FavorieteWinkel sociaal platform Feedback a.u.b.

1
Op Favoriete Winkel komt een sociaal platform voor webwinkels en consumenten. Webwinkels kunnen (op dit moment nog gratis) een blog en profiel aanmaken waarop de klanten kunnen reageren. Mijn vraag: Wat vinden jullie van het idee en hebben jullie nog suggesties?

Inmiddels ontvangen feedback:

Ouderwets lettertype
Spelfouten
(teveel) Kleuren op de site (als jullie hier een goed idee voor hebben is dit natuurlijk zeer welkom)

Graag zou ik suggesties willen ontvangen voor functionaliteiten (ik wil het wel graag simpel houden) op de site wat willen jullie zien? Laat het a.u.b. weten

Re: FavorieteWinkel sociaal platform Feedback a.u.b.

2
Ik klik op je link en mijn eerste reactie: 'Wat is dit? Wat doet dit? Wat moet ik hiermee?'.

Het nodigt niet uit, het verteld niks en ik weet totaal niet waar je je op richt, consumenten, zakelijke partners? Het roept alleen maar vragen op, iets waar ik geen tijd voor heb -klik weg-

3
Stap 1, "Lees de regels en voorwaarden", is dodelijk. Bij software is licentievoorwaarden wegklikken nog een gebruikelijke handeling die vaak gedachtenloos wordt uitgevoerd. Bij een website suggereert het echter dat er addertjes onder het gras zitten. Dit gaat je heel veel gebruikers kosten.

Bij stap 2 staat "Zoek je webwinkel – Zie rechter kant van de site", maar er staan rechts helemaal geen webwinkels. De bedoeling van de site blijft onduidelijk.
StoreCore.io

4
Ok, daar kan ik wel wat mee :)
Ward schreef:"Zoek je webwinkel – Zie rechter kant van de site", maar er staan rechts helemaal geen webwinkels.
-De bedoeling was om de zoekmachine op de site te gebruiken. (ik moet nog even wat bedenken hoe ik dit het beste kan oplossen) Waarschijnlijk gaan de linkjes dan weg aan de rechterkant.
Meesleepbeest schreef:Ik klik op je link en mijn eerste reactie: 'Wat is dit? Wat doet dit? Wat moet ik hiermee?'.-
-Zelf ben ik absoluut geen ster in uitleggen/schrijven. Ik zal nog even uitzoeken hoe ik dit het beste kan presenteren aan de bezoekers.

De site is voor consumenten en webwinkels. De webwinkels vinden die zich binnenkort willen aanmelden is waarschijnlijk geen probleem dus ik kan het beste de hoofdpagina richten op de consument.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

6
Ik kan me goed vinden in de bovenstaande comments, het is nog niet duidelijk waar de website voor staat en de regels zijn te prominent aanwezig.

Vergeet ook de herkenbaarheid van je website niet (logo, huisstijl) en om spelfouten er uit te halen (zin vier van regels voor reageren is onlogisch opgebouwd en er wordt 'als' gebruikt ipv 'dan').

Het zal veel schelen als je gebruikers kunnen zien wat de website inhoudt voordat ze moeten registeren. Als ik het enigszins begrijp is het een soort forum wat volledig is afgeschermd totdat je geregistreerd bent?

Succes iig met de site.
Schakel verschillende ontwerpers in voor uw logo, huisstijl of ander design of voor het bedenken van een bedrijfsnaam. Kijk op http://www.brandsupply.nl

7
Meer dan een standaard wordpress pagina met wat links naar andere sites kan ik er niet in vinden. Wat moeten wij als webwinkeliers hier precies mee? Zorg eerst voor een complete en functionele website voordat je webwinkels gaat uitnodigen. Zo gaat het helemaal niets worden. Ik sla in ieder geval nog even over.

8
Brandsupply schreef:Vergeet ook de herkenbaarheid van je website niet (logo, huisstijl)
en
rudyhoff schreef:Meer dan een standaard wordpress pagina met wat links naar andere sites kan ik er niet in vinden.
Klopt helemaal, ontwerpen is niet mijn ding... Als ik weer wat meer tijd heb gaat dat er waarschijnlijk ook komen.
Brandsupply schreef:Als ik het enigszins begrijp is het een soort forum wat volledig is afgeschermd totdat je geregistreerd bent?
Niet helemaal, het is een site waar webwinkeliers guestblog(s) kunnen starten en beheren. De webwinkelier mag hier zelf bedenken wat hij ermee wilt.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld:
-Het voorleggen van een stelling aan consumenten
-Aanbieding van de week
-kortingsbon
-overzicht van diensten die de webwinkel aanbied
rudyhoff schreef:Wat moeten wij als webwinkeliers hier precies mee?
Om goed te laten zien welke functies de site heeft heb ik leden nodig.. En om leden te krijgen heb ik goede teksten nodig. Maar dit komt vanzelf (geen haast)
rudyhoff schreef:Zorg eerst voor een complete en functionele website voordat je webwinkels gaat uitnodigen.
De site is/was functioneel. Beetje bij beetje werk ik aan een betere gebruiksvriendelijkheid van de site.

Bedankt voor jullie feedback :)