Hallo medeforumleden,
Heeft één of hebben misschien wel meerderen van jullie ooit gebruik gemaakt van sjopze.nl?
Zo ja wat zijn de ervaringen?
Zijn er mogelijk andere, soortgelijke iniatieven?
Ik hoor het graag.
Groeten,
Rob
Re: Sjopze.nl of alternatief
2Wij hebben er enkele keren in gestaan, toen ze nog geen CPC (Cost Per Click) rekenden via hun site. Sinds ze dat hebben is het fors duurder geworden. Je betaalt nu een vast bedrag om in het foldertje te staan en je betaalt een bedrag per click via hun site.
We hadden er wel aardig wat reacties op, maar de kosten hebben we er lang niet uitgehaald. Mogelijk komt dit ook door onze relatief goedkope producten, maar ook in aantallen orders was het niet spectaculair wat we er uit haalden.
Je moet het puur als aanvulling zien op je gehele marketing. Het valt onder branding, ofwel merk- of naamsbekendheid. Verwacht na 1x geen enorme omzetstijging. Je moet het vaak herhalen om resultaat te hebben. Als je nu al tien- tot twintig duizend euro uitgeeft aan marketing per maand, dan kan je die twee tot vier duizend euro voor de Sjopze ook eens proberen. Als je echt zit te twijfelen of je wel zo'n bedrag kan uitgeven aan marketing, doe het dan niet maar geef het lekker uit aan goed meetbare marketing als SEA (zoekmachine advertenties) of net wat voor jou het beste werkt.
Overigens, ik heb het foldertje al een tijdje niet meer in huis gehad. Of ze hebben hun doelgroep foutief bijgesteld, of ze hebben hem al een tijdje niet meer verspreid..
We hadden er wel aardig wat reacties op, maar de kosten hebben we er lang niet uitgehaald. Mogelijk komt dit ook door onze relatief goedkope producten, maar ook in aantallen orders was het niet spectaculair wat we er uit haalden.
Je moet het puur als aanvulling zien op je gehele marketing. Het valt onder branding, ofwel merk- of naamsbekendheid. Verwacht na 1x geen enorme omzetstijging. Je moet het vaak herhalen om resultaat te hebben. Als je nu al tien- tot twintig duizend euro uitgeeft aan marketing per maand, dan kan je die twee tot vier duizend euro voor de Sjopze ook eens proberen. Als je echt zit te twijfelen of je wel zo'n bedrag kan uitgeven aan marketing, doe het dan niet maar geef het lekker uit aan goed meetbare marketing als SEA (zoekmachine advertenties) of net wat voor jou het beste werkt.
Overigens, ik heb het foldertje al een tijdje niet meer in huis gehad. Of ze hebben hun doelgroep foutief bijgesteld, of ze hebben hem al een tijdje niet meer verspreid..
3Wouter Hol schreef:Wij hebben er enkele keren in gestaan, toen ze nog geen CPC (Cost Per Click) rekenden via hun site. Sinds ze dat hebben is het fors duurder geworden. Je betaalt nu een vast bedrag om in het foldertje te staan en je betaalt een bedrag per click via hun site.
Hallo Wouter,
Bedankt voor je info.
Dit soort bedragen spreiden wij dan liever over meerdere mogelijkheden.
Onze producten liggen overigens aanzienlijk hoger dan die van jullie maar dan nog
is het fors aan de prijs voor een beginnende webshop.
Ik heb ze hier ook al een tijd niet meer gezien en op hun homepage staan bedroevend weinig
electronica bedrijven.
Dat lijkt misschien een voordeel, maar met mijn jarenlange marketing ervaring is dat het niet.
Keuze doet n.l. kopen.
Ik zie je a.s. vrijdag.
Groeten,
Rob
4Hoi Rob,
Ik ben van Webshopflyer.nl en zijn bezig met een soort van alternatief voor Sjopze.nl.
Je komt dan samen met andere webshops op een flyer te staan die meegestuurd wordt bij bestellingen. Uiteraard allemaal doelgroep gerelateerd en je komt uiteraard niet met concurrenten op de flyer te staan.
De kosten worden gedeeld, dus uiteindelijk flyer je nog voor geen 1 CENT per flyer.
Ook is het mogelijk om een flyer voor jezelf te nemen: Wij verzorgen het ontwerp,drukwerk en eventueel verspreiding. In principe is alles mogelijk. En dat alles tegen zeer concurrerende tarieven.
Volg ons op Twitter, @webshopflyer voor interessante aanbiedingen.
De website is op dit moment nog niet online maar verwacht dat dit binnen één week wel het geval is.
Mvg
Glenn
Ik ben van Webshopflyer.nl en zijn bezig met een soort van alternatief voor Sjopze.nl.
Je komt dan samen met andere webshops op een flyer te staan die meegestuurd wordt bij bestellingen. Uiteraard allemaal doelgroep gerelateerd en je komt uiteraard niet met concurrenten op de flyer te staan.
De kosten worden gedeeld, dus uiteindelijk flyer je nog voor geen 1 CENT per flyer.
Ook is het mogelijk om een flyer voor jezelf te nemen: Wij verzorgen het ontwerp,drukwerk en eventueel verspreiding. In principe is alles mogelijk. En dat alles tegen zeer concurrerende tarieven.
Volg ons op Twitter, @webshopflyer voor interessante aanbiedingen.
De website is op dit moment nog niet online maar verwacht dat dit binnen één week wel het geval is.
Mvg
Glenn
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!