Re: www.leukespaarpotten.nl Beoordeling en tips

3
Voor een leek bijna onleesbare algemene voorwaarden. Advocatentaal.

En de spaarpot die je op je home en bij Terramundi t grootste neerzet, beige met witte streepjes is niet te koop....

Erg klein koop knopje

Ik keur de voorwaarden goed ?? De klant keurt niet :wink:

Geen iDeal, zwaar gemiste kans!

Re: www.leukespaarpotten.nl Beoordeling en tips

4
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

De money pot beige gestreept heb ik van de site gehaald omdat deze is uitverkocht. Dit doe ik met alle spaarpotten die uitverkocht zijn. Maar het is een goed idee om deze afbeelding te veranderen voor 1 die ik wel op voorraad heb.

Het punt van "ik keur de voorwaarden goed" kan ik niet wijzigen. Dit zit standaard in het programma.

Naar de algemene voorwaarden ga ik kijken of ik deze kan herschrijven, zodat deze door de klanten beter te lezen is.

Ideal ben ik mee bezig. Binnenkort kan de klant wel met Ideal betalen.

De basiskleuren wil ik graag neutraal houden, maar ik ga ermee aan de slag.

Over het assortiment, ik heb gekozen om zowel "neutrale" en "kleurrijke" spaarpotten in het assortiment te hebben om er zo achter te komen wat wat de klant wel leuk vind en wat niet. Hier krijg ik een steeds beter beeld van en houd hier rekening mee bij de uitbreiding van het assortiment.

Bedankt allemaal, meer tips zijn welkom.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: www.leukespaarpotten.nl Beoordeling en tips

5
je hebt het kopje verzendkosten in het menu staan bij alle spaarpotten, lijkt me logischer die in het menu boven in te zetten. Ik dacht namelijk dat je dat niet als kopje had en kon dus niets over verzendkosten vinden en vervolgens zag ik het "per ongeluk" daat staan. Vind ik niet logisch en niet handig.

Re: www.leukespaarpotten.nl Beoordeling en tips

6
Even enkele puntjes.

Kleurstelling
Zoals cvanboxel al meld is de kleurstelling van Leukespaarpotten.nl te neutraal. Een beetje contrast in de vorm van wat kleurrijke highlights zal de site overzichtelijker maken. De "call to action" buttons en prijs onderscheiden zich niet of nauwelijks van de "rest" van de site. Een andere (positieve) kleur van deze buttons en grotere buttons zal de verkoop stimuleren.

Content en leesbaarheid
De tekst op de homepage is niet goed leesbaar, minder alinea's en meer wit ruimte zal de leesbaarheid verhogen.

Zorg ervoor dat je regelmatig nieuwe teksten en producten hebt. Google indexeert vaker en beter wanneer de site regelmatig vernieuwd wordt.

Ik mis ook een stukje tekst, goed voor SEO, over het belang van sparen. Wanneer deze tekst goed is opgesteld met veel relevante keywords, bijvoorbeeld: sparen, kinderen, spaarpotten, geld, leren omgaan met geld, krijg je meer bezoekers dan enkel op spaarpotten.
Voor een dergelijke landingspage kun je ook een apart blog inzetten die doorverwijst naar Leukespaarpotten.nl.

Categorisering
Maak een onderscheid tussen productcategorieën en informatie over verzendkosten en overige. Deze twee onderdelen horen niet in de categorieën thuis. Geef de aparte 'dieren' categorieën eveneens een plaatje mee.

Product pagina
Ik zou per product een aparte pagina maken en meer over de spaarpot vertellen. De huidige productinformatie is wat summier. Nu weet ik weinig van spaarpotten maar ik vermoed dat de koper ook geïnteresseerd is de breedte en diepte van een spaarpot of de spaarpot één of meerdere vakken heeft. Hoeveel groot de inhoud is. (Je wilt een kind niet ontmoedigen te sparen omdat de spaarpot nooit vol komt.)
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: www.leukespaarpotten.nl Beoordeling en tips

7
Hallo,

Bedankt allemaal voor de tips.

