen nemen al is dat slechts gevoelsmatig. Als een consument dmv zoeken op een site terecht komen hebben ze daar een veel beter gevoel bij.
Zelf heb ik bv specifieke sites (SEO A+) om mijn producten aan de man te brengen. Gratis verkeer

Een mooi voorbeeld:
Gadgets4men.nl biedt o.a. Android tablets. Binnen dat segment is Adwords of affiliate marketing beide duur. Zeker als je moet concureren met de grote retailers. Dus ben ik voornamelijk bezig geweest met SEO. Omdat dit voor een site waarbij de merknaam/branding de hoofdzaak van het domein is, wordt hoog ranken in zoekmachines iets lastiger. Zodoende heb ik getest met satelliet sites voor één van mijn producten. Dat is de Flytouch3 geworden. De satelliet site heet dan ook flytouch3.nl. En quess what... op mijn 3 belangrijkste keywords rankt deze site 1 op google, yahoo en bing. Deze site trekt zonder externe reclame zo'n 1000-1500 bezoekers per maand momenteel en is slechts 2-3 maanden in de lucht. Dit is ongeveer de helft van het totale zoekverkeer op Google. De site is verschrikkelijk simpel uitgevoerd en toch is de conversie met ruim één procent prima. Heb de site met Wordpress gemaakt omdat dat voor SEO doeleinden makkelijker was ivm het vele testen van diverse SEO onderdelen. Later kan de site altijd nog een professionelere uitstraling krijgen, maar dat was in 1e instantie niet het uitgangspunt, maar de conversies zijn mee genomen. Belangrijkste in mijn ogen is dat de bezoeker het helemaal zelf gevonden heeft (geen dwanggevoel) en een beperkte keuze in de door hem/haar gevonden mogelijkheden heeft waar ze uiteindelijk ook naar gezocht hebben nietwaar. En als ze dan toch iets meer willen zien komen ze vanzelf terecht op gadgets4men.nl
Zoek voor de lol zelf maar eens op google op de keywords: Flytouch3, flytouch 3 en fly touch 3
Ik heb mij dus noodgedwongen moeten verdiepen in vooral SEO waarbij de onpage SEO na de Panda update het belangrijkste blijkt te zijn. Vele uren studeren, maar de vruchten hoef ik niet te plukken, want deze vallen nu vanzelf uit de Google boom

Als er iemand is die graag meer wil weten/doen met deze informatie, mag je me altijd een mailtje sturen uiteraard. Maar als ik het voor je moet doen zal het niet helemaal gratis zijn. Maar zal ook geen absurde bedragen vragen, deze zullen wel op een regelmatige en vooral lange termijn gericht zijn.
Dennis
42dennism70 schreef:Ik snap niet waarom iedereen zich dood staart op dingen zoals "Adwords" en "affiliate marketing" terwijl er veel betere en effectievere manieren zijn. Niet vergeten dat Adwords kliks en affiliate sales verkregen worden via "reclame" links. En bijna alles komt toch eerst via de zoekmachines. Dat blijft toch de bron van alles. Dus is het niet beter om je te richten op "organic traffic" opgepikt bij de bron? Zeker omdat de meeste consumenten ook niet graag klikken op reclame links door het gevoel van door de strot geduwd krijgen...![]()
Zelf heb ik bv specifieke sites (SEO A+) om mijn producten aan de man te brengen. Gratis verkeer![]()
Een mooi voorbeeld:
Ik heb mij dus noodgedwongen moeten verdiepen in vooral SEO waarbij de onpage SEO na de Panda update het belangrijkste blijkt te zijn. Vele uren studeren, maar de vruchten hoef ik niet te plukken, want deze vallen nu vanzelf uit de Google boom![]()
Dennis
Ja wat moet ik hier nou van zeggen. Haal eerst maar eens die reclame van andere sites uit je shop. En zorg dat het wat meer proffesionele over komt. Geen wonder dat je niet goed in google gevonden word met deze site. Je gaat toch geen adsence in je shop gooien. Zo lok je bezoekers weg en wat voor een miserige 2 cent wat je van adsence krijgt En een niche maken ja dat werk mischien wel maar is maar van korte duur. En dan heb je het ook maar over 1 product.
Het is simpel. Tradetracker en andere affiliate site werken wel alleen als je veel unieke en goedkope producten heb, maar dan hou je zelf weinig over. Leuk voor naamsbekendheid mischien. Ik zou het het eerste jaar zeker niet doen. Ik zit nu al zeker 2 jaar bij tradetracker en ik vind het veel te duur. En zoveel verkopen heb ik er niet van. Als ik dit in het begin geweten had dan had ik het niet gedaan. Vooral de maandelijkse kosten
Er zijn veel beter oplossingen.
Meld je aan bij vergelijkingssite die gratis zijn
zoals
http://www.beslist.nl
http://www.koopkeus.nl
http://www.twenga.nl
http://www.prijsgezocht.nl
en niet te vergeten google product search. Daar heb je veel meer aan.
60% van mijn verkopen van http://www.tincube.nl komt via vergelijkingssites. En deze sites kosten me niks
Post hier en dar is wat op forums met je link naar je site in je signature. Om een webshop goed te laten draaien kost je al gouw 2 tot 3 jaar. Dat is het punt dat je ook door zoekmachines word gezien als een blijvertje en score je hoger. Vergeet vooral de social media niet. Zorg dat je veel volgers hebt en post links naar je shop. Hierdoor gaat je ranking ook weer omhoog. En zo zijn er nog wel meer dingen. Maar vergeet in ieder geval 1 ding niet. Het duurt erg lang voordat het allemaal wat opleverd. Er komt een moment dat je denkt dat je het niet meer waard vind. Niet opgeven maar doorgaan. Ik doe het nu al 2 jaar. Begonnen met 200 producten nu 7600 producten. En nu plukt het pas de vruchten. Een webshop starten is wel makkerlijk maar bezokers trekken en verkopen is iets heel anders en dat vegeten de meeste