Anne schreef:Bij meerdere webwinkels gezien dat ze verzendkosten inrekenen bij klanten, ook bij het retouren. Maar dat is toch ook logisch? anders krijg je steeds klanten die heel veel bestellen, en dan steeds retouren waardoor jij steeds meer geld kwijtraakt?
Tja, en dat is jouw bedrijfsrisico. En een moeilijk punt bij kleding winkels. Dit kun je op verschillende manieren (proberen te) beperken. Bijvoorbeeld door het geven van zoveel mogelijk info bij je producten, je hebt zeer summiere productomschrijvingen, deze zou ik uitbreiden.
Wat je bijvoorbeeld extra bij de omschrijvingen kunt plaatsen om retouren te beperken
- Wasvoorschriften
- Eerste keer wassen op die en die manier om kleur vast te zetten
- Valt slank of ruim
- Nauw op te taille of ruim
etc etc
Je moet er van uit gaan dat jou klant een beetje dom is, je moet je klant alles voorkauwen.
Anne schreef:Maargoed, ik wil het natuurlijk wel allemaal goed doen en ik geloof best dat jullie meer ervaring hebben, dus bij deze zijn de a.v. verandert.
Nou dat is leuk te lezen, en het ziet er een heel stuk beter uit zo, netjes. Toch heb ik nog een opmerking
U heeft een bedenktijd van 7 werkdagen, 7 werkdagen na de bedenktijd kunt u de koop terugdraaien en het product terugzenden.
Dit komt neer op 14 dagen... De zin iets aanpassen en dan klopt het, bijvoorbeeld: 'U heeft een bedenktijd van 7 werkdagen, in deze 7 werkdagen kunt u de koop terugdraaien door hiervan binnen deze periode melding te maken. Na melding ontvangt u een bevestiging voor het retour sturen, zie onderstaande werkwijze. (Zo maar even een dwarsstaat, ik ben nog niet helemaal wakker...)
Anne schreef:Wat betreft de betalingswijze, heel veel webwinkels hebben alleen IDEAL, ik snap best dat het beter is als je er meer hebt. maar het is volgens mij niet illegaal als je dat niet doet, of wel?
Je bent wettelijk verplicht een '(deels) achteraf' betaalmethode aan te bieden. Meeste shophouders kiezen voor rembours omdat je de extra kosten dan makkelijk door kunt berekenen aan de klant.