Verkopen via lening

1
Hallo,
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met onderstaande manier van verkopen en of deze een betrouwbaar adres weet welke deze dienst ter beschikking stelt.
Het betreft producten verkopen via een lening, de klant koopt een product door middel van een lening af te sluiten bij een kredietverstrekker en die kredietverstrekker keert direct de (web)winkelier het bedrag uit. De winkelier fungeert hier dus als een tussenpersoon bij een persoonlijke lening

Re: Verkopen via lening

4
Ik weet niet of het al bestaat maar zou dat handig zijn? Je klanten hebben dan een schuld omdat ze een product bij jouw gekocht hebben. Een eenvoudige manier om die schuld af te lossen zou het retourneren van het product zijn. Dat wil je als webwinkelier meestal niet.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Niels12 schreef:Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met onderstaande manier van verkopen en of deze een betrouwbaar adres weet welke deze dienst ter beschikking stelt.
Klarna biedt betalen in termijnen aan, maar de ervaringen daarmee zijn niet onverdeeld positief.
Niels12 schreef:Bedragen zo ongeveer tussen de 250 en de 1500 euro
Dat is vrij breed. Je kunt je afvragen of je iemand die € 250 alleen kan betalen in 6 of 12 termijnen wel als klant wilt hebben. Het hangt dan dus af van je marketingstrategie en dat is een keuze, niet iets waarop iemand per definitie een kant-en-klaar antwoord heeft.
StoreCore.io

6
Het is niet iets nieuws, vrij normaal bij bijvoorbeeld bedrijven die ook acceptgiro's accepteren zoals Bol.com of Wehkamp. Mediamarkt maakt er ook veel gebruik van in de stenen winkels. Ik weet alleen de cijfers niet maar je snijdt een interessant marketingaspect aan die in stenen winkels nogal (aggressief) wordt uitgebuit inderdaad. Ik zal eens rondkijken of ik er info over kan vinden.
Nu op mijn weblogs: