[beinstyle.nl] Klanten

1
Mijn webwinkel staat nog maar 3 dagen online, maar ik was benieuwd hoelang het duurde voordat jullie je eerste klanten kregen? Ik doe er alles aan om klanten te vinden maar nog zonder succes, ik weet het ik ben nog maar net begonnen. Tips om mijn webwinkel te verbeteren zijn altijd welkom!; http://www.beinstyle.nl

Re: [beinstyle.nl] Klanten

2
Anne schreef:Tips om mijn webwinkel te verbeteren zijn altijd welkom!; http://www.beinstyle.nl
Vanwege deze zin heb ik het topic verplaatst naar Feedback en Ervaringen. Als je puur de vraag zou willen stellen hoe lang het duurde voordat men kopende klanten zou willen, dan mag je die vraag nogmaals stellen maar dan zonder link naar je webwinkel. :)

Mocht je het niet eens zijn met mijn beslissing, stuur dan even een PM :)

Re: Klanten

3
Het duurt (grofweg) drie maanden voordat de autonome verkopen aan toevallige passanten goed op gang komen.

Voor die tijd moet je "pushen" door te adverteren, te folderen en je adresboek plat te spammen met een verzoek om je nieuwe webwinkel door te geven aan iedereen die er belangstelling voor zou kunnen hebben.

Wel denk ik dat je die drie maanden inderdaad moet benutten om je webwinkel met feedback fors te verbeteren.
StoreCore.io

Re: [beinstyle.nl] Klanten

4
Ik zou me nog even verdiepen in je rechten en plichten als webshophouder. Er staan nogal wat dingen in je a.v. die niet kloppen.

Ik zou die tekst zowizo even helemaal nalopen of laten nalopen door een objectief iemand. Ik val er niet snel over, maar je gebruikt op verschillende plekken de "d" en de "t" waar ze niet horen. ook gebruik je de aanspreekvormen "je" en "u" veel door elkaar.

Om er even iets uit te lichten: "Wij bieden geen garantie op onze producten"

Als ik dat ergens lees, ben ik meteen weer weg.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

5
Geld vragen voor iDeal gaat je ook klanten kosten. Men vind iDeal een normaal betaalmiddel wat gewoon gratis beschikbaar moet zijn.

En inderdaad, je algemene voorwaarden zijn zeker niet op orde.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

7
Nog een klant van mijnwebwinkel :) Ik heb even gekeken en het volgende viel mij op:

- Header aan de linkerkant helemaal wit, zet daar wat contactgegevens neer ofzo om het vertrouwen te winnen van klanten. Mensen vinden het belangrijk dat ze dat soort gegevens zonder al te veel moeite kunnen vinden

- Al je kleding is maar in 'One size' ik neem aan dat het dan kleding is die iedereen past?

- Persoonlijk zou ik er wat meer kleur in gooien (hoeft echt niet allerlei verschillende maar tinten bijvoorbeeld) Wit is prominent aanwezig..

-Je foto's zijn ook niet één geheel. Dan weer met model, dan weer alleen het product.. Ik zou dit veranderen in alleen maar product foto´s of foto´s met model (als tweede plaatje kun je natuurlijk wel andere foto's bijvoegen evnt.)

-Je algemene voorwaarden zijn zoals al gezegd niet echt best. Kijk op http://www.kvk.nl voor een voorbeeld Algemene voorwaarden voor webshops. Daar kun je veel uithalen!

En ja, voor je klanten zul je moeten vechten. Je hebt enorm veel concurrentie van zowel grote als kleine webshops. Probeer andere klanten te vinden dan alleen familie en vrienden.
http://www.seebuyplay.nl

Re: [beinstyle.nl] Klanten

8
In je algemene voorwaarden kloppen je regels over verzenden en retourneren niet helemaal.
Ik heb een stukje citaat dat eentje eerder op het forum over verzendkosten heeft geplaatst voor je gekopieerd:


U betaalt de verzendkosten

Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen.

U krijgt de bezorgkosten terug

Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug.


Ik weet eerlijk gezegd niet wat de officiële regels zijn bij het retourneren van sale-producten maar ik zou wel apart vermelden dat wanneer er iets niet in orde is met het product die wel altijd kan worden geretourneerd zonder dat je een kadobon moet afnemen (waar ik geen voorstander van ben). Dit omdat je eerder schrijft dat jullie geen garantie geven op de producten (moet je ook weghalen, als je geen garantie kan geven moet je het niet verkopen vind ik).

