Verzenden in bevroren toestand

1
Beste Forummers,

Ben net als andere al enige tijd aan het meelezen, echter kan ik wel een oplossing vinden voor mijn probleem maar de beste oplossing heb ik nog niet gevonden.

Ik wil een pakket met bevroren inhoud versturen per post. Wat belangrijk voor mij is, dat het pakket in bevroren toestand aan komt binnen de 24 uurs service. Ik heb een manier gevonden om de pakketten op temperatuur te houden. Nu zijn de pakketten tegen de 30 kilo al zijn ze soms zelfs zwaarder. Ik heb meerdere vervoerders gesproken, die eventueel een oplossing kunnen bieden. Echter heb je nooit garantie dat het binnen 24 uur geleverd gaat worden. En dat je zelfs soms twee pakketten moet maken waardoor je dubbele verzendkosten hebt. Daarnaast denk ik dat de meeste mensen geen zin hebben om de hele dag te wachten op hun pakket?? De koerier/bezorgers kunnen het afleveren bij de buren.. maar opnieuw aanbieden is in mijn situatie geen mogelijkheid. Ik denk dus dat het werken met een afhaalpunt van PostNL essentieel is voor mij? Daarbij ondervind ik ook dat sommige vervoerders niet op zaterdag leveren en de andere weer wel.

Wat zouden jullie in mij geval adviseren. De meeste inkooporganisaties zeggen allemaal dat 95% van de pakketten op tijd worden afgeleverd maar 5% niet. Hangt natuurlijk ook weer van de organisatie af. In de buurt wil ik op zoek gaan naar koeriers, maar die zijn ook lastig te vinden tegen die tarieven. Wellicht kan iemand mij een zetje in de juiste richting geven.

Gr. Maurice
http://www.dierbewust.nl

Re: Verzenden in bevroren toestand

2
Als je binnen 24 uur moet leveren moet je er ook voor bereid zijn te betalen en dat betekend dus een koeriersdienst.

Het is nu eenmaal zo dat PostNL, DPD, GLS etc. er naar streven de volgende dag te leveren alleen garanderen doen ze het niet.

Dus de geijkte pakketdiensten zijn denk ik geen optie.

Voor speciale zendingen die niet meekunnen met DPD, PostNL etc. gebruiken een aantal van mijn klanten DGO/Nedpak. Misschien daar even informeren.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
eentje schreef:Het is nu eenmaal zo dat PostNL, DPD, GLS etc. er naar streven de volgende dag te leveren alleen garanderen doen ze het niet.
Er is inderdaad een subtiel verschil tussen doen en garanderen. PostNL levert gewoon 99,9% van onze pakketten binnen 1 werkdag. Alleen, garanties daarvoor zijn er inderdaad niet.

In je business case kun je dat doorrekenen. Pak 'm beet 1 tot 5 op de 1.000 bestellingen wordt niet binnen 24 uur bezorgd; is dat acceptabel? Kun je klanten die niet binnen 24 uur geleverd kregen op een of andere manier tegemoet komen? Kun je klanten een keuze bieden: gegarandeerd binnen 24 uur geleverd per koerier en anders met 99,9% zekerheid met een goedkopere vervoerder?

8
MauriceF schreef:Hoe ervaren jullie het afhalen/thuis bezorgen met klanten? Willen ze de hele dag wachten op hun bestelling of hebben ze liever een afhaalpunt (ik kan natuurlijk een keuze aanbieden, maar dan ben je al gebonden aan PostNL).

Hallo Maurice,

Kijk hier eens.
http://www.dynalogic.eu/
voor tijdsleveringen en de versleveringen die zij doen
moeten toch ook gekoeld zijn.

Groeten,

Rob

9
MauriceF schreef:Hoe ervaren jullie het afhalen/thuis bezorgen met klanten? Willen ze de hele dag wachten op hun bestelling of hebben ze liever een afhaalpunt (ik kan natuurlijk een keuze aanbieden, maar dan ben je al gebonden aan PostNL).
Kies voor "Burenlevering toegestaan", want dat is nog beter. Hoewel er wel eens een burenruzie in de weg kan zitten, gaat dat meestal goed. Bezorgers hebben veelal een vaste route en weten uit ervaring dat ze beter bij buurvrouw A dan buurman B kunnen aanbellen. Wederom geen garanties, maar het systeem werkt wel.

