fulfilment: te mooi of een kans?

1
Fulfilmentbedrijven: je hebt geen opslag en je hoeft niet zelf te versturen. Het bedrijf neemt zelfs retouren aan!
Ik heb gehoord van TNT, @ Warehousing en meer.
Het lijkt mij ideaal: spullen bij de leverancier bestellen, laten afleveren bij je fulfilmentpartner en bij een order doorgeven. Je hebt zelf geen opslag enzomeer.

Toch ben ik een beetje huiverig. :? Als het bedrijf niet accuraat is heb jij de problemen met de klant.
Gebruikt iemand deze mogelijkheid en hoe zijn de ervaringen? Ik kan hier niet veel over vinden op internet.

Als het echt veilig kan zou ik niets liever doen dan het fysieke proces uitbesteden.
Wat zijn de ervaringen hiermee.

Re: fulfilment: te mooi of een kans?

2
Is ook maar afhankelijk van de marge die je op je producten hebt denk ik. Sowieso heb ik mijn goederen in eigen beheer, ik wil graag dagelijks naar mijn voorraad kijken ;)

Mocht je echt groot zijn en een gebrek aan ruimte hebben dan is zoiets misschien een oplossing maar voor een beginnende tot normale webshop geen optie.

Ik kan het uiteraard fout hebben en volg dit topic met interesse.

Re: fulfilment: te mooi of een kans?

3
Geen ervaring mee, maar heb op de wwvd wel bijna alle partijen gesproken. Ze komen allemaal wel goed over en hebben de processen goed op orde. Er wordt ook gestuurd op minimalisatie van het aantal fouten. Ik zou niet al te bang zijn dat ze het verprutsen voor je.

Wat wel een punt is, is dat je voeling moet houden met je product. Af en toe in je handen houden, en kunnen pakken als iemand een onverwachte vraag stelt.

Daarnaast zitten er natuurlijk behoorlijke kosten aan. Afhankelijk van de partij, de afmeting/het gewicht van je product, het aantal orders, het aantal artikelen etc moet je al snel denken aan een paar euro per order. Soms worden er nog maandelijkse bedragen gevraagd voor voorraad en/of projectmanagement, maar met een beetje zoeken en onderhandelen zijn die wel te voorkomen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: fulfilment: te mooi of een kans?

5
Ik heb voor mijn Poken webshop het voorraad en verzend gedeelte uitbesteed aan een fulfilmentbedrijf.

De directeur van deze firma had ik zelf ontmoet op een bijeenkomst van de kvk en dat persoonlijk contact als zeer prettig ervaren.

Met name het feit dat ze nog niet zo groot zijn heeft voor mij toch wel voordelen gehad, zo had ik direct contact met de 'werkvloer' en dat kan bij gecompliceerde zendingen toch voordeel opleveren.

Het werk heel simpel, ik laat mijn bestellingen direct bij hun leveren. Zij controleren deze aan de hand van mijn bestellijsten en geven eventuele verschillen aan mij door. Tussendoor krijg ik een voorraad overzicht om te synchroniseren met de shop. Afrekeningen zijn maandelijks achteraf waarbij ik een gespecificeerd overzicht krijg. Vooraf zijn er goede prijsafspraken gemaakt waarin alle elementen zijn opgenomen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Ik heb geen opstartkosten oid en betaal gewoon per zending : verpakking, handling, porto - waarbij deze laatste bij grote zendingen (spoed/aangetekend etc) op nacalculatie gaan aan de hand van de tarieven van de vervoerder.

Als ik in de buurt ben van ze spring ik even binnen voor een rondje magazijn en de koffie staat altijd klaar.

http://www.mcsfulfilment.nl/
http://www.Mkbconnect.net | Connecting Business with People