Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

32
het is heel simpel: Je MOET ingeschreven staan bij de KVK én een BTW nummer aanvragen. op het moment dat je vervolgens weinig omzet draait (weet de grens niet precies), kun je bij de belastingdienst deze BTW vrijstelling aanvragen.

het is dus NIET zo dat wanneer je weinig omzet draait, je automatisch bovenstaande stappen mag overslaan...

Je zegt dat je niet wil dat je ouders verantwoordelijk zijn voor jouw bedrijf, maar hierdoor maak je ze als minderjarige zijnde wel verantwoordelijk voor jouw onwetendheid, misstappen en wellicht misdrijven (als je hoesjes idd fake zijn).

niet echt handige manier van aanpak.
Bogaerts

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

33
Ik heb het idee dat je te goedkoop bent. Er is niets mis mee de goedkoopste te willen zijn, maar dat ben je ook als je een cent goedkoper bent dat je goedkoopste concurrent. Voor zover dat nog niet het geval is maak je de hoesjesmarkt wel een beetje kapot. Je kunt als bedrijf nooit een hoesje voor 1,50 verkopen inclusief verzenden. Als je de btw eraf haalt, de postzegel, en zeg 50 cent voor iDeal (wat je zegt te willen gaan gebruiken), dan hou je nog 30 cent over. Dat zijn dingen als je envelop, hosting, betaalrekening, kvk en promotie (kosten om een klant binnen te halen via bv adWords) nog niet betaald.
Ik geloof best dat bulkinkoop goedkoop is, maar 30 cent lijkt me weinig (al is het mijn markt niet). Vergeet niet dat mensen zonder reden hun koop mogen annuleren of terugsturen... je bent je postzegel en iDealkosten dan wel al kwijt.
Ik snap wel dat je daar nu niets mee te maken hebt, maar als je het serieus wil laten groeien moet je daar toch rekening mee houden. Die prijzen kun je niet volhouden als je wat groter wordt.

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

34
Banaan schreef:Ik heb het idee dat je te goedkoop bent. Er is niets mis mee de goedkoopste te willen zijn, maar dat ben je ook als je een cent goedkoper bent dat je goedkoopste concurrent. Voor zover dat nog niet het geval is maak je de hoesjesmarkt wel een beetje kapot. Je kunt als bedrijf nooit een hoesje voor 1,50 verkopen inclusief verzenden. Als je de btw eraf haalt, de postzegel, en zeg 50 cent voor iDeal (wat je zegt te willen gaan gebruiken), dan hou je nog 30 cent over. Dat zijn dingen als je envelop, hosting, betaalrekening, kvk en promotie (kosten om een klant binnen te halen via bv adWords) nog niet betaald.
Ik geloof best dat bulkinkoop goedkoop is, maar 30 cent lijkt me weinig (al is het mijn markt niet). Vergeet niet dat mensen zonder reden hun koop mogen annuleren of terugsturen... je bent je postzegel en iDealkosten dan wel al kwijt.
Ik snap wel dat je daar nu niets mee te maken hebt, maar als je het serieus wil laten groeien moet je daar toch rekening mee houden. Die prijzen kun je niet volhouden als je wat groter wordt.
Dit is zeker in deze markt een heel groot probleem. De nieuwkomers (jongeren die denken snel en makkelijk geld te verdienen) die vaak geen idee hebben hoe een verkoopprijs is opgebouwd rekenen veel te lage prijzen. Het is meer weggeven dan dat je er zelf wijzer van wordt. BTW wordt vergeten in de prijs berekening of simpelweg helemaal niet berekend, overige kosten als huur, personeel en marketing hebben ze niet dus die kosten vallen ook al af en dan kom je op een prijs die de markt totaal kapot maakt.

Je kunt er niet veel aan doen maar het is wel erg vervelend. Erger is nog als er geconcurreerd wordt met dezelfde producten voor een kwart van de prijs terwijl dit imitatie producten zijn uit China. De onoplettende klant merkt dit niet op omdat er wel gewoon merknamen vermeld worden op de website, en dan lijkt de verkoper van de originele producten ineens veel te duur. Sommige verkopers geloven zelfs heilig dat ze echte merkproducten verkopen. "Op de chinese website stond dat het van dat merk was" etc.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

35
....is van een onderneming geen sprake indien er, naar het oordeel van de kamer onvoldoende omvang van activiteiten of omzet is.
Dus heb je weinig tot geen omzet is inschrijven niet nodig.
Bron
Dan telt ook de tijd die u in uw bedrijf steekt mee. Gemiddeld moet dat meer dan 15 uur per week zijn.
Als hobby kun je een paar uur per week dus iets doen wat geen inschrijving nodig heeft.
Bron

Gaat een webshop beter lopen en ga je meer uren eraan besteden kun je dus altijd nog inschrijven.
Let op: je mag wel inschrijven als je weinig uren werkt en weinig omzet hebt maar het hoeft dan nog niet.

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

36
Beste CasePlace,

Ook ik ben op 17 jarige leeftijd begonnen met een webshop ( http://www.GetYourGadgets.nl )

Ik heb mij ook al op 17 jarige leeftijd ingeschreven bij de KVK. Mijn vader moest toen wel garant staan. Binnen een halfuurtje stonden wij dan ook weer buiten. Een zakelijke rekening openen was wel een heel gedoe. Net als bij de KVK moet hier ook één van je ouders garant staan. Dit duurde bij mij echter bijna 3 weken. De werknemers van de ING hadden nog nooit een ondernemer van 17 meegemaakt die een zakelijke rekening wou openen, dus dat duurde een tijd. Ik zou daarom adviseren om echt te wachten tot je 18 bent. Alles is dan een stuk gemakkelijker. Leveranciers reageren daarin tegen wel erg positief op jonge ondernemers. Zolang je maar serieus bent en normaal met hun producten om gaat.
http://www.GetYourGadgets.nl | Gadgets, Gifts & More.

http://www.JumpingAnimals.nl | Het leukste cadeau voor kinderen van 1 t/m 5 jaar.

