[fashionedjewelry.nl] Review mijn webwinkel

1
Beste mensen,

Dat ik pas na het opzetten van mijn webwinkel erachter kom dat er een forum bestaat die je als richtlijn kan gebruiken voor het opzetten van een webwinkel! Handig...:(

Maargoed... Bij deze even uitleggen hoe de puzzel in elkaar steekt betreffende mijn situatie.

Ik ben een webwinkel begonnen gericht op het aanbieden van fashion en trendy sieraden.. Enkele maanden geleden wist ik totaal niets van webwinkels, nu heb ik er zelf één!

Om de webwinkel tot een succes te brengen ben ik begonnen met fase 1 (namelijk het opzetten van de webwinkel). Voor mijn gevoel ben ik hier klaar mee, maar ik ben benieuwd naar wat jullie erover te zeggen hebben. Misschien ben ik er dus helemaal niet klaar mee;)

Fase 2, waar ik nu mee bezig ben bestaat uit het aantrekken van klanten, hiervoor heb ik een communicatieplan geschreven die ik gedurende deze dagen zal uitvoeren.

Voordat ik de klanten naar me webwinkel trek, wil ik eerst dat de basis goed inelkaar steekt. Het is jammer om klanten te trekken die afhaken op bepaalde aspecten van je webwinkel.. hierdoor zal de conversie lager liggen.

Beste mensen, hebben jullie tips omtrent mijn webwinkel?

De link naar mijn webwinkel: http://www.fashionedjewelry.nl

Met vriendelijke groet,

Lewon
Fashion en Trendy sieraden webwinkel!
http://www.fashionedjewelry.nl

Re: Review mijn webwinkel

2
Zal wel aan mij liggen maar als ik iets in de winkelwagen heb gedaan en verder ga winkelen zie ik nergens mijn gevulde winkelwagen staan. Misschien iets om even naar te kijken.

Re: [fashionedjewelry.nl] Review mijn webwinkel

4
* 3 producten langs elkaar zetten is mooier.

* Als ik iets in mijn winkelwagen plaats en verder winkel, maar uiteindelijk niets meer extra koop, zie ik geen winkelwagen meer staan om af te rekenen.

* geen product info te zien, daardoor gaan velen afhaken
denk bijvoorbeeld, mensen met een allergie voor bepaalde metalen.
Is het kunststof, metaal, zilver, glas, half edelsteen, ... ?
Een mooie omschrijving zal je beter vindbaar maken in Google, maar de mensen zullen ook sneller kopen.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
* Erg saaie website. Veel te steriel. Zowel vormgeving als header. Gooi er wat kleur in.

* De homepage geeft slechts een deel van de afbeelding weer. Dat is jammer, het zou beter zijn als de afbeeldig in zijn geheel te zien was.

* Als vrouw zijnde wil ik graag weten welke maat een ring of armband heeft. Dat mis ik.

* Zoals al eerder gemeld het winkelmandje is niet meer te vinden nadat je een product hebt geplaatst. Hoe kunnen mensen dan afrekenen?

* Het inloggen is echt geen klantenbinder. Je moet het de klant zo makkelijk mogelijk maken om de bestelling te plaatsen. Het inloggen werkt alleen maar tegen.

Lijkt me voorlopig even genoeg om vooruit te kunnen.

6
Wauw, dat zijn nog best veel punten haha.. Ik ben er zojuist meteen mee aan de slag gegaan en login bestaat nu niet meer op me webwinkel. Je geeft je gegevens door en als je hebt betaald, dan krijg je de sieraden thuisgezonden, geen login meer.

Winkelwagen: die heb ik zojuist toegevoegd. Ik had de optie tussen twee typen winkelwagens. Eentje liet het gehele bedrag zien, inclusief btw, etc. Ik heb voor de winkelwagen gekozen waarop je alleen kan zien hoeveel producten je hebt geselecteerd. Ik denk dat bedragen op de eerste pagina voor een schrikeffect zorgen. Dat je dan toch denkt, weetje wat ik haal deze en deze producten wel weg.

Call to actions button: helaas maak ik gebruik van een webwinkel dat geen open source is. Ik heb daarom de mogelijkheid niet om de buttons aan te passen.

De maten van de ringen staan er wel bij. Althans maten? Er staat bij dat elke ring te verstellen is tot de juiste maat. Dat staat bij elke ring erbij als je op de producten klikt. Over de armbanden heb je wel gelijk. Ik zal dat zometeen maar even veranderen.

