[GESLOTEN]conversie/verkopen te laag...iemand een idee?

1
We zijn nu zo'n 3 maanden bezig en we verkopen naar ons idee veels te weinig voor het aantal bezoekers dat we krijgen. Iemand een idee waardoor het komt?
Heb geprobeerd de site zo simpel en duidelijk mogelijk te maken maar we zouden alsnog meer moeten verkopen.

freshblaze.nl

We kunnen alle hulp/tips gebruiken en qua layout kunnen we redelijk veel nog aanpassen.
Het zou ook kunnen komen door het beperkte aanbod, we krijgen binnenkort nog veel meer binnen dus misschien dat het dan beter wordt.

anyway alvast bedankt voor de hulp

Re: conversie/verkopen te laag...iemand een idee?

2
Winkelwagen karretje groter en een opvallende kleur.
Onderaan de pagina ook een winkelwagen.

Op elk product pagina (van een bepaald soort t-shirt bijvoorbeeld) een lijstje met.. Dit is misschien ook wat voor u.

Twitter en het winkelwagen inhoud aan de rechter kant plaatsen. De focus moet op de kleding zijn. (misschien zelfs het twitter ding weghalen en alleen op de mainpage laten zien.

Zo kunnen bij de productpagina drie naast elkaar. Bijvoorbeeld bij deze freshblaze.nl/brands/manhattanportage.html
Video onderaan plaatsen, of aan de rechter kant (waar ook het winkelwagen dan zit).

Boven de Fold (wat je gelijk ziet, zonder te scrollen) moeten de belangrijkste producten staan. En dat vergrootglas dat automatisch komt als ik op een product hou lijkt me ook niet heel handig.

maar dat is mijn mening. Succes!
Online Marketing Blog Handleiding: Hoe maak ik een website?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [freshblaze.nl]conversie/verkopen te laag...iemand een i

6
We krijgen nu rond de 20-50 bezoekers per dag afhankelijk van onze eigen marketing (lees: twitter, adwords etc) Nu krijgen we ongeveer 1 sale per week (te weinig). Als we helemaal niks aan marketing doen zouden we dus zo'n 20 bezoekers per dag krijgen. Dit is puur dus organisch via google en een aantal backlinks.

Aangezien we pas net begonnen zijn (zo'n 3/4 maanden) snappen we aan de ene kant ook wel dat de verkopen nog niet top zijn. Aan de andere kant willen toch zo goed mogelijk zijn qua resultaat.

De lage conversie is misschien ook iets wat bij de kledinghandel hoort?

Toch vind ik dat we beter moeten kunnen presteren en dit zal voornamelijk aan kleine dingetjes in de layout liggen denk ik.

Over de tekst in de winkelwagen, ik zat er zelf ook al een tijd aan te denken om hem aan te passen. Ookal vinden een aantal mensen het leuk, een gedeelte zal het ook niet leuk vinden, dus misschien is het beter hier een beetje neutraal in te blijven.

Re: [freshblaze.nl]conversie/verkopen te laag...iemand een i

7
Neutraal moet je dus niet doen! Dan ga je mee met de rest en ben je kansloos.

Ik wordt hier erg blij van. Je eigen ding. Duidelijk een merk. Jij/Jullie geven hier weer wat je leuk vind.

50 bezoekers per dag is helemaal niets. Daar kun je niet op meten. In deze branche moet je pas gaan meten bij 1000 bezoekers per dag.

FreshBlaze is een merk en ga daar aan werken. FreshBlaze weet wat cool is, vergeet de Sale en wat dan ook. Dat is te min voor jullie. Geen uitverkoop maar laat zien wat jullie goed vinden. Denk meer in merkbeleving maak pagina's wat je leuk vind en geef je mening, daaronder zet je je verkoop.

Ik zie hier een beginnende http://www.nalden.net

Heb geduld en ga door over 2 jaar ben je er... :D

En ik wil je niet meer zien op dit Forum :wink:

Re: [freshblaze.nl]conversie/verkopen te laag...iemand een i

8
Ik denk dat de lage conversie niet zozeer aan de website ligt maar meer aan het assortiment. Ik zie zo nog wel wat puntjes die je aan de site kan aanpassen, maar dit zijn op het eerste gezicht geen cruciale dingen. Een paar puntjes waar je naar kan kijken:

- Tekst niet overal centreren, staat niet netjes en leest niet zo lekker.

- Vertaling nakijken, veel engelse teksten en meldingen. (kan juist de bedoeling zijn natuurlijk, maar denk het niet. Niet alle klanten zijn daar even blij mee namelijk.)

- CSS nakijken, sommige dingen zoals het winkelmandje zijn wat uit verband getrokken. Ik ken het originele thema en die zit wat beter in elkaar dan deze aangepaste versie. Het geeft een beetje amateuristische indruk als niet alles netjes in het gelid staat.

De belangrijkste reden is volgens mij dus het assortiment. Met in sommige categorieën maar 2 artikelen is de keuze te beperkt.

Ik weet niet of de merken die je aanbied specifiek gezocht worden, ik ken ze zelf niet. Maar als ik zomaar op je website kom ben ik snel uitgekeken. De meeste mensen gaan denk ik weg doordat er te weinig keuze is. Hierdoor heb je het idee te beperkt te zijn in je keuze en winkelen ze liever in een shop met meer artikelen.

Ik hoop dat je er wat mee kan. Succes met de shop!

Re: [freshblaze.nl]conversie/verkopen te laag...iemand een i

9
Nog een klein puntje. In de winkelwagen heb je nu twee keer de knop "Doorgaan met winkelen" staan. Die aan de rechter kant is bedoelt om de winkelwagen te "vernieuwen". Als je bijvoorbeeld het aantal van een artikel aanpast dan moet op die knop worden gedrukt om de winkelwagen bij te werken. De knop werkt nu al wel voor die functie, maar heeft de verkeerde tekst.

Re: [freshblaze.nl]conversie/verkopen te laag...iemand een i

10
Over het assortiment: we zijn druk bezig deze uit te breiden, er komen binnenkort een tweetal merken bij (zo'n 20/25 producten) maar dit duurt gewoon even in de kledingwereld omdat je minstens een half jaar van tevoren moet bestellen, zo zijn we nu bezig met inkopen voor de zomer 2012.

De css dingen zijn we ook nog druk mee bezig en de site word elke dag wel iets beter. Ben nu druk bezig met de related products in te voegen bijvoorbeeld.

In ieder geval bedankt voor alle reply's tot nu toe! een frisse kijk op het geheel helpt enorm!

Re: [freshblaze.nl]conversie/verkopen te laag...iemand een i

13
Nog niet helemaal goed. Kijk onderstaande afbeelding maar.

Afbeelding


Ik zie ook in de winkelwagen onderaan de pagina de oude achtergrond nog terugkomen. Die zie je verder nergens meer dus ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.

Je hebt ook nog steeds alle teksten gecentreerd staan. Dit kan je (als je dat wilt) aanpassen in de CSS file op regel 100.

Code: Selecteer alles

.main {
    text-align: center;
Moet veranderd worden naar:

Code: Selecteer alles

.main {
    text-align: left;

Re: [freshblaze.nl]conversie/verkopen te laag...iemand een i

17
FreshBlaze schreef:Wilde het net zeggen over je cache :D

Die css file ook meteen even aangepast, maar over die achtergrond in de winkelwagen zie ik zelf niet :shock: welke browser gebruik je?
firefox maar wel met 27" scherm. Dat laatste zal de reden zijn. Ik heb ook Chrome geprobeerd en daar zie ik het ook. Ligt dit keer niet aan de cache.