Persoonlijk vind ik de lay-out te meisjesachtig met de hartjes-bullets. Ik zou het iets zakelijker en strakker maken. Net als het lettertype bij 'over ons' . Het is een grappig lettertype maar ik vind het een beetje kinderachtig maar bovenal slecht leesbaar.

De producten die je verkoopt zijn wel leuk. Mooi assortiment en daardoor zeker potentie. Prijzen zijn ook aantrekkelijk.

Sukses!

Re: [beinstyle.nl] Klanten

9
esther schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet wat de officiële regels zijn bij het retourneren van sale-producten maar ik zou wel apart vermelden dat wanneer er iets niet in orde is met het product die wel altijd kan worden geretourneerd zonder dat je een kadobon moet afnemen (waar ik geen voorstander van ben).
Die kromme vestzak/broekzak-constructie zien we inderdaad helaas nog veel te vaak. Een geretourneerd artikel wordt ten onrechte gecompenseerd met een cadeaubon, een tegoedbon, extra spaarpunten of een andere korting op een volgende koop bij dezelfde webwinkel. Bij wet is dat gewoon verboden: je moet het volledige aankoopbedrag terugbetalen na een ontbinding van de koopovereenkomst binnen de wettelijk verplichte termijn van zeven werkdagen.
StoreCore.io

Re: [beinstyle.nl] Klanten

11
Mieke, volgens mij gaat dat dan binnenkort op de schop, want de nieuwe Europese richtlijn gaat uit van 14 dagen (zoals in België?) in plaats van 7 werkdagen (zoals nu in Nederland). Het simpele maar overduidelijke "niet goed, geld terug" wordt daarmee in geheel Europa geharmoniseerd.

Heet hangijzer is nog het moment waarop deze termijn ingaat. Juristen hebben verzonnen dat dit maar het moment moet zijn waarop de consument zo aardig is om het artikel op de post te doen. Dan kun je als webwinkelier een artikel per saldo ongeveer een maand kwijt zijn.
StoreCore.io

Re: [beinstyle.nl] Klanten

12
Ward schreef:Mieke, volgens mij gaat dat dan binnenkort op de schop, want de nieuwe Europese richtlijn gaat uit van 14 dagen
Klopt, goed nieuws voor de belgen dus :wink: . Het is al voor 99% zeker dat dit door gaat omdat de lidstaten al reeds akkoord zijn. Alleen het Europees Parlement moet zijn goedkeuring geven.

Hier wat leesvoer voor de geïnteresseerden.
http://www.solv.nl/weblog/lidstaten-keu ... goed/17752

Kort door de bocht:
14 (kalender)dagen herroepingsrecht
14 (kalender)dagen voor de klant om na kenbaar maken van het herroepingsrecht om het artikel terug te sturen
Volledige terugbetaling van het aankoopbedrag (incl verzendkosten) naar de klant toe, het mag voor de klant niet meer kosten dan de kosten van het retour sturen. Dit moet binnen 30 (kalender)dagen gerekend vanaf de dag van herroeping.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

14
Nee, dit gaat puur om 'koop op afstand'. Omdat je in een winkel het product kan zien en vast kunt houden. Speciaal voor dat punt is het herroepingsrecht bedacht. Want iets van een gesprek/foto af kopen (webshop/email/telefoon) kan in werkelijk heel erg tegenvallen bijvoorbeeld.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

15
Bedankt voor de nieuwe tips, ik ga er zeker wat mee doen. Wat betreft de retourprocedure
is het legaal dat je de verzendkosten door rekent naar je klant, wat de meeste ook doen.

Dat het meisjes-achtig is is ook wel weer een compliment omdat het alleen voor meisjes is bedoeld, ik ben het wel eens dat de webwinkel misschien te wit is, maar ik weet nog niet zo goed welke kleuren ik dan wil en ga veranderen.

De Algemene voorwaarden zijn verandert, ondanks dat ik er lang aan heb gewerkt met heel veel voorbeeld a.v. pak je pas echt de fouten eruit als je het verteld word of als je hem tien keer doorleest, dus bedankt !

Ik heb mijn eerste klanten na 3 dagen binnen, en best wel grote orders ook zelfs, 1 artikel is zelfs al helemaal uitverkocht.

Ik ben trouwens minderjarig, dus vandaar dat veel tips extra welkom zijn !