Wat je ook kunt overwegen, is klanten een bezorgdag laten kiezen, bijvoorbeeld een zaterdag voor iedereen die doordeweeks van huis is. Nog sjieker is tijdvaklevering, maar daarvoor moet je hele grote aantallen verzenden om uit de kosten te komen.

10
Hallo,
Ik heb een aantal keer besteld Bij beefensteak.nl ook na 48 uur nog bevroren, ze maken gebruik van tempex dozen en een soort "super" ijsblokjes. De ijsblokjes smelten zelfs niet na een middag in de zon. Misschien kun je achterhalen waar die vandaan komen.

Groeten.
www.hetadreswebshop.nl voor al uw Riverdale woonaccessoires en meer...

11
@ Toby: Bedankt!,

Dat is ook de leverancier die ik bedoelde. Ik heb inmiddels daar besteld, nu even afwachten op de bestelling. Bedankt voor je reactie.

@ Ward: Dat is inderdaad een goed alternatief, vroeg me af of mensen dit vaak gebruiken. Maar dat zal best wel! Het handige is van een tussenpersoon als leverancier dat je gebruik kunt maken van 2 koeriers/bezorgers (postnl/DPD) zodat je beiden in verschillende situaties kunt inschakelen..

De meeste koeriers zoals PostNL geven aan binnen 24 uur te leveren. Maar als je dat nader gaat bekijken hoe zit dat dan precies? Ik meld bijvoorbeeld op maandag mijn bestelling aan voor een bepaalde tijd, komen ze diezelfde dag dan nog halen of pas de dag erop? Of verschilt dit per koerier?

12
Ik zou je willen adviseren om een account manager te bellen en die je wensen voor te leggen, vooral als je versproducten dagelijks wilt laten afhalen.

Bij ons werkt het in principe via PostNL als volgt. Bestellingen die we op maandag t/m vrijdag voor 19:00 uur aanleveren bij een servicepunt van PostNL, worden in 99,5% de volgende dag bezorgd binnen Nederland. Doordat de maandag helaas is weggevallen als vaste bezorgdag, moeten we alle bestellingen van vrijdagavond en het weekend op maandag verzenden, zodat ze op dinsdag worden bezorgd.

Garanties zijn er in deze opzet helaas niet. Vrijwel altijd wordt er binnen 1 werkdag geleverd (behalve op maandag), maar toen de snelwegen in de winter waren dichtgevroren, werd dat enkele dagen niet altijd gehaald. Vandaar geen 100%, maar eerder 99,5%.

Door burenlevering toe te staan, verhoog je de trefkans. Wat je daarnaast kunt overwegen, is kopers zelf een bezorgdag laten kiezen: "Op zaterdag is hier iemand thuis, dus bij voorkeur verzenden op vrijdag."
StoreCore.io

13
Ward schreef:Ik zou je willen adviseren om een account manager te bellen en die je wensen voor te leggen, vooral als je versproducten dagelijks wilt laten afhalen.

Bij ons werkt het in principe via PostNL als volgt. Bestellingen die we op maandag t/m vrijdag voor 19:00 uur aanleveren bij een servicepunt van PostNL, worden in 99,5% de volgende dag bezorgd binnen Nederland. Doordat de maandag helaas is weggevallen als vaste bezorgdag, moeten we alle bestellingen van vrijdagavond en het weekend op maandag verzenden, zodat ze op dinsdag worden bezorgd.

Garanties zijn er in deze opzet helaas niet. Vrijwel altijd wordt er binnen 1 werkdag geleverd (behalve op maandag), maar toen de snelwegen in de winter waren dichtgevroren, werd dat enkele dagen niet altijd gehaald. Vandaar geen 100%, maar eerder 99,5%.

Door burenlevering toe te staan, verhoog je de trefkans. Wat je daarnaast kunt overwegen, is kopers zelf een bezorgdag laten kiezen: "Op zaterdag is hier iemand thuis, dus bij voorkeur verzenden op vrijdag."
Duidelijk verhaal. Ik heb al contact gehad met meerdere accountmanagers. Alleen sommige brengen de verhalen soms net iets te mooi naar mijn mening. Overigens zijn er ook genoeg tussen die gewoon eerlijk zeggen waar het op staat!