Ik ben momenteel teksten aan het maken, zodat ik een goede combinatie krijg tussen leesbaar/info en vindbaarheid via google.
Als ik nu het woord "houten dierenpuzzel" wil gebruiken, ga ik dan ook vindbaar zijn als iemand "houten puzzel" gaat intypen. (omdat deze woorden ook in houten dierenpuzzel voorkomen)
Of zou ik de omschrijven gewoon basic houden (houten puzzel), omdat toch bijna niemand zoekt op "houten dierenpuzzel"
Re: SEO vraag - vindbaarheid in google
2Beste Veke,
Ik las net je vraag over zoekmachine optimalisatie en wil je daarom graag je vraag beantwoorden. Als je als woord "houten dierenpuzzel" richt dan geldt de vindbaarheid voor de volgende woorden:
- houten
- houten dierenpuzzel
- dierenpuzzel
- houten dieren
Alle complete woorden worden gescand zoals houten en dierenpuzzel in dit geval. aangezien dierenpuzzel aan elkaar wordt geschreven ziet google dit als 1 woord. Een oplossing is om "houten dieren puzzel" te gebruiken. Dan ben je enigszins vindbaar met de combinatie houten puzzel maar niet 100%. Ik zou het in dit geval anders doen.
Als ik een suggestie mag doen dan vind je hieronder een aantal woorden en het aantal traffic per maand. Wellicht is dit interessanter:
houten puzzel
2.900
dieren puzzel
590
dieren puzzels
390
dierenpuzzel
170
Hopelijk heb ik je hier een handje mee op weg geholpen.
Ik las net je vraag over zoekmachine optimalisatie en wil je daarom graag je vraag beantwoorden. Als je als woord "houten dierenpuzzel" richt dan geldt de vindbaarheid voor de volgende woorden:
- houten
- houten dierenpuzzel
- dierenpuzzel
- houten dieren
Alle complete woorden worden gescand zoals houten en dierenpuzzel in dit geval. aangezien dierenpuzzel aan elkaar wordt geschreven ziet google dit als 1 woord. Een oplossing is om "houten dieren puzzel" te gebruiken. Dan ben je enigszins vindbaar met de combinatie houten puzzel maar niet 100%. Ik zou het in dit geval anders doen.
Als ik een suggestie mag doen dan vind je hieronder een aantal woorden en het aantal traffic per maand. Wellicht is dit interessanter:
houten puzzel
2.900
dieren puzzel
590
dieren puzzels
390
dierenpuzzel
170
Hopelijk heb ik je hier een handje mee op weg geholpen.

3het is handig als je goede META-tags op je webshop toepast. (even googlen)
verder kan je voor precieze tags en hoeveelheid zoekende mensen naar bepaalde zoekwoorden even hier kijken: Google zoekwoorden tool
Google herkent ook delen van woorden dus bij voorbeeld bussen oid.
verder kan je voor precieze tags en hoeveelheid zoekende mensen naar bepaalde zoekwoorden even hier kijken: Google zoekwoorden tool
Google herkent ook delen van woorden dus bij voorbeeld bussen oid.
4De google tools gebruik ik ook al.
Maar vroeg me af of ze dus woorden herkennen
In theorie zou google dan toch uit "dierenpuzzel" toch ook dieren en puzzel kunnen halen.
Ik besef ook dat ik het best zou scoren met houten dieren puzzel, maar dan zit je natuurlijk niet met de juiste spelling.
Maar vroeg me af of ze dus woorden herkennen
In theorie zou google dan toch uit "dierenpuzzel" toch ook dieren en puzzel kunnen halen.
Ik besef ook dat ik het best zou scoren met houten dieren puzzel, maar dan zit je natuurlijk niet met de juiste spelling.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Waarom ga ik wel vindbaar zijn op "houten dieren" en niet op "houten puzzel" , met het woord "houten dierenpuzzel"imediaintelligence schreef: Als je als woord "houten dierenpuzzel" richt dan geldt de vindbaarheid voor de volgende woorden:
- houten
- houten dierenpuzzel
- dierenpuzzel
- houten dieren
6Je kan ook nu even zoeken in Google.
Houten dierenpuzzel zoeken vindt ook:
dieren puzzel hout
dierenpuzzels zijn van hout
Zoeken op houten puzzel vind de eerste paar honderd resultaten alleen houten puzzel zonder woord ertussen.
Daar kun je dus ook moeilijk hoog mee scoren.
Zoeken op houten puzzel dieren vind veel meer combinaties.
Is ook niet gek, ze zoeken houten puzzel, zien heel veel en verbeteren de zoekopdracht door dieren erachter te zetten.
Dus ipv houten dierenpuzzel kun je ook houten puzzel dieren gebruiken.
Houten dierenpuzzel zoeken vindt ook:
dieren puzzel hout
dierenpuzzels zijn van hout
Zoeken op houten puzzel vind de eerste paar honderd resultaten alleen houten puzzel zonder woord ertussen.
Daar kun je dus ook moeilijk hoog mee scoren.
Zoeken op houten puzzel dieren vind veel meer combinaties.
