We verzenden meestal een geprinte factuur mee en noemen de PDF die wordt gemaild een "digitaal afschrift". Indeling is:Wouterjan schreef:Ik ben trouwens benieuwd naar wat jullie mee sturen met een bestelling? Een pak bon? en welke informatie sturen jullie daarbij mee? Ik heb op de achterkant van de pakbon/factuur informatie staan over beoordelen van de webshop, retouren en contact. Is dat slim? Wat doen jullie?
AANHEF:
Naam
Adres en huisnummer
Postcode Plaats
KIX-barcode of UPU-landnaam
EERSTE RIJ KOPREGEL:
• Factuurnummer.
• Factuurdatum.
• Betalingstermijn.
• Vervaldatum of Datum betaling.
TWEEDE RIJ KOPREGEL:
• Klantnummer.
• Ordernummer.
• Orderdatum.
• Telefoonnummer.
PER ORDERREGEL:
• Leesbare EAN-barcode (voor de scanners)
• Artikelnummer.
• Artikelnaam.
• Prijs per stuk exclusief btw.
• Prijs per stuk inclusief btw.
• Bedrag (is aantal x prijs).
AFSLUITENDE RIJ:
• Saldo spaarpunten (groot).
• Totaal exclusief btw.
• Btw-bedrag en percentage.
• Totaal inclusief btw (groot en vet).
TWEE AFSLUITENDE ALINEA'S:
• Betalingscondities (hoe te betalen) of opmerking (er is al betaald).
• Spaarpunten (hoeveel en waar te besteden).
Ik kan je wel even een voorbeeld mailen, want volgens sommige klanten is onze factuur "de duidelijkste die ze ooit hebben ontvangen"