Wat haat je aan je huidige webwinkel?

1
Hallo iedereen,

ik ben een klein onderzoekje aan het doen, naar hetgene wat de huidige webwinkelsoftware nog niet erg goed doet. Ik heb het liefst dat alleen mensen antwoorden die zelf een webwinkel hebben, niet de ontwikkelaars van de software. Maar goed, dit is een publiek forum, dus ik kan je niet tegenhouden.

Voor alle duidelijkheid, ik wil NIET te weten welke software je gebruikt, alleen maar wat je echt verschrikkelijk vindt.

Om je een beetje een idee te geven:

1. Wat haat je aan je huidige webwinkel?
2. Waar zie je tegen op als je de software gaat gebruiken?
3. Wat wil je heel graag doen met je webwinkel, maar is gewoon niet mogelijk met de software.

Alvast bedankt iedereen die mee wil doen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en antwoorden.

Re: Wat haat je aan je huidige webwinkel?

2
Het betaal/uitcheck systeem bij de webwinkel als de klant wil bestellen is niet de meest overzichtelijke.
Dat het te beperkt vaak is, niet alles is mogelijk.
3. Wat wil je heel graag doen met je webwinkel, maar is gewoon niet mogelijk met de software.
Meerdere productafbeeldingen bij elk product en een mooie categorie indeling dan momenteel mogelijk is.

3
Je moet de vraagstelling omkeren.

Je begint met een pakket van eisen en voegt daaraan een pakket van wensen toe. Zo kies je als (internet)ondernemer een geschikte oplossing. Zo neem je gericht toekomstgerichte beslissingen en maak je positieve keuzen.

In je vraagstelling keer je het om: je gaat uit van wijsheid achteraf en zelfs haat jegens de huidige webwinkel. Hoewel er onder webwinkeliers vast veel spijtoptanten zijn die iets graag anders/beter opgelost zien, is negativisme dodelijk.
StoreCore.io

4
Geen haat, maar een minpuntje. Dat ik hem nog steeds niet kan koppelen aan mijn kassa en boekhoudsysteem.
Ik zie nergens tegenop.
Zie vraag 1.
http://www.horsetopshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik heb momenteel 2 shops (verschillende platformen) dus 2 antwoorden op basis van die shops:

Niets
Nergens
Instellen minimum bestelbedrag. Staffelprijzen beter zichtbaar.

Traag en vaak offline
Dat ik eerst een minuut moet wachten alvorens ik aan de slag kan.
Ik mis de kennis en met bovenstaande punten heb ik inmiddels een andere partij opdracht gegeven voor het maken van een nieuwe shop waarbij ook maatwerk zit.

6

Haten is een groot woord, maar ik heb de website, en ook de back end, het liefst een stukje sneller. Het is namelijk nooit snel genoeg :P . Ik merk het tijdens het werken soms ook als de shop druk bezocht is, dan duurt alles net even iets langer.

Als ik weer eens te fanatiek nieuwe producten bestelt heb, en veel producten moet invoeren, dat ik vooraf weet dat ik veel wachttijd heb i.v.m. laadtijd bij opslaan/dupliceren/wijzigen. Dan doe ik het vaak 's morgens vroeg of juist laat in de avond zodat de server net even wat sneller is.

Wat de mogelijkheden betreft zit ik goed. Met mijn platform is letterlijk alles mogelijk.