SSL fout

1
Ik heb opeens een SSL Fout. Opeens doet hij het niet meer goed. Wel bij met www. ervoor maar niet zonder www.

Hoe kan dit? En nog beter hoe fix ik dit?

Re: SSL fout

3
Net al getwitterd, maar ik kan de fout helaas niet reproduceren in Internet Explorer of Firefox. Met en zonder www werkt https:// gewoon goed bij jouw webwinkel. Ik heb zelf een certificaat dat wél is gekoppeld aan de hostnaam met www en dat niet werkt bij een domeinnaam zonder www of een ander subdomein, dus het probleem is niet uniek.

Wel blijkt de common name (CN) van je SSL-certificaat op de hostnaam mét www te staan, niet op de domeinnaam zonder www. Misschien even een rewrite rule inbouwen in .htaccess die www afdwingt voor https-URL's?

Off topic: er zit nog een "Gereed maar met fouten"-bug in je HTML-code. Lelijk, want dan krijg je linksonder op de statusbalk in IE een waarschuwingsdriehoek met uitroepteken en dat is niet goed voor het vertrouwen.
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Nee dat gelukkig niet. Heb ik al gecheckt :)

En Ward, ik zie in chrome nu ook geen enkele fout meer. Welke zie jij dan nog?

7
Ja stomme is. ik heb niks gedaan. Ik heb mijn browers opnieuw gestart en toen werkte het opeens weer.

En naar die errors ga ik nog eens kijken.

9
Inmiddels opgelost? NIet alle certificaten ondersteunen namelijk zowel www en zonder www.
dit kan je afvangen door een .htaccess bestand te gebruiken welke altijd inkomende links/bezoekers auto doorstuurt naar de correcte (Werkende) ssl vorm.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

13
Ward schreef:Heb daar inderdaad ook last van. Daardoor kan ik mijn SSL-certificaat niet gebruiken voor m.example.com, maar moet ik redirecten naar http://www.example.com/m/.

Maurice, weet je hoe ik dat via het certificaat kan oplossen?
Hoi Ward

Wat je nu probeert te doen is een subdomeinnaam valideren, en dat werkt inderdaad niet. Dat word namelijk gezien als "uniek" domein in ssl termen.

Een multi domein zou dat kunnen oplossen maar dan ben je alsnog beperkt in het aantal, en zou je iedere keer als er een subdomeinnaam bij zou komen. b.v images of cdn.domein.nl een nieuw certificaat moeten worden aangemaakt.

Mijn advies is een wildcard ssl certificaat waarmee je dus xx.domein.nl kan beveiligen zonder iedere keer een nieuw certficaat. Kosten zijn inderdaad duurder dan een normaal single domein ssl certificaat. Varieert beetje van 150 tot 200 euro per jaar.

Een EV certificaat staat hier weer los van, dat is een groene balk ssl. Waar xxx kosten aan vast hangen naast het certficaat zelf.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.