Graag jullie eerlijke reacties op mijn zojuist gelanceerde webwinkel http://www.fairtrade-tassen.nl.
Het is een shop waarin ik 5 categorieen aanbiedt: fairtrade tassen voor de VROUW, voor de MAN, voor de CARRIERE, voor het HUISHOUDEN en voor de KINDEREN.
Magento based, geen multishop maar een enkele shop.
Ter promotie ben ik bezig relevante sites aan te schrijven voor linkbuilding, zelf heb ik op de klantenservice pagina een apart stuk aangemaakt om daar linken te plaatsen. Ook begeef ik me op fora daar waar de onderwerpen mijn fairtrade-tassen.nl raken.
Om de verwachting van de bestellende klant te overtreffen, ontvangt deze een gratis fairtrade tasje, mooi verpakt bij zijn/ haar bestelling.
Mijn doel is om naast de consumentenverkoop ook waardebonnen aan te gaan bieden aan bedrijven voor het personeel.
Nog veel te ontwikkelen, assortiment verbreden etc etc... Ben benieuwd naar jullie reacties!
dank alvast, groet marielle
http://www.fairtrade-tassen.nl
Re: Webwinkel www.fairtrade-tassen.nl, wat vinden jullie?
2Hallo Marielle, definitief over naar een nieuwe shop dus
Magento is te merken, je shop is regelmatig erg traag.
Vraag me wel direct af wie je directe eerste markt zal zijn, is dat kinderen of eerder de vrouw? Ik denk zelf dat ik zou beginnen met vrouw.
Qua foto's is het mooier deze op een geheel witte achtergrond te zetten, nu staat het iets minder mooi. Puntje op de i zeg maar. Ook zijn veel foto's niet helemaal scherp, vooral de detail foto's.
Verkeerd lettertype op mijn putertje, leest niet prettig en het puntje op de i staat naast de i en niet erop. (FireFox probleem?) Geldt voor de gehele site.
Vooral in de winkelwagen is dit lettertype erg klein en slecht leesbaar!
Fair trade info pagina, tekstfoutjes, vergeten enters.
Je verteld over de tien punten maar vervolgens niet wat deze punten zijn. Ook geen link naar de WFTO.
Waarom pagina, zie hierboven.
Als je in de header op contact klikt staan daar je gegevens niet, die staan wel onder de klantenservice. Hier ook vermelden is wel zo netjes.
Je klantenservice ziet er in eerste opzicht mooi en gelikt uit, de werking is niet zo fijn. Teveel klikken.
Meerdere klikbare regels leiden naar hetzelfde, zoals bij contact en retouren. Punten die je aangeeft worden niet getoond, zoals wettelijke bedenktijd. En wat nog het ergste is, je algemene voorwaarden zijn prut icm je klantenservice. Geheel andere voorwaarden en niet toepasselijke onderwerpen. Zou mooi zijn als je je algemene voorwaarden niet ergens vandaan plukt maar ze toespitst op jouw webshop.
Je kunt een klant die wat retour sturen trouwens wel vragen een reden op te geven, maar niet verplichten.
Al wel weer goed op weg.
Succes
Magento is te merken, je shop is regelmatig erg traag.
Vraag me wel direct af wie je directe eerste markt zal zijn, is dat kinderen of eerder de vrouw? Ik denk zelf dat ik zou beginnen met vrouw.
Qua foto's is het mooier deze op een geheel witte achtergrond te zetten, nu staat het iets minder mooi. Puntje op de i zeg maar. Ook zijn veel foto's niet helemaal scherp, vooral de detail foto's.
Verkeerd lettertype op mijn putertje, leest niet prettig en het puntje op de i staat naast de i en niet erop. (FireFox probleem?) Geldt voor de gehele site.
Vooral in de winkelwagen is dit lettertype erg klein en slecht leesbaar!
Fair trade info pagina, tekstfoutjes, vergeten enters.
Je verteld over de tien punten maar vervolgens niet wat deze punten zijn. Ook geen link naar de WFTO.
Waarom pagina, zie hierboven.