Search-functie: Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik niet de indruk heb dat mensen veel gebruik zullen maken van de search functie. Daarom heb ik het maar weggelaten. Maar misschien zit ik er helemaal naast. Een prioriteit voor mijn webwinkel is dat het er rustig uit moet zien, maargoed als jullie zeggen dat een searchfunctie echt belangrijk is, dan zal ik het wel toevoegen.

Productinfo: Ik heb een kleine beschrijving van de producten gegeven. ik heb er niet bijgezet uit welke materialen het product bestaat. Misschien dat ook maar eens veranderen.

Aanbiedingen op de landingspagina, zal ik ff aanpassen.

Weinig tekst: Ik verkoop sieraden, ik lever geen dienst. Wat zou ik er dan moeten neerkalken? Ik heb op elke pagina een kleine tekst geschreven, volgens mij is dit zeker voldoende. Het is niet de bedoeling dat mensen teksten gaan lezen op me webwinkel

Kleuren: wit en zwart. Klopt, de kleuren springen er niet uit maar ik wil de webwinkel rustig houden. Overzichtelijk, simpel en duidelijk. Bovendien, het is geen open source, stel ik wil iets veranderen.. in welke kleur moet ik de achtergrond dan doen? de achtergronden van mijn foto's zijn wit, daarom moet de achtergrond van mijn webwinkel ook wit zijn. De header, ook al verander ik die in een andere kleur. De webwinkel zal er dan nog niet uitspringen qua kleur.

Achteraf moet ik zeggen: ik dacht dat ik al klaar was met de basis maar dat jullie nog zoveel punten hebben weten op te noemen! :shock: Ik ben er zeker wel blij mee.

Nog een laatste vraag aan jullie: ik zat net op bepaalde websites te kijken en zij bieden linkbuilding aan. Maar je moet ook altijd een link van hun op je eigen webwinkel plaatsen. Ik wou het in eerste instantie doen, maar op welke pagina moet ik nu in godsnaam een link van hen plaatsen? Ik heb dan het gevoel alsof ik de webwinkel naar de knoppen help. Hoe staan jullie hiertegenover? en op welke pagina zou ik dan de link van hun pagina moeten plaatsen vinden jullie? Of zal ik een aparte pagina aanmaken met links?

Met vriendelijke groet,

Lewon
Fashion en Trendy sieraden webwinkel!
http://www.fashionedjewelry.nl

7
Fashioned Jewelry schreef:Wauw, dat zijn nog best veel punten haha.. Ik ben er zojuist meteen mee aan de slag gegaan en login bestaat nu niet meer op me webwinkel. Je geeft je gegevens door en als je hebt betaald, dan krijg je de sieraden thuisgezonden, geen login meer.

Winkelwagen: die heb ik zojuist toegevoegd. Ik had de optie tussen twee typen winkelwagens. Eentje liet het gehele bedrag zien, inclusief btw, etc. Ik heb voor de winkelwagen gekozen waarop je alleen kan zien hoeveel producten je hebt geselecteerd. Ik denk dat bedragen op de eerste pagina voor een schrikeffect zorgen. Dat je dan toch denkt, weetje wat ik haal deze en deze producten wel weg.
Of je klant nu op de eerste pagina afhaakt of op de laatste maakt voor je conversie niets uit. Wat wel uitmaakt is dat alle onderzoeken uitwijzen dat klanten duidelijk over de prijs geïnformeerd willen worden. Ik zou dus kiezen voor de optie waarbij meteen duidelijk is wat de prijs is.
Call to actions button: helaas maak ik gebruik van een webwinkel dat geen open source is. Ik heb daarom de mogelijkheid niet om de buttons aan te passen.
Ik zou duidelijk richting de provider aangeven dat de huidige buttons niet voldoen en dat je daar toch snel een verandering wilt zien.
[...]
Search-functie: Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik niet de indruk heb dat mensen veel gebruik zullen maken van de search functie. Daarom heb ik het maar weggelaten. Maar misschien zit ik er helemaal naast. Een prioriteit voor mijn webwinkel is dat het er rustig uit moet zien, maargoed als jullie zeggen dat een searchfunctie echt belangrijk is, dan zal ik het wel toevoegen.
De search function is één van de elementen in een webshop waar alle klanten duidelijk prijs opstellen. Het ontbreken van een search functie is conversie verlagend. Bijvoorbeeld een terugkerende klant die snel de al eerder bekeken ring wil opzoeken, zal eerder de search gebruiken, dan de hele navigatie structuur doorlopen.
Productinfo: Ik heb een kleine beschrijving van de producten gegeven. ik heb er niet bijgezet uit welke materialen het product bestaat. Misschien dat ook maar eens veranderen.

