[www.allesomtescrappen.nl] feedback

1
Mijn webwinkel Alles om te scrappen is sinds 13 mei online. Ik verkoop hobby-artikelen gericht op scrapbooking (komt uit Amerika en betekent eigenlijk creatief inplakken van foto's). Mijn doelgroep is dus heel specifiek.

Ik heb de site laten maken door een webdesigner maar ben zelf de afgelopen tijd nog druk bezig geweest met aanpassingen. Heb bijvoorbeeld one step checkout geïnstalleerd. Leer ook steeds meer hoe ik bepaalde dingen aan kan passen dus daar ben ik nog volop mee bezig.

Ik heb veel positieve reacties gehad maar jullie weten hoe dat gaat, vrienden en familie zijn niet altijd even objectief. Ik ben dus erg benieuwd wat jullie van de site vinden en wat ik nog zou kunnen verbeteren.

Alvast bedankt!

Re: [www.allesomtescrappen.nl] feedback

4
HorseTopShop schreef:Mijn eerste indruk: Wouw. Ziet er goed uit.
Mooie kleuren combinatie, overzichtelijk.

Er staan wel erg veel producten op de homepage waardoor je erg veel moet scrollen. Mensen schijnen niet van scrollen te houden.
Helemaal mee eens met HorseTopShop.
Je moet op de homepage inderdaad veel scrollen naar beneden.
Het is misschien wel goed idee als er alleen de nieuwste producten erop gezet worden.
Gelukkig kan je bij elke categorie zelf instellen hoeveel producten je wilt weergeven.
Website optimaliseren kan je het zelf ook doen met wat seo tips.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

7
Je favicon (het pictogram in de adresbalk en op browsertabs) staat nog ingesteld op het logo van Magento.

Er zit een fout in de code, waardoor er in Internet Explorer een waarschuwing verschijnt op de statusbalk: "Gereed, maar met fouten op de pagina." Foutmeldingen kunnen bezoekers afschrikken.

Je producten verschillen zó sterk van elkaar, dat "Producten vergelijken" en de links "Toon in vergelijking" eigenlijk niets toevoegen. Die zou ik uitzetten totdat je een groter assortiment hebt.
StoreCore.io

8
Als ik de eerste keer op "lees meer" klik op de homepage gebeurt er niets.

Door de breedte van mijn scherm bestaat de menubalk uit twee regels. Dat is lelijk.

Iets toevoegen in winkelwagen dan staat er: There is 1 item in your cart. Waarom engels?

Een poll tijdens bestellen leid af van het bestellen.
Als je weten wilt wat ze missen lijkt me zo'n poll ook niet echt handig. Je kan beter bijhouden waar mensen op zoeken en dat wat ze zoeken en niet vinden missen ze.

Afrekenen stap 4 order review (engels)

10
Dat mensen niet van scrollen houden is enigzins verouderde informatie. Maar het valt me wel op dat ik heel weinig zie op de eerste pagina. Ik heb een klein scherm (13") en doordat het menu bovenaan wel erg hoog is, en de afbeelding met meer informatie ook een groot deel inneemt, zie ik überhaupt geen producten totdat ik scroll.

Overigens, prachtige webshop qua uiterlijk. Fijne kleuren, mooie opmaak enz.

Op de eerste pagina bij "lees meer" verwachtte ik eigenlijk meer info over scrappen. De winkelwagen is op elke pagina in beeld, dat is goed, vooral als je de totaalprijs noemt. Naar mijn mening zou je niet alle producten die je in de winkelwagen hebt hoeven te tonen. Bovenaan de pagina heb je ook al een winkelwagen staan zonder prijs. Als je daar ipv het aantal producten een totaalprijs van maakt, zou de hele rechter winkelwagen weg kunnen. En zou je die ruimte kunnen gebruiken om bijvoorbeeld je voordelige verzendkosten, diverse mogelijkheden om te betalen of inspiratie te laten zien.

Een van de dingen waar ik me in hobbywinkels aan erger (ik wil in de hobby-branche graag zelf een webwinkel openen, geen scrap-spullen, dus geen zorgen ik ben geen concurrent ;) ) is het ordenen van spullen op merk. Als ik een blauw 80grams A4'tje zoek interesseert het me echt helemaal niks van welk merk dat is. Ik open even een categorie: Ponsen. Die ga ik echt niet op prijs zoeken, oftewel de volgorde van het verfijnen van je selectie zou ik precies andersom doen: Eerst soort product, dan merk en dan pas prijs.
Nou kun je zeggen: "Ja maar je zei toch dat scrollen niet zo'n probleem was?" Ja dat klopt, tot op zekere hoogte. Scrollen in de navigatie is wel heel vervelend, plus even de waarschijnlijk meestgebruikte verfijning bovenaan zetten moet niet al te moeilijk zijn, dus waarom zou je niet?

Vooralsnog: dit is mijn persoonlijke mening. Ik mag dan wel gestudeerd hebben, maar ik ben verder gewoon een hobby-klant.

Kijk trouwens ook eens tussen de blogs van webwinkelweblog, daarvan heb ik echt al zoveel toegepast in mijn huidige stageopdracht.