Re: [beinstyle.nl] Klanten

16
Dan nu even hard er in. Je algemene voorwaarden zijn nog steeds om te huilen!
Je hebt dan ook duidelijk mijn vorige post in dit onderwerp niet gelezen, want daar staat het ook in, via de link.
Het herroepingsrecht wordt zelfs nog veel strengen dan zoals het nu is. Bereid je daar maar vast op voor.
Anne schreef:Wat betreft de retourprocedure is het legaal dat je de verzendkosten door rekent naar je klant, wat de meeste ook doen.
Hier is NIKS legaals aan, JIJ overtreed gewoon de wet!
Dit is hetzelfde als zeggen ik ga straalbezopen in de auto de snelweg op, want er zijn er zoveel die dat doen dus is dit toegestaan...

Dus wederom maar weer eens een uitleg erbij...

Wij bieden geen garantie op onze producten.
Je bent wettelijk verplicht garantie te geven, dit is zoooo onzinnig om te stellen.

U heeft een bedenktijd van 7 werkdagen, binnen deze periode kunt u de koop terugdraaien en het product terugzenden.
De klant mag er 7 dagen over nadenken en het de laatste seconde hiervan laten weten. Je mag dus niet verwachten dat het product ook in die 7 dagen retour is bij jou.

De terugbetaling zal worden voldaan binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product.
Dat is netjes

De retourprodecure gaat als volgt:
-Binnen 7 dagen na ontvangst dient u contact met ons op te nemen (via e-mail; info@beinstyle.nl) hierin vermeldt u uw gegevens, dat u een product wilt retourneren en uw ordernummer.

Ook goed

-Nadat u een retourbevestiging van ons heeft gekregen dient u het betreffende product binnen de 7 dagen nadat u het product van ons heeft ontvangen naar ons te retourneren. Wij vragen u hierbij het retourformulier mee te retourneren.
Dit is dus fout, zoals eerder.

-De verzendkosten zijn voor u eigen rekening, dit wil zeggen de verzendkosten van ons naar u, en de verzendkosten voor het retour sturen.
ALLEEN de retourkosten zijn voor de klant. De kosten die jij maakt zijn voor jouw risico. Wil je dit risico niet moet je geen webshop beginnen. Jij betaald dus netjes het bedrag terug die jou klant betaald heeft aan verzendkosten en voor het product.

-U verstuurd het product als pakket via DHLforyou of TNT. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourgezonden producten.
Hoe het product teruggestuurd wordt is aan de klant, je hebt hier geen enkel recht toe om een vervoerder te eisen.

-Als het pakket in goede staat bij ons is ontvangen ( product(en) zijn niet beschadigd, kleding in de verpakking) zullen wij de terugbetaling van het aankoopbedrag exclusief de verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst terug betalen.
Inclusief verzendkosten dus, zoals eerder.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

17
Meesleepbeest schreef:
Als je mijn voorwaarden opnieuw had gelezen had je duidelijke verandering gezien, ik ben een week geleden nog bij de kvk geweest en had daar de vragen over het retouren ook neer gelegt, en meerdere malen hebben zei gezegt dat het legaal was. Ook heb ik net nog gezegt dat ik er wat aan ga doen, snap daarom de reactie niet die daarna al snel weer wordt geplaatst erover.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

18
Anne schreef:Als je mijn voorwaarden opnieuw had gelezen had je duidelijke verandering gezien, ik ben een week geleden nog bij de kvk geweest en had daar de vragen over het retouren ook neer gelegt, en meerdere malen hebben zei gezegt dat het legaal was. Ook heb ik net nog gezegt dat ik er wat aan ga doen, snap daarom de reactie niet die daarna al snel weer wordt geplaatst erover.
Nee hoor, Meesleepbeest heeft toch echt gelijk. Je algemene voorwaarden bevatten nog steeds de verboden bedingen. Je gaat uit van een retourtermijn van 7 kalenderdagen, terwijl de wet toch echt minimaal 7 werkdagen voorschrijft. Je verplicht klanten ook nog steeds om artikelen te retourneren via DHLforyou of TNT.

