Welk percentage is normaal
1Voor mensen die iets in de winkelwagen stoppen, maar dan toch de bestelling niet afronden. Bij mij rond +/- 1 op de 4 of 5 de bestelling niet helemaal af. Hoe is dit bij jullie?
Het is vaak onderzocht, maar de percentages voor shopping cart abandonment lopen zó sterk uiteen, dat het kennelijk nogal afhangt van de onderzochte webwinkels. Het ligt ergens tussen 25% volgens Andersen Consulting en Forrester Research en 75% volgens Shop.org. Een veelgehoorde algemeenheid is daarom "gemiddeld meer dan 50%".Dirkjan schreef:Hoeveel ook iets in het winkelmandje stoppen maar niet afrekenen weet ik geen gemiddeldes van helaas.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Google Analytics is naar mijn smaak inderdaad iets te veel de PowerPoint voor sitestatistieken: leuke plaatjes voor een globale eerste indruk, maar er wordt in wezen niets geanalyseerd. Die analyses kun je gewoon zelf uitvoeren door je serverlogs en database door een spreadsheetprogramma te trekken.eCom Pro schreef:Ga bij het analyseren niet van Google Analytics uit, deze geeft te weinig informatie en is te onnauwkeurig. Installeer een goed analytisch/statistisch pakket. Er zijn een aantal uitstekende paketten op de markt, maar er zijn ook enkele goede open source alternatieven.
Je kunt uit de serverlogs en de database veel halen, echter heb je daar toch aardig wat kennis voor nodig. Ik vermoed dat weinig webshop eigenaren die kennis in huis hebben of de logs goed kunnen interpreteren. Dus zijn ze op een statistisch pakket aangewezen.Ward schreef:Google Analytics is naar mijn smaak inderdaad iets te veel de PowerPoint voor sitestatistieken: leuke plaatjes voor een globale eerste indruk, maar er wordt in wezen niets geanalyseerd. Die analyses kun je gewoon zelf uitvoeren door je serverlogs en database door een spreadsheetprogramma te trekken.eCom Pro schreef:Ga bij het analyseren niet van Google Analytics uit, deze geeft te weinig informatie en is te onnauwkeurig. Installeer een goed analytisch/statistisch pakket. Er zijn een aantal uitstekende paketten op de markt, maar er zijn ook enkele goede open source alternatieven.
Makkelijk is het inderdaad niet, helemaal mee eens. Maar als je niet weet wat bijvoorbeeld uitbijters en betrouwbaarheidsintervallen zijn, kan zelfs het beste statistische pakket je niet veel verder helpen. Als het statistische pakket ze al noemt (áls), kun je ze niet op waarde schatten. En als het pakket ze niet noemt, mis je ze weliswaar niet, maar zie je ook niet dat de statistieken van alle kanten rammelen.eCom Pro schreef:Je kunt uit de serverlogs en de database veel halen, echter heb je daar toch aardig wat kennis voor nodig. Ik vermoed dat weinig webshop eigenaren die kennis in huis hebben of de logs goed kunnen interpreteren. Dus zijn ze op een statistisch pakket aangewezen.
Die onderschat ik ook niet, alleen is vooral de letterlijk "gekleurde" opinie van Google Analytics soms misleidend en dat leidt tot vervolgens tot verkeerde interpretaties en tot onjuiste beslissingen. Waar Google Analytics in het rood een pijl-omlaag voor "slecht" zet, zou je soms beter in groen een pijl-omhoog kunnen zetten voor "héél goed".eCom Pro schreef:Onderschat de leuke grafiekjes en plaatjes niet, die geven menig manager meer informatie dan 'rauwe' spreadsheet tabellen.
Ik vermoed dat enkel mensen die zich in statistiek hebben verdiept, dergelijke gegevens zelfstandig kunnen interpreteren. Of je nu de gegevens uit je logs en database haalt of uit een ander pakket het goed interpreteren is het lastigste.Ward schreef:Makkelijk is het inderdaad niet, helemaal mee eens. Maar als je niet weet wat bijvoorbeeld uitbijters en betrouwbaarheidsintervallen zijn, kan zelfs het beste statistische pakket je niet veel verder helpen. Als het statistische pakket ze al noemt (áls), kun je ze niet op waarde schatten. En als het pakket ze niet noemt, mis je ze weliswaar niet, maar zie je ook niet dat de statistieken van alle kanten rammelen.
Ik ben het helemaal met je eens dat Google Analytics niet de juiste tool is en dat de data gekleurd wordt weergegeven. Analytics is een tool die voor Google belangrijk is, Google kan daarmee analyseren welke pagina's de bezoekers van je site te bekijken. Echter is Analytics niet het juiste middel voor het analyseren van het gedrag van de bezoekers in een webshop.Die onderschat ik ook niet, alleen is vooral de letterlijk "gekleurde" opinie van Google Analytics soms misleidend en dat leidt tot vervolgens tot verkeerde interpretaties en tot onjuiste beslissingen. Waar Google Analytics in het rood een pijl-omlaag voor "slecht" zet, zou je soms beter in groen een pijl-omhoog kunnen zetten voor "héél goed".