Nogmaals graag feedback over CasePlace.nl

37
Beste mensen,

Jullie hebben mij al enorm geholpen, zouden jullie kunnen kijken wat ik nog meer kan verbeteren?
Ik ga as vrijdag naar de kvk trouwens :).

Wat zal ik doen met mijn prijzen? (laag op het moment) Hoe kom ik aan een goede prijs voor mijn product.

Wat kan ik nog qua uiterlijk doen aan de webshop?

alvast bedankt,

Joris
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 12 oktober 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Samengevoegd met bestaand topic. 1 topic per webwinkel.
www.foir.nl Industrie lampen

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

38
Het uiterlijk komt mij zeer bekend voor trouwens van een andere webshop.

Verder zou ik de prijzen wel houden conform je beleid natuurlijk. Wil je goedkoop blijven dan moet je ze ook niet te duur maken. Maar wat is de kwaliteit van je producten?

Zijn je producten van een bepaald merk en dan is 3€ wel erg weinig. De verzendkosten die haal jij er wel uit met je 1,5€ ongeveer. Maar de marge is zo klein, houd je er uberhaupt wel iets aan over?

Je betaald nu zie ik nog geen kosten voor de KvK. Daarnaast moet je ook misschien nog betalen voor de boekhouding tenzij je dat zelf allemaal regelt ( balans etc. ).

Iniedergeval, veel succes.

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

39
GetYourGadgets schreef:Beste CasePlace,

Ook ik ben op 17 jarige leeftijd begonnen met een webshop ( http://www.GetYourGadgets.nl )

Ik heb mij ook al op 17 jarige leeftijd ingeschreven bij de KVK. Mijn vader moest toen wel garant staan. Binnen een halfuurtje stonden wij dan ook weer buiten. Een zakelijke rekening openen was wel een heel gedoe. Net als bij de KVK moet hier ook één van je ouders garant staan. Dit duurde bij mij echter bijna 3 weken. De werknemers van de ING hadden nog nooit een ondernemer van 17 meegemaakt die een zakelijke rekening wou openen, dus dat duurde een tijd. Ik zou daarom adviseren om echt te wachten tot je 18 bent. Alles is dan een stuk gemakkelijker. Leveranciers reageren daarin tegen wel erg positief op jonge ondernemers. Zolang je maar serieus bent en normaal met hun producten om gaat.
als je echt zulke basis vragen over wat je het beste als prijs kan hebben op een forum moet vragen heb je je toch nog lang niet goed genoeg voorbereid in mijn ogen.. :)

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

40
Wouterjan schreef:
GetYourGadgets schreef:Beste ,

Ook ik ben op 17 jarige leeftijd begonnen met een webshop ( http://www.GetYourGadgets.nl )

Ik heb mij ook al op 17 jarige leeftijd ingeschreven bij de KVK. Mijn vader moest toen wel garant staan. Binnen een halfuurtje stonden wij dan ook weer buiten. Een zakelijke rekening openen was wel een heel gedoe. Net als bij de KVK moet hier ook één van je ouders garant staan. Dit duurde bij mij echter bijna 3 weken. De werknemers van de ING hadden nog nooit een ondernemer van 17 meegemaakt die een zakelijke rekening wou openen, dus dat duurde een tijd. Ik zou daarom adviseren om echt te wachten tot je 18 bent. Alles is dan een stuk gemakkelijker. Leveranciers reageren daarin tegen wel erg positief op jonge ondernemers. Zolang je maar serieus bent en normaal met hun producten om gaat.
als je echt zulke basis vragen over wat je het beste als prijs kan hebben op een forum moet vragen heb je je toch nog lang niet goed genoeg voorbereid in mijn ogen.. :)

De webshop maken is niet echt iets wat ik ooit als doel had van mijn handeltje. Maar aangezien de prijzen in webshops wat hoger liggen dan op marktplaats enzo. Leek het mij handig om tips te vragen over het opmaken van een prijs.

Maar hoe moet ik mij voortaan voorbereiden?
www.foir.nl Industrie lampen

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

41
MobileCaseShop schreef:Het uiterlijk komt mij zeer bekend voor trouwens van een andere webshop.

Verder zou ik de prijzen wel houden conform je beleid natuurlijk. Wil je goedkoop blijven dan moet je ze ook niet te duur maken. Maar wat is de kwaliteit van je producten?

Zijn je producten van een bepaald merk en dan is 3€ wel erg weinig. De verzendkosten die haal jij er wel uit met je 1,5€ ongeveer. Maar de marge is zo klein, houd je er uberhaupt wel iets aan over?

Je betaald nu zie ik nog geen kosten voor de KvK. Daarnaast moet je ook misschien nog betalen voor de boekhouding tenzij je dat zelf allemaal regelt ( balans etc. ).

Iniedergeval, veel succes.
Ik houdt er wel wat aan over, en ben van plan de prijzen omhoog te schroeven en ook om andere producten te gaan verkopen. Ik verkoop nu heel erg simpele producten, merkloos, met zeer veel concurrentie op marktplaats. Daar wil ik vanaf, dat sowieso.

De webshop is gemaakt met magento en ik gebruik een gratis template die iedereen kan krijgen. Dus vandaar ;)

bedankt!
www.foir.nl Industrie lampen