Hallo Allemaal!
Een tijdje geleden ben ik begonnen met het ontwikkelen van een webshop. Althans, dit is voor mij gedaan en is gemaakt icm Wordpress en de eShop plugin. Daardoor kan ik zelf dingen aanpassen als content, maar hoef ik me verder niet druk te maken om de software etc.
Even een beetje informatie omtrent de webshop:
Via http://www.playpong.nl ga ik samen met drie anderen zogeheten "beerpong" tafels verkopen. Dit is een opklapbare tafel die gebruikt kan worden voor het spel beerpong. In Amerika is dit al jarenlang een ontzettend populair spel, en na een jaar lang in de States gewoond te hebben wil ik dit spel graag hier introduceren. In principe verkopen we dus naast de tafel, Amerikaanse bekers en ping pong balletjes (de benodigdheden) ook het spel zelf. We gaan toernooien organiseren, en willen middels sociale media en de website mensen enthousiasmeren over het spel.
De website is net online gegaan. Naar mijn mening moeten er nog veel dingen aan veranderen, maar dat wil ik eigenlijk geleidelijk gaan doen over een periode van de komende weken.
Een van de moeilijkheden die ik ben tegen gekomen met de eShop plugin, is dat het gericht is op het "amerikaanse systeem", wat inhoud dat overal de prijs zonder BTW of tax word gebruikt als uitgangspunt, terwijl wij nederlanders gewend zijn om de prijs inclusief btw te zien. Momenteel word er dus aan gewerkt aan het check out systeem, wat op dit moment vrij onduidelijk is.
We richten ons met name op studenten, jongeren (16+), en twintigers.
Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. Ik hoor van veel mensen om me heen dat het er allemaal leuk uit ziet, maar dit is uiteraard geen goede referentie. Kritische webwinkelforum.nl gebruikers zijn dat wel, daarom stel ik jullie feedback zeer op prijs.
Dus, don't hold back! Ik ben benieuwd naar de verbeterpunten
Nogmaals de link: http://www.playpong.nl
Robbert
Re: [www.playpong.nl] Feedback voor webshop
2Bier uit een plastic beker... Weet je wel heel zeker dat dit in Nederland aanslaat? Misschien een idee om een lokale Europese versie uit te brengen met glazen?
3Haha je zou zeggen dat Nederlanders hier meer moeite mee zouden hebben dan Amerikanen!Ward schreef:Bier uit een plastic beker... Weet je wel heel zeker dat dit in Nederland aanslaat? Misschien een idee om een lokale Europese versie uit te brengen met glazen?
We hebben het spel vrij uitgebreid getest (wat overigens ook erg gezellige avonden waren

Uiteraard kan men het ook met glazen spelen, het probleem is alleen dat de "Red Cups" een bepaald formaat hebben, ze zijn breder aan de bovenkant wat het spel makkelijker maakt. Het zou idd een mogelijkheid zijn om op zoek te gaan naar glazen die een vergelijkbaar formaat hebben, zeker iets om in gedachten te houden!
4Jullie hebben het zelf getest? Dat neem ik op aan het feit dat het gezellige avonden waren. In dat geval lijkt me de uitkomst van die test niet al te realistischPlaypong schreef:Haha je zou zeggen dat Nederlanders hier meer moeite mee zouden hebben dan Amerikanen!Ward schreef:Bier uit een plastic beker... Weet je wel heel zeker dat dit in Nederland aanslaat? Misschien een idee om een lokale Europese versie uit te brengen met glazen?
We hebben het spel vrij uitgebreid getest (wat overigens ook erg gezellige avonden waren), en er is eigenlijk niet geklaagd over het feit dat men uit plastic bekers moest drinken. Wellicht zijn studenten hier niet de moeilijkste in aangezien dit wel vaker voorkomt op feesten etc...
Uiteraard kan men het ook met glazen spelen, het probleem is alleen dat de "Red Cups" een bepaald formaat hebben, ze zijn breder aan de bovenkant wat het spel makkelijker maakt. Het zou idd een mogelijkheid zijn om op zoek te gaan naar glazen die een vergelijkbaar formaat hebben, zeker iets om in gedachten te houden!