We willen best helpen met huiswerk maken, maar dat gaan we niet twee keer doen.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

19
Anne schreef: Als je mijn voorwaarden opnieuw had gelezen had je duidelijke verandering gezien,
Ik heb deze tijdens het opstellen van mijn bericht zojuist, direct van jouw site gekopieerd. Dus ja ik heb ze wel degelijk gelezen en daarom merk ik dit ook op dat het niet klopt. Ik verwachte namelijk een positieve verbetering.
Anne schreef:ik ben een week geleden nog bij de kvk geweest en had daar de vragen over het retouren ook neer gelegt, en meerdere malen hebben zei gezegt dat het legaal was.
Wellicht tijd voor een andere baan voor die KvK medewerker dan... Maar dat neemt niet weg dat jij degene bent die verantwoordelijk is voor juistheid en niet die KvK medewerker.
Anne schreef: Ook heb ik net nog gezegt dat ik er wat aan ga doen, snap daarom de reactie niet die daarna al snel weer wordt geplaatst erover.
Je zei dat je ze verandert had, dus ga ik daarvan uit. Mijn reactie is om jou en jouw klanten voor problemen te behoeden. Stel nu dat jij aangeklaagd wordt omdat het niet klopt, de rechter veegt zijn stoeppie met jou aan en draai jij voor wellicht gigantische kosten op, wil je dat?

Ik ben hier niet om je af te zeiken, al voelt dat voor jou misschien zo, maar om je te helpen. Want je overtreed de wet en dat mag niet. Wat jij er nu mee doet is aan jou, je hoeft mij niet te geloven hoor, maar als je je even goed inleest op dit forum weet je best dat ik het bij een beter eind heb dan die KvK medewerker. (Misschien moet ik eens solliciteren daar :roll: :lol: )

Re: [beinstyle.nl] Klanten

20
En dan hebben we ook het punt nog van het recht van de klant om achteraf te mogen betalen (onder rembours). Ik zou tevens klanten de mogelijkheid geven vooraf te betalen.
Alleen IDEAL is te beperkt. Zeker wanneer je ook Belgische klanten zou willen hebben. Zij kunnen niet via IDEAL betalen.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

21
Een uitspraak van een medewerker van KVK is niet hetzelfde als een jurisprudentie of een artikel uit de wet. Iemand van de KVK kan het dus fout hebben.

Wie het wel goed heeft is de Consumentenautoriteit.
Daar staat, zoals reeds gezegd:
Afzien van de koop binnen de zichttermijn

Als een consument van de aankoop afziet binnen de zichttermijn, moet u hem binnen dertig dagen het aan u betaalde bedrag terugbetalen. U mag de consument geen kosten voor het ongedaan maken van de koop binnen de zichttermijn in rekening brengen. De kosten voor het verzenden van het product aan de consument, moet u dus ook terugbetalen. Wie de kosten voor terugzending moet betalen, mag u bepalen.
Je kan dus nooit neerzetten dat de verzendkosten die de klant aan jullie betaald heeft om het product van jullie naar de klant te verzenden niet vergoed gaan worden. Dat is simpelweg een overtreding van de wet.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

22
Bij meerdere webwinkels gezien dat ze verzendkosten inrekenen bij klanten, ook bij het retouren. Maar dat is toch ook logisch? anders krijg je steeds klanten die heel veel bestellen, en dan steeds retouren waardoor jij steeds meer geld kwijtraakt?

Maargoed, ik wil het natuurlijk wel allemaal goed doen en ik geloof best dat jullie meer ervaring hebben, dus bij deze zijn de a.v. verandert.

Wat betreft de betalingswijze, heel veel webwinkels hebben alleen IDEAL, ik snap best dat het beter is als je er meer hebt. maar het is volgens mij niet illegaal als je dat niet doet, of wel?

Re: [beinstyle.nl] Klanten

23
Anne schreef:Wat betreft de betalingswijze, heel veel webwinkels hebben alleen IDEAL, ik snap best dat het beter is als je er meer hebt. maar het is volgens mij niet illegaal als je dat niet doet, of wel?
Dat anderen de wet niet kennen (of bewust aan de laars lappen), is geen excuus. Je moet, wettelijk verplicht, minimaal één mogelijkheid bieden om achteraf te betalen. Dat kan een levering onder rembours zijn. De kosten daarvan zijn zó hoog dat de meeste klanten alsnog voor iDEAL kiezen.
StoreCore.io

Re: [beinstyle.nl] Klanten

24
Dat je alleen Ideal aanbied gaat je klanten kosten helaas. Naast de verplichting om achteraf betalen aan te bieden is het gewoon verstandig dus om meer klanten te krijgen. Niet iedereen wil met Ideal betalen :) Maar je moet het allemaal zelf weten uiteraard. Het is jouw winkel! Maar ik zou als ik jou was even de regeltjes gaan lezen. Oww en de adviezen van anderen niet in de wind slaan ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: [beinstyle.nl] Klanten

