Hoi Allen,
Ik krijg bij van mijn registrar de melding / het advies om Private Registration te nemen zodat mensen in de WHOIS niet kunnen zien van wie die website is.
Echter, in Nederland ben je verplicht om de identiteit van de ondernemer op je webshop onder de algemene voorwaarden te plaatsen.
Ik vroeg me af of er dan nog een toegevoegde waarde is van meer te betalen voor Private Registration en of mensen hier dat dan toch wel hebben gedaan (en waarom wel of niet).
Ben benieuwd!
Mvg,
Sirus
Re: Privacy / Private Registration
2Met een constructie van een BV met andere BV's als aandeelhouder kan je het al redelijk anoniem maken allemaal. Er is dan niet direct terug te zien wie er als persoon achter zit, alhoewel dit altijd wel te achterhalen is.
3Eerder het tegenovergestelde: het plijt juist voor je als voor iedereen openbaar is dat er een eerlijke ondernemer en een serieus bedrijf achter de webshop staan. En dat niet alleen voor klanten, maar ook voor zakelijke relaties zoals leveranciers en voor derden, bijvoorbeeld prijsvergelijkers.Sirus schreef:Ik vroeg me af of er dan nog een toegevoegde waarde is van meer te betalen voor Private Registration en of mensen hier dat dan toch wel hebben gedaan (en waarom wel of niet).
4Bij een registratie voor een .com domein bijvoorbeeld worden al je gegevens openbaar. Dus als jij op je priveadres met een privetelefoonnummer en ene prive emailadres een .com registreerd zijn al deze gegevens openbaar en voor een ieder toegankelijk.
Bij een nl domein is dat sinds een jaar ofzo niet meer zo en zijn die gegevens zo wie zo afgeschermd.
Maar om nou extra geld daarvoor te vragen vind ik persoonlijk een beetje te veel van het goede.
Bij een nl domein is dat sinds een jaar ofzo niet meer zo en zijn die gegevens zo wie zo afgeschermd.
Maar om nou extra geld daarvoor te vragen vind ik persoonlijk een beetje te veel van het goede.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Zo denk ik er ook over. En als je liever niet je privé telefoonnummer hier plaatst: Voor weinig geld heb je via Skype of alternatieven een telefoonnummer. Een beetje moeite doen voor een zakelijke uitstraling kan echt geen kwaad.Ward schreef:Eerder het tegenovergestelde: het plijt juist voor je als voor iedereen openbaar is dat er een eerlijke ondernemer en een serieus bedrijf achter de webshop staan.
Nu op mijn weblogs: