Ik ben hier totaal nieuw en hoop dat iemand mij kan helpen

Ik ben van plan op korte termijn een webshop op te starten. Zonder verder in detail te treden, het gaat om dierenvoeding. Ik woon in België, ga een Belgisch BTW nummer aanvragen, en ga dus op mijn shop 21% BTW aanrekenen conform de Belgische wetgeving.
Ik ga mij in de eerste plaats richten tot de Nederlandse markt. Daarnaast wil ik ook klanten bereiken over gans Europa. Ik ga mijn webshop dan ook in 4 talen aanmaken, nl in het Nederlands, Frans, Engels en Duits.
Nu vraag ik mij af of ik mijn webshop best laat eindigen op .NL, of op .COM. Langs de ene kant zou ik .NL prefereren, omdat dit meer 'Nederlands' oogt en misschien ook meer vertrouwen opwekt bij NL klanten. Maar ik zit er een beetje mee verveeld dat ik aan de Belgische tarieven (21% btw) ga aanrekenen & ik vrees dat dit wat vreemd gaat overkomen bij de klanten...
Langs de andere kant is een .COM adres algemener, maar de Nederlander is misschien minder geneigd om in zulke shop aan te kopen... Terwijl dit net mijn grootste doelgroep is.
Of zou ik gewoon meerdere domeinnamen aankopen (maar welke extensie zou ik dan als "basis" nemen?).
Wat zouden jullie mij aanraden?
Thx alvast voor jullie reacties!