Als je in de header op contact klikt staan daar je gegevens niet, die staan wel onder de klantenservice. Hier ook vermelden is wel zo netjes.
Je klantenservice ziet er in eerste opzicht mooi en gelikt uit, de werking is niet zo fijn. Teveel klikken.
Meerdere klikbare regels leiden naar hetzelfde, zoals bij contact en retouren. Punten die je aangeeft worden niet getoond, zoals wettelijke bedenktijd. En wat nog het ergste is, je algemene voorwaarden zijn prut icm je klantenservice. Geheel andere voorwaarden en niet toepasselijke onderwerpen. Zou mooi zijn als je je algemene voorwaarden niet ergens vandaan plukt maar ze toespitst op jouw webshop.
Je kunt een klant die wat retour sturen trouwens wel vragen een reden op te geven, maar niet verplichten.
Al wel weer goed op weg.
Succes
Re: Webwinkel www.fairtrade-tassen.nl, wat vinden jullie?
4Hoi hoi,
Over de technische kant van het verhaal kan ik helaas niet zoveel zeggen, maar over de producten heb ik wel een vraag/opmerking. Waarom heb je de categorieën op die manier uitgesplitst? Enerzijds is er een verschil tussen volwassenen en kinderen, maar ook tussen mannen en vrouwen. Dan ga ik er van uit dat de 'carrière-tassen' dus voor voor zowel mannen als vrouwen zijn bedoeld, maar de 'huishouden' tassen alleen voor vrouwen? Mannen zijn over het algemeen niet zo wild van tassen, dus ik zou de onderdelen 'carrière' en 'huishouden' gewoon als subkopjes bij de categorie vrouwen plaatsen. Ik keek namelijk bij die 'carrière' tassen en ik was niet meteen overtuigd, terwijl ik bij de gewone tassen voor vrouwen keek en toen dacht ik 'oh die zou wel leuk zijn om mee te nemen naar kantoor'.
Over de technische kant van het verhaal kan ik helaas niet zoveel zeggen, maar over de producten heb ik wel een vraag/opmerking. Waarom heb je de categorieën op die manier uitgesplitst? Enerzijds is er een verschil tussen volwassenen en kinderen, maar ook tussen mannen en vrouwen. Dan ga ik er van uit dat de 'carrière-tassen' dus voor voor zowel mannen als vrouwen zijn bedoeld, maar de 'huishouden' tassen alleen voor vrouwen? Mannen zijn over het algemeen niet zo wild van tassen, dus ik zou de onderdelen 'carrière' en 'huishouden' gewoon als subkopjes bij de categorie vrouwen plaatsen. Ik keek namelijk bij die 'carrière' tassen en ik was niet meteen overtuigd, terwijl ik bij de gewone tassen voor vrouwen keek en toen dacht ik 'oh die zou wel leuk zijn om mee te nemen naar kantoor'.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Webwinkel www.fairtrade-tassen.nl, wat vinden jullie?
5Ik vind het er leuk uit zien speels
De site is bij mij wel iets langzamer.
De site is bij mij wel iets langzamer.
Re: Webwinkel www.fairtrade-tassen.nl, wat vinden jullie?
6ziet er goed uit.
Ook het afrekenen.
klein puntje
http://www.fairtrade-tassen.nl//vrouw.html
ik zou daar meer artikelen laten zien. (omdat er een leeg vlak onder staat).
En nog een
Een 06 nr komt niet zo profi over.
Nog een
Mensen houden niet van accounts aanmaken. Geef ze de keuze en laat dit niet zien op de home page.
Nog een...
Nieuwsbrief ben ik geen voorstander van. Niet op de Home en zeker niet in de kassa. Men wil geen nieuwsbrief, men wil een tas kopen. Bied dit aan als alles is afgehandeld.
Edit
Nog een
Maak snel duidelijk wie je bent. Ook bij contact. En als ze je zoeken (http://www.superwebwinkel.nl) zorg dan ook dat daar staat wie je bent. Vertrouwen is een van de belangrijkste dingen en een logo of keurmerk is niet voldoende. Vaak gaan ze op je naam zoeken voordat ze bestellen.......