25
Anne schreef:Bij meerdere webwinkels gezien dat ze verzendkosten inrekenen bij klanten, ook bij het retouren. Maar dat is toch ook logisch? anders krijg je steeds klanten die heel veel bestellen, en dan steeds retouren waardoor jij steeds meer geld kwijtraakt?
Tja, en dat is jouw bedrijfsrisico. En een moeilijk punt bij kleding winkels. Dit kun je op verschillende manieren (proberen te) beperken. Bijvoorbeeld door het geven van zoveel mogelijk info bij je producten, je hebt zeer summiere productomschrijvingen, deze zou ik uitbreiden.
Wat je bijvoorbeeld extra bij de omschrijvingen kunt plaatsen om retouren te beperken
- Wasvoorschriften
- Eerste keer wassen op die en die manier om kleur vast te zetten
- Valt slank of ruim
- Nauw op te taille of ruim
etc etc
Je moet er van uit gaan dat jou klant een beetje dom is, je moet je klant alles voorkauwen.
Anne schreef:Maargoed, ik wil het natuurlijk wel allemaal goed doen en ik geloof best dat jullie meer ervaring hebben, dus bij deze zijn de a.v. verandert.
Nou dat is leuk te lezen, en het ziet er een heel stuk beter uit zo, netjes. Toch heb ik nog een opmerking :wink:

U heeft een bedenktijd van 7 werkdagen, 7 werkdagen na de bedenktijd kunt u de koop terugdraaien en het product terugzenden.

Dit komt neer op 14 dagen... De zin iets aanpassen en dan klopt het, bijvoorbeeld: 'U heeft een bedenktijd van 7 werkdagen, in deze 7 werkdagen kunt u de koop terugdraaien door hiervan binnen deze periode melding te maken. Na melding ontvangt u een bevestiging voor het retour sturen, zie onderstaande werkwijze. (Zo maar even een dwarsstaat, ik ben nog niet helemaal wakker...)
Anne schreef:Wat betreft de betalingswijze, heel veel webwinkels hebben alleen IDEAL, ik snap best dat het beter is als je er meer hebt. maar het is volgens mij niet illegaal als je dat niet doet, of wel?
Je bent wettelijk verplicht een '(deels) achteraf' betaalmethode aan te bieden. Meeste shophouders kiezen voor rembours omdat je de extra kosten dan makkelijk door kunt berekenen aan de klant.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

27
veke schreef:is betalen bij afhaling ook al genoeg, als betaling achteraf?
Voor België weet ik het niet zeker maar voor Nederland geldt dat je dit alleen kan toepassen wanneer je genoeg afhaalpunten hebt, zodat je klant niet al te ver hoeft te reizen. 1 afhaalpunt voor het hele land is niet voldoende.

Je kan hiervoor dan bijvoorbeeld de Kiala afhaalpunten gebruiken. Maar dan ben je nog steeds aan het verzenden :wink: De kosten zijn dan wel een stuk lager.

Meeste shops passen rembours toe om er een drempel voor op te werpen zodat klanten toch sneller voor een andere betaaloptie kiezen, en ze toch aan de wet voldoen.

Re: [beinstyle.nl] Klanten

28
Kiala kan in de toekomst nog groot worden. (ik hoop ook op nog meer afhaalpunten)
Is ideaal voor mensen die overdag niet thuis zijn.
Alleen jammer als je iets zend van Kiala België naar Nederland, dat ze dan niet in een afhaalpunt worden afgeleverd, maar bij de mensen thuis.
Restauratie antieke meubelen - Meubelrestauratie Vaes

Re: [beinstyle.nl] Klanten

29
Meesleepbeest schreef:Nee, dit gaat puur om 'koop op afstand'. Omdat je in een winkel het product kan zien en vast kunt houden. Speciaal voor dat punt is het herroepingsrecht bedacht. Want iets van een gesprek/foto af kopen (webshop/email/telefoon) kan in werkelijk heel erg tegenvallen bijvoorbeeld.
Misschien sla ik de plank weer mis..... en laat ik mij meeslepen
U vergeet gemakshalve te vermelden:
Herroeping termijn is uitsluitend bij een koop op afstand door particulieren/consumenten zijnde niet bedrijven of instellingen.
Als u aan bedrijven levert is koop op afstand, niet aan de orde.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat