Ik heb sinds eind maart een eigen webshop.
De boekhouding wordt gedaan door een bekende in de vriendenkring die accountant is.
Absoluut geen klagen over haar of het bedrijf waar zij werkzaam is.
MAAR...ik heb echt een probleem met het ordenen van mijn administratie.
Ze heeft mij laten zien hoe ik de map het best kan indelen zodat zij er makkelijk en snel doorhee kan werken als er aangifte gedaan moet worden. Dat scheelt in de kosten.
Nou wil ik dit best allemaal zo doen, maar mijn probleem is gewoon het op tijd ordenen.
Mijn facturen van alle bedrijfs uitgaven (website, flyers, etc) gaat er bij mij altijd op verschillende momenten af in een maand. Wat dus resulteert in het feit dat ik pas alles uitprint als ik mijn map naar de accountant moet brengen.
Hoe stom ook, bij elke nieuwe factuur denk ik "oh dat doe ik morgen even uitprinten". Wat dus uiteindelijk niet gebeurd.
Zo ook met klantenfacturen.
Ik kom mischien erg dom over, ik schaam me enigzins diep om dit te moeten zeggen en om hulp moet vragen. Maargoed...zonder dat kan ik wel blijven zitten en steeds denken "o daar staat een factuur en daar in die map ook nog 1" maar dan blijf ik achter de feiten aanlopen.
Is er wellicht een programma (behalve excel) waarbij ik heel makkelijk de facturen direct in de behorende map kan zetten?
Of heeft iemand andere tips die wellicht gunstig zullen zijn voor mij? Zonder een sarcastische steek erachter.