Ik stop nu even
Ook het afrekenen.
klein puntje
http://www.fairtrade-tassen.nl//vrouw.html
ik zou daar meer artikelen laten zien. (omdat er een leeg vlak onder staat).
En nog een
Een 06 nr komt niet zo profi over.
Nog een
Mensen houden niet van accounts aanmaken. Geef ze de keuze en laat dit niet zien op de home page.
Nog een...
Nieuwsbrief ben ik geen voorstander van. Niet op de Home en zeker niet in de kassa. Men wil geen nieuwsbrief, men wil een tas kopen. Bied dit aan als alles is afgehandeld.
Edit
Nog een
Maak snel duidelijk wie je bent. Ook bij contact. En als ze je zoeken (http://www.superwebwinkel.nl) zorg dan ook dat daar staat wie je bent. Vertrouwen is een van de belangrijkste dingen en een logo of keurmerk is niet voldoende. Vaak gaan ze op je naam zoeken voordat ze bestellen.......
Ik stop nu even
Re: Webwinkel www.fairtrade-tassen.nl, wat vinden jullie?
7Je kan wel zeggen dat men geen nieuwsbrief wil....toch is dit echt wel zo. Er schrijven zich er bij ons best veel in en dat zijn dan niet eens gelijk klanten. Dus dit moet dan via de homepage gekomen zijn
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: Webwinkel www.fairtrade-tassen.nl, wat vinden jullie?
8Dit herken ik inderdaad ook, voordeel is wel dat ze vaak na het verstrekken van kortingscodes alsnog overgaan op koop.PeterPastoor schreef:Je kan wel zeggen dat men geen nieuwsbrief wil....toch is dit echt wel zo. Er schrijven zich er bij ons best veel in en dat zijn dan niet eens gelijk klanten. Dus dit moet dan via de homepage gekomen zijn
Re: Webwinkel www.fairtrade-tassen.nl, wat vinden jullie?
9Hallo allemaal, inmiddels heb ik de shop verbeterd door onderin de footer ook op type tas te kunnen laten zoeken door de bezoeker. De foto's zijn langzaamaan steeds beter aan het worden al wacht ik nog steeds op een goede tip hoe ik dit met GIMP zonder al te veel werk voor elkaar krijg? Iemand een idee?
Foto's online wit laten maken kost eur 0,95 per stuk, dat kost me teveel marge.
Hoe doen jullie dit, de foto's??
ben benieuwd!
met groet, Marielle
http://www.fairtrade-tassen.nl
Foto's online wit laten maken kost eur 0,95 per stuk, dat kost me teveel marge.
Hoe doen jullie dit, de foto's??
ben benieuwd!
met groet, Marielle
http://www.fairtrade-tassen.nl
Re: Webwinkel www.fairtrade-tassen.nl, wat vinden jullie?
10http://www.xcomputers.info/nl/achtergro ... wit-maken/
Best nog even een beetje schaduw toevoegen want zo toont het onnatuurlijk.
En deze lijkt me ook handig voor je:
http://www.lighttent.eu/lichttenten-c-1.html
Leuk concept!
Best nog even een beetje schaduw toevoegen want zo toont het onnatuurlijk.
En deze lijkt me ook handig voor je:
http://www.lighttent.eu/lichttenten-c-1.html
Leuk concept!
Re: Webwinkel www.fairtrade-tassen.nl, wat vinden jullie?
11Site ziet er goed uit, leuk www adres. Site idd beetje traag maar acceptabel.
Wat ik mij altijd afvraag: Bij klantenservice alleen een 06 nummer en bij contact geen adres gegevens. Persoonlijk kijk ik altijd voordat ik iets koop of ze ook een fysiek adres hebben en een 06 nummer duidt daar namelijk ook niet op.
ben benieuwd of anderen ook zo daarover denken.
Wat ik mij altijd afvraag: Bij klantenservice alleen een 06 nummer en bij contact geen adres gegevens. Persoonlijk kijk ik altijd voordat ik iets koop of ze ook een fysiek adres hebben en een 06 nummer duidt daar namelijk ook niet op.
ben benieuwd of anderen ook zo daarover denken.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!