[...]

Weinig tekst: Ik verkoop sieraden, ik lever geen dienst. Wat zou ik er dan moeten neerkalken? Ik heb op elke pagina een kleine tekst geschreven, volgens mij is dit zeker voldoende. Het is niet de bedoeling dat mensen teksten gaan lezen op me webwinkel
Google kijkt niet mee, Google leest. Door goede teksten bij je producten te plaatsen verhoog je het aantal keywords en daardoor kom je hoger in de Google ranking te staan.
Kleuren: wit en zwart. Klopt, de kleuren springen er niet uit maar ik wil de webwinkel rustig houden. Overzichtelijk, simpel en duidelijk. Bovendien, het is geen open source, stel ik wil iets veranderen.. in welke kleur moet ik de achtergrond dan doen? de achtergronden van mijn foto's zijn wit, daarom moet de achtergrond van mijn webwinkel ook wit zijn. De header, ook al verander ik die in een andere kleur. De webwinkel zal er dan nog niet uitspringen qua kleur.
Voor iedereen die niet weet welke kleur hij moet kiezen. Bij deze een duidelijke infographic.
http://blog.kissmetrics.com/color-psychology/
Achteraf moet ik zeggen: ik dacht dat ik al klaar was met de basis maar dat jullie nog zoveel punten hebben weten op te noemen! :shock: Ik ben er zeker wel blij mee.

Nog een laatste vraag aan jullie: ik zat net op bepaalde websites te kijken en zij bieden linkbuilding aan. Maar je moet ook altijd een link van hun op je eigen webwinkel plaatsen. Ik wou het in eerste instantie doen, maar op welke pagina moet ik nu in godsnaam een link van hen plaatsen? Ik heb dan het gevoel alsof ik de webwinkel naar de knoppen help. Hoe staan jullie hiertegenover? en op welke pagina zou ik dan de link van hun pagina moeten plaatsen vinden jullie? Of zal ik een aparte pagina aanmaken met links?

Met vriendelijke groet,
Linkbuilding via de meeste linkbuilding site's, voegen weinig meer toe. Google filtert tegenwoordig de meeste van dit soort, niets toevoegende, site's uit de resultaten. Enkel als een site duidelijk meerwaarde bied heeft een linkbuilding verwijzing nut. Voor pagina's vol met links zonder enige toevoegende teksten heeft eveneens weinig tot geen nut meer. Google filtert dergelijke links er snel uit.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

9
Ik denk dat het ontwerp nog flink aangepast moet worden om er een aantrekkelijke webwinkel van te maken. Door alleen gebruik te maken van wit, grijs en zwart is het nu een niet-uitnodigende en eigenlijk een beetje saaie webwinkel (sorry). Op het eerste oog herken je het zelfs niet als een webwinkel, maar meer als een blog of iets dergelijks.

Doordat je een witte achtergrond en een witte hoofdkolom gebruikt is het een groot vlak met een paar woorden/regels tekst. Ik heb dan wel een vrij groot scherm dus bij anderen kan dat minder overheersend zijn. Beter maak je de achtergrond een ander kleur, zodat er wat meer verband / onderscheid in komt.

Ik heb al veel Biedmeer webwinkels gezien. Met die software kan je vrij professioneel ogende webwinkels maken. Ik verbaas me af en toe wat er met dat pakket allemaal mogelijk is. Zelf gebruik ik magento dus verder geen eigen ervaring mee. Ga eens wat spelen met de instellingen en ik denk dat je de site dan al een heel stuk kunt verbeteren.

Om je imago direct duidelijk neer te zetten, en om de webwinkel wat op te vrolijken kan je een header ontwerpen. Dit is nu, met alleen grijze tekst, te standaard en saai.

Ook zou ik de menu's omdraaien zodat links de categorieën komen en bovenaan de service en contact etc. links plaatsen. Dat lijkt mij duidelijker en is ook gebruikelijk.

Dan als laatste dat keurmerk... Doe het goed of doe het niet vind ik eigenlijk. Er zijn een paar "echte" keurmerken en een hele boel wildgroei. Dit keurmerk valt onder de laatste categorie. Hoe kan het ook anders als het gratis is.