Ideal Lite of Professional

1
Wat is nu echt het grote verschil tussen Lite en Professional behalve de kosten?

Heb nu Lite draaien, en werkt prima.
Bij Rabobank, trouwens.

Maar ben toch wel erg benieuwd naar de verschillen.

En mocht iemand het weten: kun je ook twee webshops hebben waar beide Ideal op geïnstalleerd is, maar wat op 1 rekening terecht komt?
We willen een tweede shop starten.

Re: Ideal Lite of Professional

2
Volgens mij krijg je oa. bij de lite versie geen automatische terug koppeling naar je database dat een betaling succesvol verlopen is, bij pro...bij mijn geval was het ing advanced krijg je dat wel.

Ja je kunt meerdere webshops koppelen aan iDeal en naar 1 rekening laten lopen, volgens mij, betaal je hiervoor wel dubbel, weet het niet helemaal zeker.

Ik deed dit soort zaken vroeger ook zelf, inmiddels door dit forum op andere gedachte gezet...een psp is toch wel handiger...zeker ook als je meerdere webshops wil koppelen.

3
Ik heb het zelf niet echt zo op een tussenpersoon er op, en dan per xx aantal transacties laten uitkeren of eens in de zoveel tijd.

Heb het liefst zo weinig mogelijk poespas er tussen, dus lekker via de bank.
Ook geen reclame van een andere site, of nog erger het verplicht moeten registreren als je daar via moet betalen.

Heb daar veel mensen over gesproken en vele spraken van oplichting (waren bang dat als ze op die manier gingen betalen werden opgelicht) en bijna iedereen zei dat cancel ik de bestelling gewoon.
En dat laatste zou ik ook doen.

Maar goed, niet alle PSP doen het zo, maar toch wil eigenlijk graag via een bank blijven.

Zal eens kijken of ik bij de Rabo een goed persoon tref om daar een gesprek over te voeren.

Tnx voor de reactie!

4
Het grote verschil tussen lite en pro zit in de automatische terugkoppeling naar de website. Pro heeft deze, lite niet.

Bij lite moet je dus handmatig elke betaling met iDEAL checken op het dashboard van Rabo iDEAL.

Bij een paar transacties per dag gaat dat nog wel... later wil je toch meer gemak en de zekerheid hebben dat als er bij een bestelling staat dat het per iDEAL betaald is het daadwerkelijk betaald is zonder dit nog eens te moeten checken in de dashboard van Rabo iDEAL.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Inmiddels gebeld naar de Rabo, en qua prijs verschil is het enigste 5 euro per maand (houder van rekeningnummer + een bankpas).
Dus of Ideal nu aan de oude gekoppeld gaat worden (En webshop Y moet overmaken ten name van X) of er een nieuwe rekening + nieuw ideal geopend wordt het enigste verschil qua prijs is 5 euro per maand, daar komen we wel overheen haha :)

Professional was niet voor ons weggelegd, dan zouden we 10 betalingen per dag moeten hebben om voordeel uit het duurdere pakket te halen.