Product Ad in Google Shopping afgekeurd

1
In mijn gegevensfeed voor Google Shopping keurt Google alle meer dan 240 items zowel goed voor de Product Search als de Product Ads. Eén artikel wordt echter wel goedgekeurd voor de Product Search, maar afgekeurd voor de Product Ads op basis van een of meer woorden.
Google merchant center schreef:Afgekeurd of ongeldig
Titel of beschrijving van het artikel bevat woorden die niet zijn toegestaan volgens ons beleid.
Kennelijk zit er iets scheef in het volgende item, maar ik zie het probleem niet. Wat doe ik fout?

Code: Selecteer alles

<item>
 <g:id>7789</g:id>
 <title>LEGO Toy Story 7789 Lotso’s vuilniswagen</title>
 <link>http://www.briksets.nl/?set=7789</link>
 <description>Lotso de beer en zijn bende, Bonk en Stretch, verkennen het kinderdagverblijf in hun vuilniswagen. Deze set van LEGO Toy Story bevat minifiguren van Lotso, Stretch en Bonk, plus een chauffeur en een vuilniswagen die echt kan kiepen.</description>
 <g:price>22.95 EUR</g:price>
 <g:condition>new</g:condition>
 <g:gtin>5702014607767</g:gtin>
 <g:brand>LEGO Toy Story</g:brand>
 <g:image_link>http://www.briksets.nl/i/7789.jpg</g:image_link>
 <g:availability>in stock</g:availability>
 <g:quantity>6</g:quantity>
 <g:google_product_category>Speelgoed en spellen > Speelgoed > Bouwspeelgoed > Bouwsets</g:google_product_category>
 <g:manufacturer>LEGO</g:manufacturer>
 <g:mpn>7789</g:mpn>
 <g:year>2010</g:year>
</item>
StoreCore.io

Re: Product Ad in Google Shopping afgekeurd

4
De volgende zijn het inderdaad niet, omdat ze meerdere keren voorkomen in title en/of description:
  • LEGO
  • DUPLO
  • Lotso
  • Toy Story
Namen en woorden die wel uniek zijn:
  • bende
  • Bonk
  • Stretch
  • kinderdagverblijf
Ik zie niet hoe het programmabeleid daarmee wordt overtreden, of is een van deze woorden soms "schuin"?
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Product Ad in Google Shopping afgekeurd

8
Helaas pindakaas :cry:

Bonk vervangen door Chunk leidt nog steeds tot een afstraffing van Google met een verbodsbord voor “Afgekeurd of ongeldig” en de toelichting: “Titel of beschrijving van het artikel bevat woorden die niet zijn toegestaan volgens ons beleid.”

Volgens mij is er op titel en beschrijving niets aan te merken, maar als iemand de ‘fout’ ziet, dan graag reageren :!:

Titel:
LEGO Toy Story 7789 Lotso’s vuilniswagen

Beschrijving:
Lotso de beer en zijn bende, rotsmonster Chunk en octopus Stretch, verkennen het kinderdagverblijf in hun vuilniswagen. Deze set van LEGO Toy Story bevat minifiguren van Lotso, Stretch en Chunk, plus een chauffeur en een vuilniswagen die echt kan kiepen.
StoreCore.io