Beste collega's,
Na een middag puzzelen heb ik al een aardig beeld van de mogelijkheden, maar ik ben er nog niet helemaal uit:
Wat is een handige, goede en veilige manier om met je mobiel af te rekenen bij een mobiele webshop?
Maar even als open vraag, in de hoop dat er extra veel suggesties loskomen.
Alvast bedankt,
Ward
Re: Mobiel betalen in een mobiele webshop
2Paypal is vrij aardig. Je klant moet dan al wel een paypal account hebben, maar hoeft verder alleen zijn email adres en wachtwoord in te voeren om te kunnen betalen.
Verder is iDeal via ING ook handig, want die stuurt de benodigde TAN code via sms. Bij andere banken heb je de reader nodig en dat is niet praktisch.
Er zijn ook bedrijven die de betaling kunnen regelen via de telefoonrekening van de klant, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd een vrij omslachtige methode en vanuit de klant gezien niet zo vertrouwd. Denk bijv. aan de belspelletjes en abonnementen voor ringtones etc.
Verder is iDeal via ING ook handig, want die stuurt de benodigde TAN code via sms. Bij andere banken heb je de reader nodig en dat is niet praktisch.
Er zijn ook bedrijven die de betaling kunnen regelen via de telefoonrekening van de klant, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd een vrij omslachtige methode en vanuit de klant gezien niet zo vertrouwd. Denk bijv. aan de belspelletjes en abonnementen voor ringtones etc.
3Wouter, dank voor je snelle antwoord. Ik zal er puntsgewijs op inhaken.
In dit repertoire van (on)mogelijkheden mis ik dus op een of andere manier iets. Iemand nog suggesties?
PayPal Mobiel (de app) is inderdaad een leuke mobiele portemonnee, alleen is lang niet iedereen in Nederland even gecharmeerd van PayPal.Wouter Hol schreef:Paypal is vrij aardig. Je klant moet dan al wel een paypal account hebben, maar hoeft verder alleen zijn email adres en wachtwoord in te voeren om te kunnen betalen.
Mee eens. Waar iDEAL online de "de facto" standaard is, is mobiel betalen met iDEAL fysiek onhandig/onmogelijk bij banken zoals Rabobank en ABN AMRO. Die zijn kennelijk ook nog niet helemaal klaar voor betalen met je mobiel.Wouter Hol schreef:Verder is iDeal via ING ook handig, want die stuurt de benodigde TAN code via sms. Bij andere banken heb je de reader nodig en dat is niet praktisch.

Heb ik naar gekeken, maar betalen per sms, per gesprek of per minuut vallen om twee redenen af: de torenhoge kosten (telecomproviders verdienen er goed aan) en onze gemiddelde ordergrootte van € 85. Je kunt er inderdaad snel een paar euro mee afrekenen, maar om hoge telefoonrekeningen te voorkomen is grotere bedragen afrekenen opzettelijk lastig gemaakt.Wouter Hol schreef:Er zijn ook bedrijven die de betaling kunnen regelen via de telefoonrekening van de klant, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd een vrij omslachtige methode en vanuit de klant gezien niet zo vertrouwd. Denk bijv. aan de belspelletjes en abonnementen voor ringtones etc.
In dit repertoire van (on)mogelijkheden mis ik dus op een of andere manier iets. Iemand nog suggesties?
4Rabobank is er mee bezig om het via hun Rabofoon/mobiele app mogelijk te maken... daar wacht ik echt nog op zodat er twee grote banken zijn waarmee de klant kan afrekenen...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Hoi,
Onze klanten met een mobiele webshop laten ook achteraf betalen via een factoringsmaatschappij als Klarna, Buckaroo Garant of Cashper.
Principe is als volgt:
- Klant kiest voor achteraf betalen
- Er vindt een online creditcheck plaats
- Wordt klant goedgekeurd?
-> Ja, de factoringmaatschappij neemt de vordering over, webwinkelier krijgt gegarandeerd zijn geld
-> Nee, klant krijgt melding (om technische redenen is deze betaalmethode op dit moment niet voor u beschikbaar, kies een van de volgende betaalmethoden)
Kosten zijn wel wat hoger, maar dat wordt vaak goed gemaakt door een hogere conversie. Ook hebben wij klanten die ádministratiekosten in rekening brengen wanneer mensen achteraf willen betalen.
Meer weten? Lees even dit artikel op Sprout Magazine: http://www.sprout.nl/69/19727/ict/meer- ... talen.html
Onze klanten met een mobiele webshop laten ook achteraf betalen via een factoringsmaatschappij als Klarna, Buckaroo Garant of Cashper.
Principe is als volgt:
- Klant kiest voor achteraf betalen
- Er vindt een online creditcheck plaats
- Wordt klant goedgekeurd?
-> Ja, de factoringmaatschappij neemt de vordering over, webwinkelier krijgt gegarandeerd zijn geld
-> Nee, klant krijgt melding (om technische redenen is deze betaalmethode op dit moment niet voor u beschikbaar, kies een van de volgende betaalmethoden)
Kosten zijn wel wat hoger, maar dat wordt vaak goed gemaakt door een hogere conversie. Ook hebben wij klanten die ádministratiekosten in rekening brengen wanneer mensen achteraf willen betalen.
Meer weten? Lees even dit artikel op Sprout Magazine: http://www.sprout.nl/69/19727/ict/meer- ... talen.html
One Stop Webshop Wij bouwen webshops
6Het was me inderdaad al opgevallen dat je bijvoorbeeld bij m.wehkamp.nl en m.bol.com niet eens online kunt betalen, al zou je willen.OneStopWebshop schreef:Onze klanten met een mobiele webshop laten ook achteraf betalen via een factoringsmaatschappij als Klarna, Buckaroo Garant of Cashper.