Ideal voor zeer lage bedragen hoe pakken jullie dit aan?

1
Hallo,

Ik ben van plan om Ideal toe te voegen aan mijn webwinkel.

Maar het probleem is dat ik redelijk wat artikelen verkoop die erg laag liggen qua prijs.

Nu wil ik via een payment provider gaan werken(tips zijn welkom ) aangezien de bank al snel €1,00 per transactie rekent,dit is voor een artikelen van €2,50 niet in verhouding.

Hoe pakken jullie dit aan,ik neem aan dat het raar is om extra kosten te rekenen voor Ideal onder de €10,00 bijvoorbeeld.

Of is het misschien een beter idee om de verzendkosten wat hoger te maken en op die manier toch de transactiekosten van Ideal wat weg te werken?

Re: Ideal voor zeer lage bedragen hoe pakken jullie dit aan?

2
Je voorkeur gaat sterk naar iDeal?

Niet omdat ik zo'n fan ben van PayPal dat ik het hier moet promoten maar niet veel mensen kennen de voorwaarden van Micropayments. Je kunt al een PayPal betaling aanbieden voor 5% + 5 cent transactiekosten. Bij een transactie van 2,50 is dat 17,50 cent. Daarvoor ga je denk ik geen iDeal aanbieder vinden. Zie ook PayPal Labs.
Nu op mijn weblogs:

Re: Ideal voor zeer lage bedragen hoe pakken jullie dit aan?

3
Dirkjan schreef:Je voorkeur gaat sterk naar iDeal?

Niet omdat ik zo'n fan ben van PayPal dat ik het hier moet promoten maar niet veel mensen kennen de voorwaarden van Micropayments. Je kunt al een PayPal betaling aanbieden voor 5% + 5 cent transactiekosten. Bij een transactie van 2,50 is dat 17,50 cent. Daarvoor ga je denk ik geen iDeal aanbieder vinden. Zie ook PayPal Labs.
Het is niet zo dat het mijn voorkeur is,maar een heleboel mensen vinden het wel erg fijn om via iDeal te betalen.
Paypal wil ik ook gaan aanbieden,dus dat komt er ook ;-)
Ik wil zoveel mogelijk betaalopties aanbieden aan de klanten.

Misschien iemand ervaring met Sisow(voorheen AssurePay)?
Deze psp heeft namelijk wel de laagste tarieven volgens mij.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ideal voor zeer lage bedragen hoe pakken jullie dit aan?

5
Doet me denken aan winkeliers die 25 cent rekenen voor een pin betaling. Sinds de campagne "Klein bedrag? Pinnen mag!" is dat eigenlijk ondenkbaar.

Als het maar om een enkele transactie gaat dan zou ik er niet zo'n probleem van maken, maar als het vaak voorkomt in je webshop dan zou je misschien iDeal als betaalmethode alleen beschikbaar kunnen maken als een minimum bedrag is besteed?
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: Ideal voor zeer lage bedragen hoe pakken jullie dit aan?

6
Ik gebruik idd Sisow maar daar moet je ook per transactie betalen. Bij mij is het verrekend in de verzendkosten, ik kan niet de goedkoopste zijn in producten en gratis ideal en gratis verzenden. Het geld moet toch ergens vandaan komen. Met Sisow heb ik trouwens goede ervaringen. Maar ik heb dan ook nooit bestellingen onder de 10 euro.
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..

Re: Ideal voor zeer lage bedragen hoe pakken jullie dit aan?

7
Zorg dat dergelijke kleine bestellingen niet meer voorkomen door het voordelig te maken om meer te bestellen. Misschien wil je vertellen wat je verkoopt zodat we kunnen meedenken. Van bestellingen van €2,50 kan je zelf ook niet vrolijk worden denk ik zo...

Kosten rekenen voor iDEAL is niet meer van deze tijd. Zoals anderen al zeggen kan je het natuurlijk verwerken in de verzendkosten, maar als je ver boven de TNT prijs gaat zitten is dat ook weer niet goed.

€ 1,- per transactie is ook wel een vrij hoge prijs voor iDEAL. Ik weet niet wat je volume is/gaat worden maar dat kan al snel een stuk goedkoper.