Goede kijkcijfers, nog steeds geen verkoop!

1
Hallo, sinds half september heb ik de digitale deuren van mijn webshop open gedaan!
Zo af en toe een kijker, maar nog geen Adwords of Facebookm campagne gedaan, was ook niet erg want de shop was nog niet helemaal compleet.
Begin oktober een advertentie op marktplaats gezet, een Adwords campagne gestart en een Facebook campagne gestart, resultaat: ongeveer 70 á 80 kijkers per dag. Best leuk! Helaas nog geen enkele verkoop na 2 weken adverteren! ADVIES !!!!! Ligt het aan de uitstraling van de shop, deze is niet bepaald standaard te noemen ten opzichte van andere webshops (natuurlijk wel gebruikersvriendelijk!) Ligt het aan de producten die ik verkoop?

Help!

Vol goede moed begonnen, maar begin nu toch wel wat twijfel te krijgen...

Gr. Alex
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 16 oktober 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor feedback op de shop zelf graag een feedback topic openen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Goede kijkcijfers, nog steeds geen verkoop!

6
frafra schreef:Volgens mij moet het zijn.

Drukke site maar klein assortiment gericht op 2 tot 10 jarigen als ik het goed lees?
Zag net pas dat de site ook Nederlands instelbaar was.

Het assortiment is idd beperkt tov van andere webshops met kleding voor kinderen.
Als het goed is komt binnenkort (deze week ) een lading spijkerbroekjes binnen, dan is het assortiment weer wat groter!

Nog tips, aanwijzingen of wijsheden die je kunt delen met betrekking tot nog geen verkoop tot nu toe?

7
Groot in beeld: Beschibaar eind 2011
Groot in beeld: Nieuwe collectie nov 2011
Groot in beeld: beschibaar in 2011
Je kan dus niet eens wat bestellen!!!
Jeans twee stuks, kan geen maat opgeven, staat ook niets over maat bij. Dan maar niet.
Afrekenen, nieuw venster, totaal andere layout dan website, blijkbaar alleen paypal.
Tja, ik zou hier ook niet kopen... weinig vertrouwen op deze manier.

10
Ik begrijp helemaal niets van die site.

Wil ik een 'Hat' kopen, druk ik op 'Hats' maar gebeurd er niets. Tja, dat ik er na het volgende bezoek achterkom dat ik op 'Shop Now' moet drukken, is te laat. Ik was geen tweede keer meer teruggekomen zonder dit topic ;)

En wat dacht je van, ruilen & retourneren?
Mensen die er achter komen dat de kleding niet past?

Er zijn duizenden onduidelijkheden voor de bezoekers, geen wonder dat ze niets kopen!

En voordat ik het vergeet, je website is gericht op Nederlanders. Waarom is alles Engels?

11
Ik denk dat je er goed aan doet geen geld meer in advertenties te stoppen voordat de hele site herbouwd is. Je moet eigenlijk altijd al eerst een redelijk conversiepercentage behalen voordat je veel gaat betalen voor advertenties.

Gebruik geen flash in een webwinkel tenzij het een misbaar onderdeel is (zoals een slider o.i.d.) Een webwinkel in 100% flash is gewoon niet slim. Ten eerste omdat Google er niets mee kan, je zal dus niet geïndexeerd worden en in de resultaten tevoorschijn komen, ten tweede omdat het afhankelijk is van browser/device wat je bezoeker te zien krijgt. Op de iPad bijvoorbeeld zie je helemaal niets.

Ik zou je aanraden de shop te sluiten en geheel te herbouwen in een gangbaar ontwerp, en met normale webwinkel software. Dit is een kansloos project op deze manier wat je alleen maar heel veel geld gaat kosten aan loze reclame. Zet beter ook geen producten online die pas over enkele maanden te bestellen zijn. Heb je niets aan en levert alleen onduidelijkheid en frustratie op.

Dan nog een laatste puntje. Neem iDEAL! Een shop zonder iDEAL kan echt niet meer tegenwoordig. Klanten verwachten gewoon met iDEAL te kunnen betalen en niet alleen maar met PayPal zoals je nu aanbied.