Ik heb het een en ander aangepast op de website.
Ik heb de verzendkosten nu bovenin geplaatst, daar hoort het inderdaad thuis.
Het kopje overige heb ik verandert in overige spaarpotten, omdat dit verkoopartikelen zijn, hoort het niet boven in.
Daarnaast heb ik de kleuren aangepast op de website, graag jullie mening hierover.
Met de pagina dieren spaarpotten ben ik nog mee bezig om deze te veranderen.
Het winkelmandje knopje kan ik niet veranderen qua grootte en kleur, dit is namelijk standaard in het programma.

Meer tips zijn welkom

Re: www.leukespaarpotten.nl Beoordeling en tips

8
Als eerste witte tekst op een dergelijke heldere kleur paars is niet goed leesbaar. Als je een dergelijk paars wilt gebruiken dan zou ik dat doen om de randjes Borders die kleur te geven.

In het algemeen zorg dat je leesvlakken zo dicht mogelijk tegen het wit aanzitten, de "randen" en niet leesvlakken geef je dan contrasterende kleuren. Dat verhoogt de leesbaarheid en de overzichtelijkheid van je site.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: www.leukespaarpotten.nl Beoordeling en tips

10
1. Ik vind de site saai ogend. Alleen maar paars, geen logo..... niet echt aansprekend wat mij betreft.
2. Het verbaasde me dat ik nergens contactgegevens kon vinden, maar.... je kan op de die 2 pijltjes blijven hangen met je muis en dan komen er meer menu's in de bovenste balk! Echt verschrikkelijk. Ik zou gaan snoeien in het aantal menu's op die plek.
3. Bij je veelgestelde vragen is het een rommeltje. Zinnen worden niet goed uitgelijnd en her en der lege stukken tussen je zinnen.
4. Je gebruikt verschillende lettertypes en -formaten (bijv. verzendkosten)
5. Als ik heb besteld moet ik een verzendlocatie selecteren??? Huh? En een verzendland....????
6. Ik keur de voorwaarden goed (is al eerder opgemerkt) is vreemd.
7. Vervolgens moet ik op een knop Veilig bestellen drukken. Is er ook een andere mogelijkheid dan? Onveilig bestellen...? In de tekst heb je het over de knop Order versturen
8. Waarom is mijn telefoonnummer verplicht om in te vullen?

Nee, dit is geen prettige shop. Ik zou je adviseren om naar andere shopsoftware uit te kijken. Als ik een spaarpot zou willen hebben, zou ik hem, helaas voor jou, niet hier bestellen. Sorry

Re: www.leukespaarpotten.nl Beoordeling en tips

11
Hallo Cactus77,

Bedankt voor je reactie.

Punt 2. Ik ga hier naar kijken of ik deze anders kan indelen.
Punt 3. Ik heb op de site gekeken naar de verzendkosten, bij mij op de computer staat het netjes uitgelijnd, ik zie geen lege stukken tussen de zinnen.
Punt 4. heb je gelijk in deze ga ik aanpassen, bedankt.
Punt 5. aan selecteer een verzendlokatie kan ik geen andere benaming geven dit zit standaard in de software. Aan het ingevulde land zitten de verzendkosten gekoppeld vandaar dat deze ingevuld dient te worden.
Punt 6. Dit zit standaard in het software pakket, dit kan ik niet wijzigen.
Punt 7. Aan deze pagina kan ik niets wijzigen. De tekst onder het artikel dat in het winkelmandje is geplaatst zit standaard in het software pakket. Ook de Veilig bestellen button.
Punt 8. Ik ga het telefoonummer optioneel maken.
Er zijn een aantal punten die je beschreef niet aan te passen, met het overige ga ik aan de slag.

Re: www.leukespaarpotten.nl Beoordeling en tips

12
De eerste keer dat ik op je site kwam dacht ik dat ik op een urnenwebwinkel terecht was gekomen. De foto linksbovenin, boven het menu, lijkt mij eerder op een urn dan op een spaarpot. Is dit alleen bij mij zo? :P

Het gaat dan blijkbaar om de zogenaamd Terramundi Money Pots? Degene die je op je homescreen hebt staan, zie ik niet tussen je assortiment?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!