Re: [ondergoedshoppen.nl] Veel bezoekers, weinig orders

31
Ondergoedshoppen.nl schreef: Er zijn heel veel webwinkels die mooi een plaatje op hun site zetten van een (duur) keurmerk, maar daar niet eens bij aangesloten zijn. Veel klanten "trappen" daarin en denken dat ze daar goed zitten. Zij klikken dit keurmerk niet aan en zullen dus ook niet merken dat je dan niet eens doorgelinkt wordt. Mijn mening is dat mensen gewoon moeten weten dat zowel koper als verkoper zich aan de Nederlandse wetgeving moeten houden. Daar heb je geen keurmerk of iets dergelijks voor nodig.
Wat jij denkt is mooi maar denk in je doelgroep!

Zijn alle 1350 grote webwinkels gek?

Meten die niet denk je?

Ik Pas.

33
Ik zou zeggen, kijk eerst naar het product dat je verkoopt. Denk dat dat het beperkende belemmerde verkoop factor is van de klant. Je assortiment is te beperkt, eenzijdig..zeker als je in ondergoed gaat zitten, ga naar een standaard webshop als Wehkamp, Otto, Neckermann, ...enz,... En ineens kun je naast de standaard onderbroeken ook nog eens sokken bestellen, o kan ook nog veel meer bestellen, lingerie, schoenen,..enz.

Nu hoeft jou collectie niet zo uitgebreid te zijn, maar als ik jou producten vergelijk alleen in categorie van bijv. Wehkamp...ondergoed....dan weet ik wel waar ik ga bestellen. Veel van jou potentiele klanten gaan ook vergelijken.

Tip: Meer variatie in assortiment, toevoegen o.a sokken, panties, bh's. Maak het completer

Kijk eens naar concurrenten, wehkamp pagina enz..

Ondergoed
Sportondergoed
Pyjama
Badjassen

De shop beperkt zich zelf!

34
Deze beperking hoeft zeker geen probleem te zijn.
Wij hadden een webshop met vele verschillende artikelen in een doelgroep. Daar hebben we 1 item uitgehaald en een aparte webshop van gemaakt. En die website loopt prima, daar hoeft echt niet meer bij.
En ik zie ook hier op de site bijv stuiterballen zonder basketballen en voetballen. :-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

35
PaulG schreef:Deze beperking hoeft zeker geen probleem te zijn.
Wij hadden een webshop met vele verschillende artikelen in een doelgroep. Daar hebben we 1 item uitgehaald en een aparte webshop van gemaakt. En die website loopt prima, daar hoeft echt niet meer bij.
En ik zie ook hier op de site bijv stuiterballen zonder basketballen en voetballen. :-)

Ja precies, probeer maar eens een stuiterbal te bestellen bij de Wehkamp of ander groot warenwinkel, als jou dat lukt dan ben je een knappe jonge!

37
Ja, precies...en probeer daar maar eens 5 soort gelijke websites van te vinden, binnen 10 minuten met oa aanbod stuiterballen. Ik kan je wel zo binnen 10 minuten een lijstje geven met 10 websites met oa ondergoed, als wehkamp, otto, enz.. ed.

Dit alles heeft met product analyse te maken, concurrentiepositie enz.

38
Veel mensen vinden het ook fijn als een webshop overzichtelijk is. Vaak zien zij (door 1000-en producten) door de bomen het bos niet meer.

Er zijn genoeg potentiële klanten die deze producten zoeken. Al ben ik ervan overtuigd dat een breder assortiment nog meer omzet zal geven. Maar daar ben ik ook druk mee bezig !!