Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google +1 button

5
Ik vind het een beetje een vaag concept. Oa. adh van het aantal klikken op deze +1 knop zou de ranking worden bepaald. Dat is toch hartstikke onlogisch? Als dat zo zou zijn dan zijn de resultaten betrekkelijk makkelijk te beïnvloeden zijn door derden. Dat moet wel het laatste zijn wat Google wilt.

De charme van de like knop van facebook is dat alle vriendjes van diegene die op de like knop drukt ook ziet dat diegene dat deed en wellicht klikken die vriendjes er dan ook op. Maw goed voor de naamsbekendheid van de site of bedrijf.

De laatste keer dat ik het checkte was het sociale platform van Google niet echt een succes, sterker nog, ik weet niet eens meer hoe dat heette. Wat is de meerwaarde van het drukken op de +1 knop?

Re: Google +1 button

6
Wouter Hol schreef:Oa. adh van het aantal klikken op deze +1 knop zou de ranking worden bepaald. Dat is toch hartstikke onlogisch? Als dat zo zou zijn dan zijn de resultaten betrekkelijk makkelijk te beïnvloeden zijn door derden. Dat moet wel het laatste zijn wat Google wilt.
Dat klopt en waren ook de eerste geluiden toen bekend werd dat Facebook likes of Twitter links invloed kregen. Deels kregen de critici gelijk want Google is op bepaalde vlakken meer te manipuleren. Toch worden zoekmachine resultaten, na invloed van socialmedia, beter gewaardeerd. Links (de oude PageRank formule) was tenslotte ook te manipuleren.

Een +1 is niet anders te manipuleren dan een Twitter link of Facebook Like.
Nu op mijn weblogs:

Re: Google +1 button

7
Dirkjan schreef: Dat klopt en waren ook de eerste geluiden toen bekend werd dat Facebook likes of Twitter links invloed kregen. Deels kregen de critici gelijk want Google is op bepaalde vlakken meer te manipuleren. Toch worden zoekmachine resultaten, na invloed van socialmedia, beter gewaardeerd. Links (de oude PageRank formule) was tenslotte ook te manipuleren.

Een +1 is niet anders te manipuleren dan een Twitter link of Facebook Like.
Wel met het verschil dat een druk op een knop wezenlijk wel anders is dan het plaatsen van een micro blog (twitter) of het delen van een link met je vriendjes (Facebook). Dat Twitter en Facebook invloed hebben dat vind ik niet meer dan logisch, maar dat er op of vanuit de zoekmachine zelf een knop zou komen met +1 en dat dat invloed zou hebben op de zoekresultaten dat snap ik niet.

Laat ik het anders stellen; wat is de meerwaarde van een +1 knop, los van het feit of dit wel of geen invloed zou hebben op de positie binnen de zoekmachine?

Re: Google +1 button

9
Die knop zal wel degelijk invloed hebben. Zeker voor "personal search" Wat je nu ook al ziet "Dirkjan Vis heeft dit gedeeld op Twitter - 18 feb 2011"

Nog een ding, die knop komt ook bij de Adwords advertenties. Wat ze daar mee gaan doen is nog even afwachten. Maar Google doet dat niet omdat ze het leuk vinden...

Re: Google +1 button

10
Zou het niet logischer zijn als ze die knop achterwege laten en gewoon laten zien wie van je vrienden, kennisen etc. die site ook bezocht heeft?

Dat je dus bijv. in Google invoert "webwinkel forum" en dat je dan ziet dat Wouter Hol http://www.webwinkelforum.nl ook bezocht heeft op 8 juni oid, in plaats van dat ik op +1 moet drukken zodat iemand anders ziet dat ik op +1 gedrukt heb?

Re: Google +1 button

11
Wouter Hol schreef:Zou het niet logischer zijn als ze die knop achterwege laten en gewoon laten zien wie van je vrienden, kennisen etc. die site ook bezocht heeft?

Dat je dus bijv. in Google invoert "webwinkel forum" en dat je dan ziet dat Wouter Hol http://www.webwinkelforum.nl ook bezocht heeft op 8 juni oid, in plaats van dat ik op +1 moet drukken zodat iemand anders ziet dat ik op +1 gedrukt heb?
De kans is groot dat ze dat niet meer mogen onthouden, die knop is eigenlijk een opt-insysteem. (zou er dat achter zitten?) De EU voorzijn met dat optin/optout verhaal?

Daarnaast hoeft een bezoek geen aanbeveling te zijn. En als ik op XXX.com zit hoeft dat mijn buurvrouw niet te weten :wink:

Re: Google +1 button

12
GAP schreef:Daarnaast hoeft een bezoek geen aanbeveling te zijn. En als ik op XXX.com zit hoeft dat mijn buurvrouw niet te weten :wink:
Je zou het kunnen doen met websites waarbij je met je Google account kun inloggen. Zoals webwinkelforum.nl. Dan ben je bewust waar je wel en niet je spoor achterlaat. +1 is zeker niet het definitieve antwoord, eerder een te late clone van..... Maar misschien wel een eerste stap tot! Het gaat zeker invloed krijgen. Zoveel is duidelijk.
Nu op mijn weblogs:

Re: Google +1 button

13
Dirkjan schreef:
GAP schreef:Daarnaast hoeft een bezoek geen aanbeveling te zijn. En als ik op XXX.com zit hoeft dat mijn buurvrouw niet te weten :wink:
Je zou het kunnen doen met websites waarbij je met je Google account kun inloggen. Zoals webwinkelforum.nl. Dan ben je bewust waar je wel en niet je spoor achterlaat. +1 is zeker niet het definitieve antwoord, eerder een te late clone van..... Maar misschien wel een eerste stap tot! Het gaat zeker invloed krijgen. Zoveel is duidelijk.
Dat inloggen via je google account is volgens mij niet erg populair. (weet ik niet zeker)

Daarnaast is er ook een probleem met relevantie van adwords. Ik merk dat advertenties aangepast worden naar de vraag. Dit waarschijnlijk ook op IP.

Ik kom om die reden nooit op XXX sites. (heb kleine kinderen online)

Zoek je op rubberen kleding en de volgende dag zoekt je dochter op rubberen eendjes dan krijgt ze dingen te zien die je niet wil.

In dit geval vind ik die knop een uitkomst. Maar alleen als ze al die andere retargeting loslaten. Of ze dat doen is de vraag. Maar met deze knop zou dat wel eens een stap in de goede richting zijn.

Wat denken jullie wat ik nu moet doen? http://screencast.com/t/bXwXQuZk
:D