Betaalwijze

1
Hallo,

Wat is het makkelijkst om te gebruiken Ideal(mollie) en/of paypal? of welke?
ik gebruik mijnwebwinkel professional.

groeten

Re: Betaalwijze

3
Bedoel je daarmee dat je buiten ideal & paypal een soort van backup betaalmethode moet hebben? en welke zou dan het beste zijn?

Dank je wel voor je reacties =)

4
Je mag klanten niet verplichten om meer dan 50% vooraf te laten betalen. Je mag het ze wel vragen.

Een achteraf betaald methode is bv het onder rembours versturen. De kosten daarvan bereken je gewoon door aan de klant. Het is vrij duur dus er zijn dan niet veel mensen die er voor kiezen.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Gelukkig was ik onder rembours ook niet van plan haha.
maar dus kort samen gevat. het hele bedrag kan niet in 1x overgemaakt worden? maakt niet uit via welke methode.. dus eigenlijk 50% vooraf, en als het product hebben ontvangen de rest bijv?

6
Je mag je klant niet verplichten om het volledige bedrag vooraf over te maken. Met alleen iDeal en/of Paypal verplicht je de klant om het volledige bedrag vooraf over te maken. Ze kunnen immers niet op een andere manier betalen.

Je moet de klant dus een optie geven waarop de klant het bedrag achteraf kan betalen. Dat kan rembours zijn, of dat kan levering op rekening (betalen nadat de producten geleverd zijn) zijn.

8
Hallo!

Ik ben ook bezig met een webshop op te starten en zit ook een beetje met de achteraf betaalopties.
Met een credit card betaal je ook achteraf. Hoe zit dit dan? Is die optie dan ook goed om daarvoor te kiezen?

(ik zat op een recentere thread maar kan m even niet vinden. Ik stel deze vraag daar nog eens als ik m vind. Daar werd het namelijk serieus onderzocht)

9
Ik zal even proberen uit te leggen waarom ik denk dat creditcard betaling ook een achteraf betaaloptie is.
Zo'n afterpay of een klarna halen het geld bij de consument na een week twee of op. Consument heeft dus twee weken de tijd om te betalen anders moet hij extra kosten betalen.
Bij een creditcard betaling heb je tot wel 4 weken uitstel. Soms kun je nog extra uitstel aanvragen.
Hier betalen consumenten dus nog veel later dan bij een psp. Het geld wat op jou rekening komt is voorgeschoten door de cc maatschappij. Een psp die elke week uitbetaald maar een betalingstermijn van twee weken hanteert schiet dus ook voor net als de cc maatschappij.
Beide schieten dus voor en moeten bij de klant geld terug halen.
En bij beide betaalt de klant dus niet meteen van eigen rekening maar met geleend geld.
Ik zie hier dan dus ook geen verschil in.
Is dit een eerlijke vergelijking?

Zelf kies ik straks misschien voor sisow of afterpay als achterafbetaaloptie.

mvg

10
PatrickdeLepper schreef:Ik zal even proberen uit te leggen waarom ik denk dat creditcard betaling ook een achteraf betaaloptie is.
Zo'n afterpay of een klarna halen het geld bij de consument na een week twee of op. Consument heeft dus twee weken de tijd om te betalen anders moet hij extra kosten betalen.
Bij een creditcard betaling heb je tot wel 4 weken uitstel. Soms kun je nog extra uitstel aanvragen.
Hier betalen consumenten dus nog veel later dan bij een psp. Het geld wat op jou rekening komt is voorgeschoten door de cc maatschappij. Een psp die elke week uitbetaald maar een betalingstermijn van twee weken hanteert schiet dus ook voor net als de cc maatschappij.
Beide schieten dus voor en moeten bij de klant geld terug halen.
En bij beide betaalt de klant dus niet meteen van eigen rekening maar met geleend geld.
Ik zie hier dan dus ook geen verschil in.
Is dit een eerlijke vergelijking?

Zelf kies ik straks misschien voor sisow of afterpay als achterafbetaaloptie.

mvg
wat ik hier boven lees klopt niet met mijn eigen ervaringen.

een paar keer per jaar gebruik ik de credit card voor het vliegen, het geld wat hier voor nodig is word direct door de maatschappij overgeboekt.

mvg,

j.hooijenga
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

11
Creditcard is alleen dan een achteraf betaalmethode als de webwinkelier de kaart pas belast op het moment dat hij/zij van de vervoerder het seintje heeft gekregen dat het pakketje afgeleverd is.

Zie voor jurisprudentie de zaak HCC vs Dell
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl