Hallo allemaal,
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een webwinkel in Marokko. Ik ben van plan om computer hardware/software en aanverwante producten te verkopen. Mijn doelgroep zal met name het MKB zijn.
Ik wil graag een zakelijke uitstraling hebben. Dit in combinatie met de uitstraling van een jonge en ambitieuze onderneming.
Jullie zullen waarschijnlijk weinig afweten van de Marokkaanse markt, maar ik wil jullie toch om een mening vragen over het juiste kleurengebruik.
De webwinkel is nu nog een demo versie. Ik laat de webwinkel ook bouwen op basis van een standaard template. Ik heb echter de mogelijkheid om de kleuren aan te laten passen.
Zelf ben ik niet zo handig met programma's zoals bijvoorbeeld Photoshop, om bijvoorbeeld mijn website in te kleuren.
Ik zou graag wat voorstellen willen ontvangen voor het kleurengebruik op basis van de kleuren in mijn logo. Voor de rest is de website ook nog niet af, maar het gaat met name over het kleurengebruik. Maar mochten jullie toch wat anders kwijt willen, dan kan dat natuurlijk altijd.
Hier alvast de kleurencodes van mijn logo.
Groen: RGB 72-185-94 CMYK: 69-0-86-0
Oranje RGB 245-126-32 CMYK 0-62-100-0
(Donker)Paars komt nog.
Zelf had ik in gedachten om met name het menubalk in het paars te kleuren. En de kaders waarin de producten zijn afgebeeld in een lichtere tint van de kleur groen.
En de onderkant (met de slider van de logo's van leveranciers) in de kleur oranje.
In hoofdlijnen is mijn gedachte als volgt. De bovenkant van de pagina's hoofdzakelijk in de kleur paars. Het midden in het groen, wat overgaat naar de kleur oranje onderin de pagina.
De achtergrond blijft bij voorkeur wit of een hele lichte kleur.
Pas wanneer ik een duidelijk beeld heb van het kleurengebruik in mijn website, wil ik mijn voorstel doorsturen naar de webwinkel bouwer.
Ik hoop dat ik mijn bedoeling duidelijk heb kunnen maken. Ik zou het op prijs stellen als jullie met mij hierin mee kunnen denken en een voorstel kunnen geven.
Alvast bedankt
Groeten,
Casraoui
Re: [http://demo30.e-nitiative.eu] voorstel voor kleurengebr
2Iemand nog suggesties?
Hebben jullie dan misschien tips hoe ik zelf kleuren kan uitproberen? Is er een handige tool waar ik vrij simpel de design van mijn website kan downloaden en zelf kan inkleuren?
Groeten,
Casraoui
Hebben jullie dan misschien tips hoe ik zelf kleuren kan uitproberen? Is er een handige tool waar ik vrij simpel de design van mijn website kan downloaden en zelf kan inkleuren?
Groeten,
Casraoui
Dit is mijn webwinkel Vente en ligne de matériel informatique
3Het is echt heel erg moeilijk om een voorstelling van kleuren te maken zonder vorm. Felroze kan in de juiste vorm zelfs werken voor de Hells Angels. (Bij wijze van spreken)
De kleuren klinken op het moment wel heel druk: Oranje, Groen en Donkerpaars. Ik probeer het altijd bij twee basiskleuren te houden en die in lichtere en donkere mate toe te passen.
Maar toegegeven:
1: Ik ben niet goed met kleur
2: Ik heb wel gekkere combinaties goed zien werken (namelijk fel roze, fel groen en fel blauw)
3: Ik heb, behalve dan dat ik met een grote teen in de oriëntaalse wereld sta, heel weinig verstand van de Marrokaanse markt.
Misschien kun je je kleurenschema hier in zetten/bewerken: http://kuler.adobe.com/ en vraag dan eens mensen die beter in je doelgroep zitten wat voor een site ze verwachten bij die kleuren.
De kleuren klinken op het moment wel heel druk: Oranje, Groen en Donkerpaars. Ik probeer het altijd bij twee basiskleuren te houden en die in lichtere en donkere mate toe te passen.
Maar toegegeven:
1: Ik ben niet goed met kleur
2: Ik heb wel gekkere combinaties goed zien werken (namelijk fel roze, fel groen en fel blauw)
3: Ik heb, behalve dan dat ik met een grote teen in de oriëntaalse wereld sta, heel weinig verstand van de Marrokaanse markt.
Misschien kun je je kleurenschema hier in zetten/bewerken: http://kuler.adobe.com/ en vraag dan eens mensen die beter in je doelgroep zitten wat voor een site ze verwachten bij die kleuren.
4Tink zegt het inderdaad mooi: het thema "hardware en software voor het MKB in Marokko" roept niet meteen een logisch kleurenpalet op.
Heb je al afbeeldingen van de producten die je verkoopt? Let er dan op dat de kleurstelling daarmee in elk geval niet vloekt. Bij paars en groen moet ik denken aan de kleurstelling van Radio 538 maar die is ook redelijk gewaagd. Anderzijds is het traditionele donkerblauw met grijs voor ICT en de zakelijke markt misschien niet onderscheidend genoeg. Albert Heijn heeft een mooi compromis: overwegend blauw, maar accenten in paars en groen.
Je zou op kleine schaal card sorting kunnen gebruiken. Maak drie tot zeven ontwerpen, en laat de doelgroep die in de volgorde "meest gewenst - minst gewenst" leggen.
Heb je al afbeeldingen van de producten die je verkoopt? Let er dan op dat de kleurstelling daarmee in elk geval niet vloekt. Bij paars en groen moet ik denken aan de kleurstelling van Radio 538 maar die is ook redelijk gewaagd. Anderzijds is het traditionele donkerblauw met grijs voor ICT en de zakelijke markt misschien niet onderscheidend genoeg. Albert Heijn heeft een mooi compromis: overwegend blauw, maar accenten in paars en groen.
Je zou op kleine schaal card sorting kunnen gebruiken. Maak drie tot zeven ontwerpen, en laat de doelgroep die in de volgorde "meest gewenst - minst gewenst" leggen.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!