Is ook niet gek, ze zoeken houten puzzel, zien heel veel en verbeteren de zoekopdracht door dieren erachter te zetten.
Dus ipv houten dierenpuzzel kun je ook houten puzzel dieren gebruiken.
7Beste (toekomstige) ondernemer,
Volgens mij is het onmogelijk om dit te optimaliseren. Daarnaast zie ik veel te veel concurrentie met deze termen, en zal de kans van slagen gering zijn.
Je hebt het hier over een adwords campaign. Dit is niet persé SEO optimalisatie, maar slecht adverteren via Google. Aan de rechterkant van de zoekmachine gigant, wat tevens opbasis van een kapitalistische systeem werk (hoe meer je betaald, hoe hoger je komt in de lijst).
Sorry, maar ik denk dat dit best een moeilijke klus zal worden.
Volgens mij is het onmogelijk om dit te optimaliseren. Daarnaast zie ik veel te veel concurrentie met deze termen, en zal de kans van slagen gering zijn.
Je hebt het hier over een adwords campaign. Dit is niet persé SEO optimalisatie, maar slecht adverteren via Google. Aan de rechterkant van de zoekmachine gigant, wat tevens opbasis van een kapitalistische systeem werk (hoe meer je betaald, hoe hoger je komt in de lijst).
Sorry, maar ik denk dat dit best een moeilijke klus zal worden.
8Ik heb het niet over een adword campaign, maar over de juiste keywoorden voor de content.
9Dat zal wel meevallen. Google begrijpt dat dierenpuzzel, speelgoedpuzzel en vormenpuzzel allemaal vormvarianten zijn van puzzel.veke schreef:Waarom ga ik wel vindbaar zijn op "houten dieren" en niet op "houten puzzel" , met het woord "houten dierenpuzzel"
Variëren zal zeker helpen. Nadat je houten dierenpuzzel hebt gebruikt, gebruik je in een latere zin bijvoorbeeld de houten dieren in deze puzzel en deze houten puzzel met dieren.
Let hierbij ook op de context waarin je zoekwoorden gebruikt: andere zinnen in dezelfde alinea, andere alinea's op dezelfde pagina, kopjes, kruimelpaden, bestandsnamen van afbeeldingen, alt-teksten, directorystructuur, enzovoort. Bij het voorbeeld houten dieren puzzel zal Google meer gewicht toekennen aan het zoekwoord puzzel als je het vooral brengt in een content met andere soorten puzzels. Breng je precies hetzelfde artikel bijvoorbeeld in een context die volstaat met hobbelpaarden, dan wordt houten dieren relevanter.
10Bedankt Ward, duidelijk uitleg 
Ik wel mijn teksten zo opmaken, dat ze ook nog goed en plezant leesbaar zijn.
Is het een ramp als ik het meervoud niet ga gebruiken (puzzels) , want iemand die puzzels intyped zal toch ook het woord puzzel zien via google.
Kan het kwaad als je een woord hebt met densiteit 7% (het woord "houten")
Ik weet dat het ideale tussen de 2 en de 4 % is, maar kan het kwaad als er 1 of 2 woorden veel groter % heeft

Ik wel mijn teksten zo opmaken, dat ze ook nog goed en plezant leesbaar zijn.
Is het een ramp als ik het meervoud niet ga gebruiken (puzzels) , want iemand die puzzels intyped zal toch ook het woord puzzel zien via google.
Kan het kwaad als je een woord hebt met densiteit 7% (het woord "houten")
Ik weet dat het ideale tussen de 2 en de 4 % is, maar kan het kwaad als er 1 of 2 woorden veel groter % heeft
11Prima, want Google zegt altijd dat je een site maakt voor mensen, niet voor Google. Als je prettige teksten hebt (of ruimer: goede content) zullen bezoekers langer blijven rondhangen en meer verschillende pagina's bekijken. En dát telst ook mee bij Google.veke schreef:Ik wel mijn teksten zo opmaken, dat ze ook nog goed en plezant leesbaar zijn.
Nee, maar het is wel beter om puzzel voor één artikel te hangen onder de rubriek puzzels met meerdere artikelen.veke schreef:Is het een ramp als ik het meervoud niet ga gebruiken (puzzels) , want iemand die puzzels intyped zal toch ook het woord puzzel zien via google.
Nee, want houten is een stoflijk bijvoeglijk naamwoord dat vooral wordt gebruikt in combinatie met een zelfstandig naamwoord. Met andere woorden, niet het woord op zich is relevant, want er zal toch meestal worden gezocht met twee of drie zoekwoorden. Het draait dan vooral op wat er volgt in de combinatie van twee of drie zoekwoorden: houten dierenpuzzel, houten speelgoedpuzzel, houten puzzel, ...veke schreef:Kan het kwaad als je een woord hebt met densiteit 7% (het woord "houten")
Dat houten ook voorkomt in houten vloeren en houten sauna, maakt het woord niet waardeloos. Je krijgt nog steeds een hoger informatiewaarde als je bijvoorbeeld niet slechts speelgoed maar houten speelgoed gebruikt.