Mijn ervaring is dat studenten gewoon uit bierflesjes drinken. Ik zie ze eerlijk gezegd dit ook niet zo gauw doen uit een papieren bekertje. Met flesjes kun je het spel natuurlijk niet spelen, maar dan wellicht glazen of plastic bekertjes. Bij een discotheek krijg je immers ook glazen bekers (in Nijmegen)
Bij het programma het beste idee van Nederland gaan ideeen die zelf gemakkelijk te creëren zijn vaak niet door. Dit spel kun je zelf heel makkelijk namaken.
gebruik een willekeurige tafel en zet papieren, plastic of glazen bekertjes op die tafel. Koop een aantal pingpong ballen en je bent klaar. Waarom zouden Nederlanders juist zo'n tafel kopen voor 90 euro?
Ik zou in ieder geval geen 90 euro besteden aan een tafel die nog eens extra ruimte inneemt voor een spelletje dat af en toe gespeeld wordt. Wellicht een leuk ( maar duur ) cadeau voor een vriend, maar daar houdt het ook snel bij op voor mij.
Je website ziet er wel leuk en aantrekkelijk uit. Daar is niets mis mee.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Een "Beerpong Deluxe" met glazen, een "Beerpong Mini" met borrelglazen en een "Beerpong XL" voor het OktoberfestPlaypong schreef:Het zou idd een mogelijkheid zijn om op zoek te gaan naar glazen die een vergelijkbaar formaat hebben, zeker iets om in gedachten te houden!

Maar mijn gevoel fluistert me in dat Ricardo gelijk heeft. Voor een paar dubbeltjes heb je een koker bekers bij de Action. Dit is een lastige product/markt-combinatie: een luxe maar dure uitvoering van iets dat je zelf kunt namaken voor een doelgroep met een beperkt budget.
6Het zelf testen was met een knip oog bedoeld. Echter hebben we het spel aan verschillende groepen studenten, in verschillende steden voorgelegd, zonder onze eigen aanwezigheid. De resultaten hiervan waren uitermate positief, en op die manier hebben we ook een stuk of 10-15 tafels voorverkocht.RicardoV schreef:
Jullie hebben het zelf getest? Dat neem ik op aan het feit dat het gezellige avonden waren. In dat geval lijkt me de uitkomst van die test niet al te realistisch
Mijn ervaring is dat studenten gewoon uit bierflesjes drinken. Ik zie ze eerlijk gezegd dit ook niet zo gauw doen uit een papieren bekertje. Met flesjes kun je het spel natuurlijk niet spelen, maar dan wellicht glazen of plastic bekertjes. Bij een discotheek krijg je immers ook glazen bekers (in Nijmegen)
Bij het programma het beste idee van Nederland gaan ideeen die zelf gemakkelijk te creëren zijn vaak niet door. Dit spel kun je zelf heel makkelijk namaken.
gebruik een willekeurige tafel en zet papieren, plastic of glazen bekertjes op die tafel. Koop een aantal pingpong ballen en je bent klaar. Waarom zouden Nederlanders juist zo'n tafel kopen voor 90 euro?
Ik zou in ieder geval geen 90 euro besteden aan een tafel die nog eens extra ruimte inneemt voor een spelletje dat af en toe gespeeld wordt. Wellicht een leuk ( maar duur ) cadeau voor een vriend, maar daar houdt het ook snel bij op voor mij.
Je website ziet er wel leuk en aantrekkelijk uit. Daar is niets mis mee.
Er is een enthousiasme ontstaan voor het spel, en ik geloof erin dat dit nog veel uitgebreider kan. Het vervang effect is inderdaad wel een probleem waar we rekening mee moeten houden. Echter heeft ons product een aantal voordelen t.o.v. een plank:
1. dit zijn de officiële afmetingen voor een beerpong tafel, en daarmee langer dan de gemiddelde tafel. Mocht het spel populairder worden, dan zijn dit ook de afmetingen waarop wedstrijden zullen worden gespeeld
2. De tafel is inklapbaar, waardoor deze na gebruik erg gemakkelijk in de kast o.i.d. gestopt kan worden. Voor studentenhuizen, die over het algemeen niet al te veel ruimte hebben is dit handig, en ook voor (studenten)(sport) verengingen is dit erg handig.
3. Mobiliteit: de tafel is overal mee naar toe te nemen, een potje buiten beerpongen, of bij vrienden is hierdoor geen probleem.
Overigens zijn de bekers van sterk plastic, niet van papier. En de bekers hebben ook nog een bepaalde "symbolische" waarde voor de kopers; het zijn de amerikaanse rode "party" cups, welke naast voor beerpong ook gebruikt kunnen worden voor American style parties etc. Leuke gadget voor een feestje!
Ben het overigens met je eens dat het geen goedkoop product is, we zijn momenteel wel 30 euro goedkoper dan onze concurrenten! We zullen ons met de verkoop ook veel proberen te richten op groepen: sportteams, studentenhuizen, verenigingen, barren (binnenkort te bewonderen in Medemblik, Noord-Holland!).
Bedankt voor je reactie! hopelijk ben je over een jaartje om en zie ik je op het eerste Nederlandse Beerpong Kampioenschap?